  • 1. Data: 2011-08-05 22:33:49
    Temat: UDP czy Joliet?
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Jakiego sposobu/systemu się używa do sformatowania płyty DVD-RW? W
    Windows jest formatowanie w UDP, ale to chyba udupia płytę, tak samo i
    kartę pamięci. Czy UDP nie jest tylko dla dyskietki 1,44?

    Poza tym w programie do nagrywania plików na płytach mam w opcjach ISO,
    Joliet i UDP. Czy wszystkie mogą być włączone-zaptaszkowane, czy tylko
    Joliet zaptaszkowany, a ISO tylko wtedy gdy będę chciała nagrać obraz
    np. systemu na płycie?

    Pytam o to bo mi chyba nagrywarka wysiada, albo kupiłam lipne płytki
    Platinum DVD-RW.

    Czy ktoś by mi polecił dobry darmowy program do nagrywania na dvd
    (oprócz nero i Burn4 free oraz jakiegoś alkoholu)

    --
    animka

  • 2. Data: 2011-08-05 23:22:31
    Temat: Re: UDP czy Joliet?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-08-06 00:33, Animka pisze:
    > Jakiego sposobu/systemu się używa do sformatowania płyty DVD-RW? W
    > Windows jest formatowanie w UDP, ale to chyba udupia płytę, tak samo i
    > kartę pamięci. Czy UDP nie jest tylko dla dyskietki 1,44?
    Googla wyłączyli, czy jest problem z poprawnym wpisywaniem akronimów w
    wyszukiwarkę?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/UDF_%28system_plik%C3%B
    3w%29
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Joliet
    http://pl.wikipedia.org/wiki/ISO_9660

    Maciek

  • 3. Data: 2011-08-06 06:12:12
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-08-06 00:33, Animka wrote:
    > Jakiego sposobu/systemu się używa do sformatowania płyty DVD-RW? W
    > Windows jest formatowanie w UDP, ale to chyba udupia płytę, tak samo i
    > kartę pamięci. Czy UDP nie jest tylko dla dyskietki 1,44?

    Że tak zapytam z ciekawości, jak formatowanie może 'udupić' płytę RW lub
    kartę pamięci? ;)

    Z wielu nośników płyty są tu specyficzne, ze względu na ograniczenia w
    zapisie. Karty pamięci /flash/ sa już pod tym względem znacznie bardziej
    elastyczne i możesz mieć tam wszystko od fat32,ntfs po ext4

    [...]

  • 4. Data: 2011-08-06 09:02:26
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2011-08-06 00:33:49 niejaki Animka napisał:
    > Czy ktoś by mi polecił dobry darmowy program do nagrywania na dvd
    > (oprócz nero i Burn4 free oraz jakiegoś alkoholu)

    power iso
    była pełna wersja darmowa w jakimś odległym (czasowo) numerze pcwk

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2011-08-06 14:33:25
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-08-06 01:22, Maciek pisze:
    > Googla wyłączyli, czy jest problem z poprawnym wpisywaniem akronimów w
> [...]

    Dzięki.

    --
    animka

  • 6. Data: 2011-08-06 14:44:41
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-08-06 11:02, p0li pisze:
    > power iso

    Ale ten program jest do nagrywania obrazów ISO, a nie jakichś zwykłych
    plików.
    http://www.instalki.pl/programy/download/Windows/emu
    latory_napedow/PowerISO.html

    --
    animka

  • 7. Data: 2011-08-06 17:55:43
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2011-08-06 16:44:41 niejaki Animka napisał:

    > Ale ten program jest do nagrywania obrazów ISO, a nie jakichś zwykłych
    > plików.
    > http://www.instalki.pl/programy/download/Windows/emu
    latory_napedow/PowerISO.html

    potrafi zwykłe płyty - ja tym nagrywam swoje (z danymi) więc "kitu nie
    wciskam"

  • 8. Data: 2011-08-06 17:59:00
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 06-08-2011 o 00:33 Animka napisał na pl.comp.pecet:

    > Jakiego sposobu/systemu się używa do sformatowania płyty DVD-RW? W
    > Windows jest formatowanie w UDP, ale to chyba udupia płytę, tak samo i
    > kartę pamięci. Czy UDP nie jest tylko dla dyskietki 1,44?

    Co to za format - UDP? Po kiego chcesz formatować płyty DVD-RW ?
    Kiedyś wymyślili zapis pakietowy (UDF). Uciążliwe to było. bo potrzebny
    był dodatkowy program. Nagrywarki z DVD-RAM usunęły problem.

    > Czy ktoś by mi polecił dobry darmowy program do nagrywania na dvd
    > (oprócz nero i Burn4 free oraz jakiegoś alkoholu)

    http://www.dobreprogramy.pl/Ashampoo-Burning-Studio,
    Program,Windows,12487.html
    Polecam.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 9. Data: 2011-08-06 19:27:50
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-08-06 19:59, WiesłaW pisze:

    > Co to za format - UDP? Po kiego chcesz formatować płyty DVD-RW ?
    > Kiedyś wymyślili zapis pakietowy (UDF). Uciążliwe to było. bo potrzebny
    > był dodatkowy program. Nagrywarki z DVD-RAM usunęły problem.

    To znaczy, że dobrze iż w programie Burn4 Free mam to UDF niezaptaszkowane?

    > http://www.dobreprogramy.pl/Ashampoo-Burning-Studio,
    Program,Windows,12487.html

    Dla mnie sama nazwa Ashampo to już wirus. Przenigdy bym tego nie
    zainstalowała. Sorry.

    --
    animka

  • 10. Data: 2011-08-06 20:08:11
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 06-08-2011 o 21:27 Animka napisał na pl.comp.pecet:

    > Dla mnie sama nazwa Ashampo to już wirus. Przenigdy bym tego nie
    > zainstalowała. Sorry.

    No to powodzenia w nagrywaniu. Ja wymiękam. Sorry.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail