  • 181. Data: 2013-06-23 18:38:56
    Temat: Re: Typowe zachowanie rowerzystów
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-06-23 18:33, artek pisze:

    > to tym bardziej będzie miał na oc <lol>

    Dostanie mandat, albo zabiorą mu rower to znajdzie te 30PLN/rok.

    > nie bądź naiwny. w tej chwili ponad 200 tys kierowców jeździ bez oc. jak
    > w tym kontekście oceniać napraszanie się jeszcze o oc rowerzystów?

    Od tego jest UFG. Składają się na niego wszyscy którzy opłacają OC, po
    to aby w takich przypadkach móc szybko naprawić szkodę. Rowerzysta
    narobi szkód, a odzyskanie od niego jakiegokolwiek zadośćuczynienia
    kończy się długą zabawą z prawnikami i sądem.

    > a nawet jakby - jak znam życie i koszt oc w życiu prywatnym, zwykle
    > kilkanaście zł/rok, koszt wdrożenia i utrzymania systemu obowiązkowych
    > ubezpieczeń oc dla rowerzystów, będzie z nawiązką przewyższał zebrane
    > składki.

    Bo ponieważ?

    > jak dla mnie szkoda zachodu ... ale rozumiem, że dla podnoszących tą
    > kwestię, nie sens ekonomiczny jest istotny. ot, taka nośna, demagogiczna
    > wprawka, tradycyjne polactwo - bo niby dlaczego innym ma być lepiej...

    Chyba tradycyjne polaczkowate-pedalarstwo. Nie zapłacę za szkodę, mam w
    dupie OC, bo nikomu nie będzie się chciało ciągać mnie po sądach - i co
    mi zrobisz?

  • 182. Data: 2013-06-23 18:40:05
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-06-23 18:33, masti pisze:

> [...]

    Towarzystwo ubezpieczeniowe, przerasta cię to?

  • 183. Data: 2013-06-23 18:41:08
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-06-23 18:32, masti pisze:
    > aha. Czywli wszystkich, którzy nie są Tobą

    Znowu masz projekcje?

  • 184. Data: 2013-06-23 18:57:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 23 Jun 2013 18:40:05 +0200 osobnik zwany DoQ napisał:

    > Towarzystwo ubezpieczeniowe, przerasta cię to?

    a komu odpowiadasz? Bo na pewno nie mnie

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 185. Data: 2013-06-23 18:58:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 23 Jun 2013 18:41:08 +0200 osobnik zwany DoQ napisał:

    > Znowu masz projekcje?

    jak na razie to projekcje masz Ty i to.

  • 186. Data: 2013-06-23 19:01:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 23 Jun 2013 17:04:12 +0000 osobnik zwany t? napisał:

    > Trochę i co z tego? Dwa auta i rower to jakieś 4,5 m. Czyli przy drodze
    > o pasach ruchu o szerokości 3,5 m zostaje jeszcze 2,5 m szerokości.
    > Wystarczy.

    pod warunkiem, że ten z przeciwka się posunie. A jeżeli go do tego
    zmuszasz to łamiesz przepisy. Do tego pobocze często jest oddzielone
    linią ciągłą, więc nie wolno Ci się "posunąć"

  • 187. Data: 2013-06-23 19:02:42
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 23 Jun 2013 17:05:05 +0000 osobnik zwany t? napisał:

    > Jest zakaz jazdy obok siebie, jeśli to utrudnia ruch.

    nie na temat

    > Jest zakaz utrudniania ruchu.

    nie na temat

  • 188. Data: 2013-06-23 19:04:12
    Od: tá´Ź

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 189. Data: 2013-06-23 19:05:05
    Od: tá´Ź

  • 190. Data: 2013-06-23 19:09:59
    Od: "Tomek" <t...@o...eu>

    Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź> napisał w wiadomości
    > Nie dość, że jechali środkiem drogi w środku nocy, to jeszcze spierdolili
    > nie udzielając pomocy. Pewnie pijani.
    >
    > http://www.tvn24.pl/czolowe-zderzenie-dwoch-busow-4-
    zabitych-9-
    > rannych,334863,s.html
    >
    > http://tiny.pl/hs1dw
    >
    > Kiedy wreszcie rowerzyści, jako tzw. "pełnoprawni użytkownicy dróg"
    > uzyskają także choćby minimum obowiązków, czyli:
    >
    > - dobra lampka + odblask + kamizelka w nocy
    > - egzamin ze znajomości przepisów
    > - widoczne oznaczenie identyfikacyjne na rowerze
    > - obowiązkowe OC
    >
    > Nie mam nic do rowerów, ale skoro rowerzyści mają podobne prawa, to
    > powinni mieć też podobne obowiązki, niestety obecnie tak nie jest i
    > dlatego często dochodzi do podobnych zdarzeń.

> [...]

    Nie wiem, czy spierdolili. Jeden z nich na pewno. Wiózł jednego pasażera na
    fotelu z przodu i kilku na stołkach (z kuchni?) z tyłu.
    A co do przyczynn samego wypadku na podstawie notatki medialnej tylko woźny
    sądowy może się wypowiadać.