  • 1. Data: 2003-02-16 12:50:20
    Temat: UE a 'internet na wsi'
    Od: c...@z...net ([cookie])

    kilka miesiecy temu czytalem artykul o tym, ze za pieniadze jednego z
    panstw UE (Hiszpania? Niemcy?) ma byc przeprowadzony u nas pewien
    "eksperyment" polegajacy na calkowitej "internetyzacji" kilku gmin.
    Chodzi o doprowadzenie sieci (dsl, his, radio) do kazdego chetnego
    gospodarstwa domowego na terenie gminy... gwoli scislosci, chodzi o
    rejon skrajnie prowincjonalny, gdzie dotychczas np. jedynie syn wójta
    posiadal modem... w sferze zainteresowan inwestora bedzie przede
    wszystkim to, co sie stanie po calkowitym "zsieciowaniu" takiego
    dziewiczego regionu (czy rozwinie sie przedsiebiorczosc,
    zainteresowanie nauka itd.)...
    czy ktos pamieta moze o które gminy / który rejon Polski chodzilo?
    i kiedy cala akcja ma sie zaczac? - o ile bedzie miec miejsce...

    --
    http://pyrypy.poznan4u.com.pl/pyrypy.php?state=showu
    ser&userid=241737

  • 2. Data: 2003-02-16 23:16:38
    Temat: Re: UE a 'internet na wsi'
    Od: k...@z...pl (knobl)

    Podobno ma to byc w malopolsce a wcale nie jest powiedziane ze zostanie to
    wogole zrealizowane (artykul dot. tego watku, pod adresem podanym nizej):

    http://www.fkn.pl/news/id__9017/

  • 3. Data: 2003-02-17 12:26:20
    Od: c...@z...net ([cookie])

    k...@z...pl (knobl) wrote:

    >http://www.fkn.pl/news/id__9017/

    znalazlem jeszcze:
    http://malopolskie.pl/prasa/2002/12/galicja.htm

    czyli stawiaja na sieci bezprzewodowe...
    hmm... byc moze bedzie pare milionów euro
    do podzialu dla lokalnych providerów...

    --
    _________________________________________________ ___ ___ ___ ___ _ ____
    89% uzytkowników usenetu uwaza sie za inteligent- | _| , | , | '_| ||___

  • 4. Data: 2003-02-18 13:27:39
    Od: "Jur" <m...@o...pl>

    [cookie] wrote:

    > znalazlem jeszcze:
    > http://malopolskie.pl/prasa/2002/12/galicja.htm
    >
    > czyli stawiaja na sieci bezprzewodowe...
    > hmm... byc moze bedzie pare milionów euro
    > do podzialu dla lokalnych providerów...
    Ha ha, internet jednostronny z satelity
    Juz widze jak to bedzie super dzialac ;))

  • 5. Data: 2003-02-19 18:41:55
    Od: c...@z...net ([cookie])

    "Jur" <m...@o...pl> wrote:

    >Ha ha, internet jednostronny z satelity
    >Juz widze jak to bedzie super dzialac ;))

    cóz... dziennikarze mogli sporo poprzekrecac.
    a poza tym, gdzie jest napisane 'jednostronny'?
    ja wiem, ze mozna sobie prywatnie takie lacze
    zalatwic do downstreamu z satelity, ale to nie
    jest przeciez jedyna technologia w której uzywa
    sie polaczen satelitarnych, innymi slowy, slowo
    "satelita" nie powinno sie kojarzyc tylko i wylacznie
    z popularnymi swego czasu pakietami zapewniajacymi
    glównie "downstream". Na tym swiat sie nie konczy :)

    a co do dzialania, to chyba jakos to dziala
    na hiszpanskiej prowincji, skoro chca to samo wdrozyc
    i u nas...

  • 6. Data: 2003-02-20 07:10:03
    Od: Leszek <r...@f...onet.pl>

    In article <3...@n...atman.pl>, ciastko-po-
    a...@z...net says...

    > znalazlem jeszcze:
    > http://malopolskie.pl/prasa/2002/12/galicja.htm
    >
    > czyli stawiaja na sieci bezprzewodowe...
    > hmm... byc moze bedzie pare milionów euro
    > do podzialu dla lokalnych providerów...

    Ta jasne, przyjdzie wielka firma z wielkim portfelem, poinstaluje LMDSy
    Alcatela na 2xGHz i bedzie rolnikom internet w ramach eksperymentow
    sprzedawac po kilkadziesiat pln miesiecznie.

    Biznesplan ze jasna cholera.

    Leszek

    I kto za to placi? Pan za to placi, Pani za to placi...

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.