eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaUE wymyśla? Sprawność procesu otrzymywania i dystrybucji prąduRe: UE wymyśla? Sprawność procesu otrzymywania i dystrybucji prądu
  • Data: 2010-02-24 21:46:26
    Temat: Re: UE wymyśla? Sprawność procesu otrzymywania i dystrybucji prądu
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No wlasnie ze nie bardzo, na razie w pradzie podatkow niewiele.
    > Co bys powiedzial jakby tak do paliw kopalnych dorzucic powiedzmy 200%
    > podatku na fundusz rozwojowy nowych zrodel energii :-)

    Od paliw kopalnych czyli także od węgla, gazu i oleju, tak?? To
    faktycznie nic tylko jeść fasolę i samemu se grzać :/...

    > I tu wlasnie wez pod uwage ze wegla w elektrowni trzeba spalic trzy razy
    > wiecej !

    ...ale zawsze się mówiło, że jak się pali w dużych zakładach, to wówczas
    można kontrolować proces spalania, oczyszczać spaliny itp itd, czego w
    warunkach domowych się nie da... jeszcze nie tak dawno, w ramach
    ekologii likwidowano "niską emisję" i pomagano ludziom przechodzić z
    pieców kaflowych na inne typy ogrzewania (centralne - ale nie wszędzie,
    gazowe, elektryczne)...

    > A do lokalnego komina mozna dorzucic podatek za emisje i uciazliwosc dla
    > okolicznych mieszkancow :-)
    > proporcjonalnie do gestosci zaludnienia w okolic, za filtry 70% znizki,
    > za kazdy metr wysokosci 0.2%.

    W domu, o który pytałem, to będzie pewnie bardzo wysoki podatek, bo tyle
    CO2 wychodzi... a dom na skraju lasu... no a jak mówi współczesna myśl
    ekologiczna, CO2 niszczy lasy itp ;P;P;P...

    Konop