  • 21. Data: 2010-02-25 15:48:45
    Temat: Re: UE wymyśla? Sprawność procesu otrzymywania i dystrybucji prądu
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hm467k$fgo$1@inews.gazeta.pl...

    > A co do wywozu śmieci - to widać kolejny przepis nie na polskie
    > realia... Bo znam mnóstwo osób, które mają kocioł węglowy i już nie
    > płacą za wywóz śmieci... palą tam WSZYSTKO...

    a co robią z popiołem? "Wszystko", zdaje się, pozostawia po sobie sporo
    popiołu :)

    BTW, inna historia: kolega buduje się w jakiejś otulinie jakiegoś parku i
    przymusowo musi mieć ogrzewanie gazowe lub olejowe. Tymczasem w sąsiednich
    domach, zbudowanych nieco wcześniej, co wieczór wesoło palą się butelki
    PET i dużo innych ciekawych rzeczy...

    e.

  • 22. Data: 2010-02-25 15:49:39
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > faktycznie nic tylko jeść fasolę i samemu se grzać :/...

    metan to też gaz cieplarniany :D

    e.

  • 23. Data: 2010-02-25 16:41:38
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > metan to też gaz cieplarniany :D

    Cała ludzkość na ziemi produkuje (oddychając) 5mld ton dwutlenku węgla
    rocznie.
    Ponoć to 1/5 CO2 z produkcji przemysłowej.

    --
    Desoft

  • 24. Data: 2010-02-25 20:15:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello entroper,

    > metan to też gaz cieplarniany :D

    Nie "też" ale to jest właśnie ten istotny gaz cieplarniany. Nie
    stanowi elementu naturalnego obiegu, tylko jego zakończenie. I jego
    wpływ na zjawisko jest zdecydowanie wyższy niż CO2.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 25. Data: 2010-02-25 20:16:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Desoft,

  • 26. Data: 2010-02-26 00:15:56
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > No coz, z naszego punktu widzenia jest odnawialna.
    > I w dodatku nie mozemy nic zrobic zeby ja oszczedzac :-)

    Z naszego punktu widzenia jest nieodnawialna, ale nie mamy wpływu na
    szybkość jej wyczerpywania ;)... po prostu słonko świeci i gówno je
    obchodzi, czy jego energia idzie na ciepło, czy najpierw na prąd, a
    dopiero potem na ciepło ;).. ale po prostu nazywanie słońca odnawialnym
    źródłem energii trochę mnie śmieszy (lubię się czepiać słówek ;))...
    A swoją drogą - węgiel też powstał dzięki słońcu... i pewnie za parę
    miliardów lat znowu powstanie nowy... więc też jest odnawialny!!!! :D

    Konop

  • 27. Data: 2010-02-26 17:26:55
    Od: "Filip J" <f...@o...pl>

    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> napisał w
    wiadomości news:hm65tl$2ui$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > A jaką sprawność ma zwykły domowy kocioł (bez bajerów) zakładając, że nie
    > grzeje bezpośrednio pomieszczenia lecz tylko wodę w CO?
    Gazowy kondensacyjny? Ponad 100% ;) Różnie podają, 102%-105%.
    Tradycyjny około 92%.
    Pozdrawiam
    FJ

  • 28. Data: 2010-03-01 07:02:02
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Filip J" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiadomości news:hm65tl$2ui$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Gazowy kondensacyjny? Ponad 100% ;) Różnie podają, 102%-105%.

    Kotły wentylatorowe (zarówno kondensacyjny jak i niekondensacyjny) osiągają
    sprawności rzędu 90%. Kotły atmosferyczne ok. 80%. Jest to sprawność
    względna. Dla kotłów niekondensacyjnych - w oparciu o wartość opałową gazua,
    dla kondensacyjncyh o ciepło spalania.

  • 29. Data: 2010-03-01 07:35:34
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > grzeje prądem, choć jakby to robił, to by śmieci wywoził..
    > Tak samo jak z świetlówkami... wiadomo, że w Polsce 90% świetlówek
    > wyląduje na wysypisku, albo w lesie, albo w rzece... ale będzie to o
    > wiele bardziej ekologiczne niż gdyby wylądowała tam żarówka...
    > I jeszcze jedna refleksja - jak trzeba wprowadzić przepis unijny, który
    > sprawia problem dla władzy (zmniejszenie emisji, dostosowanie przepisów
    > itp), to władza negocjuje okresy przejściowe itp... ale jak trzeba
    > wprowadzić przepis, który utrudni życie obywatelom - to od razu jest,

    Masz trzy wyjścia. Dać łapówkę, zrobić zgodnie z przepisami, rozebrać. To że
    czegoś nie rozumiesz nie oznacza że jest złe tylko że Ty nie rozumiesz.