  • 11. Data: 2012-11-15 11:41:26
    Temat: Re: UEFI, GPT itd...
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 15 Nov 2012 10:49:14 +0100, Latet napisał(a):

    > Czy polega to na wyborze w ustawieniach "biosu" płyty - czy będzie działać z MBR
    > czy jako UEFi?

    Według Asrocka wystarczy w kolejności startowania zamiast SATA:CD/DVD
    wybrać UEFI:CD/DVD, wsadzić instalkę win7 i już można instalować na dysku
    >2TB. W praktyce UEFI mogłem wybrać tylko na napędach USB a instalka nie
    chciała założyć GPT.

    > Z kolei na płycie bez UEFI (z 2008 r.) - próbowałem dziś istalować Win8 na dysku
    > pustym, ale "zainicjowanym" jako GPT. Instalator kategorycznie odmawiał,
    > twierdząc, że nie może zainstlaować systemu (win8 64-bit) na dysku z partycjami
    > w stylu GPT. Najwyraźniej "widział", że na płycie jest stary BIOS, bo niby z
    > jakiego innego powodu miałby odmówić zrobienia tego?

    Można zainstalować system na GPT na dowolnej płycie działając trochę
    naokoło. Najpierw instalujesz na dysku ze zwykłym MBR a potem przy użyciu
    Paragon Migrate OS to SSD kopiujesz partycję na drugi dysk z GPT (nie
    sprawdzałem - ponoć działa). Ale zrobiło się mocno NTG

  • 12. Data: 2012-11-15 20:42:04
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości
    > Czy prawdą jest, że na kompie mającym UEFI nie da się
    > zainstalować/odpalić Windows na dysku MBR? Musi być GPT i koniec?

    Lenovo B570.
    Dysk był w GPT, Win7 chciał się zainstalować, ale WinXP już niebałdzo (brak
    patrycji).
    Przerobiłem na MBR i WinXP się zainstalował a Win7 już niebardzo (ten system
    UEFI bleble wymaga GPT itepe)
    Ale pobrałem inną płytę instalacyjną z Win7 i już poszło.

    Teraz jest i XP 32bit i Win7Pro 64bit

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2012-11-15 23:01:18
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > UEFI bleble wymaga GPT itepe)
    > Ale pobrałem inną płytę instalacyjną z Win7 i już poszło.

    To jaka była przyczyna problemu? I czy zdanie "ten system UEFI bleble wymaga GPT
    itepe" okazało się jednak fałszywe?

    latet

  • 14. Data: 2012-11-16 19:57:27
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    > To jaka była przyczyna problemu? I czy zdanie "ten system UEFI bleble
    > wymaga GPT itepe" okazało się jednak fałszywe?

    Widocznie płyta instalacyjna zakupionej instalki Win7 była tak
    skonstruowana, że sprawdzała czy jest GPT i dopiero wtedy dalej szła
    instalacja.
    Jak widać musiało być to jakieś sztuczne ograniczenie bo system sobie działa
    w najlepsze zainstalowany z innej dystrybucji

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2012-11-21 20:15:52
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 14.11.2012 20:37, Latet pisze:
    > Sprytne. Ale i pachnie problemami np. po przywróceniu obrazu jakiejś partycji na
    nowy dysk...

    Do operowania na obrazach partycji w przypadku GPT musisz
    mieć przystosowane do tego narzędzia oczywiście. Albo od-
    twarzać całość nośnika na zasadzie kopii "bit po bicie"
    (a la uniksowe dd).

    """""""|
    | | |
    ......./