  • 1. Data: 2012-08-12 15:45:18
    Temat: Tymczasem w Nokii ...
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    <http://biznes.pl/magazyny/telekomunikacja/nokia-spr
    zedaje-500-patentow-i-platforme-qt-by-wyg,5215570,ne
    ws-detal.html>

  • 2. Data: 2012-08-12 21:21:03
    Temat: Re: Tymczasem w Nokii ...
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-08-12 15:45, Krystek pisze:
    > <http://biznes.pl/magazyny/telekomunikacja/nokia-spr
    zedaje-500-patentow-i-platforme-qt-by-wyg,5215570,ne
    ws-detal.html>

    jak pond pol roku pisalem, ze daje Nokii rok czasu i koniec z firma - to
    sie tu co niekturzy burzyli.
    Miast rozwijac wlasny system Meego (z N9) to sie skumali z M$ i wyszlo
    jak wyszlo.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 3. Data: 2012-08-12 21:23:36
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-08-12 15:45, Krystek pisze:
    > <http://biznes.pl/magazyny/telekomunikacja/nokia-spr
    zedaje-500-patentow-i-platforme-qt-by-wyg,5215570,ne
    ws-detal.html>

    jak ponad pol roku pisalem, ze daje Nokii rok czasu i koniec - to sie tu
    co niektorzy burzyli :) .
    Miast rozwijac wlasny, udany system Meego (z N9) to sie skumali z M$ i
    wyszlo jak wyszlo.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 4. Data: 2012-08-12 21:30:11
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sun, 12 Aug 2012 21:23:36 +0200, AL napisał(a):

    > Miast rozwijac wlasny, udany system Meego (z N9) to sie skumali z M$ i
    > wyszlo jak wyszlo.

    Ani własny, ani udany.
    Tzn zły nie jest, ale jest za skomplikowany na przeciętnego, niezbyt
    rozgarniętego użytkownika.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu" - Paweł "robbo" Kamiński

  • 5. Data: 2012-08-12 21:42:34
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-08-12 21:23, AL wrote:
> [...]
    > co niektorzy burzyli :) .
    > Miast rozwijac wlasny, udany system Meego (z N9) to sie skumali z M$ i

    Wiesz, z MeeGo na dwoje babka wrozyla. Sami musieli by budowac caly
    ekosystem kiedy rynek jest juz mocno zdominowany przez Androida oraz
    iOS. Samsung ze swoim Bada gdzies utknal, Blackberry tez slabo przedzie
    pomimo, ze syatem mial ugruntowana pozycje.
    To, ze N9 sprzedawala sie dobrze nie znaczy jeszcze, ze na skale ktora
    zapewnila by Nokii godziwe dochody rowniez mechanizm ten zadzialalby. W
    przypadku przejscia na MeeGoo przypuszczalnie rowniez pojawilby sie kryzys.
    Start tandemu Nokia/MS wyglada na falstart. Jak wiele juz osob w roznych
    artykulach pisalo, system WP7 pojawil sie jedynie dlatego, zeby
    rynek nie zapomnial o MS. Dopiero WP8 ma byc wlasciwym systemem na
    wlasciwym sprzecie.
    Licze na to, ze to w koncu zalapie i WP zyska popularnosc.
    Niebawem "osm" kafli zwiekszy swoja liczebnosc, pojawi sie znacznie
    wiecej ficzerow, z tego co mowia przecieki rowniez obsluga kart pamieci
    i w jakis sposob plikow. Zatem gdyby system byl bardziej dopracowany,
    customizowalny, bylo wiecej appsow plus design Nokii i technologia
    PureView to efekt koncowy moze byc bardzo interesujacy. Do tego dochodzi
    oczywiscie calkiem niezla darmowa, czesto aktualizowana nawigacja czego
    poki co nikt inny nie oferuje (Googlowa nawigacja nie dosc, ze online to
    dodatkowo kulawa, w kazdym razie w moim przypadku wogole sie nie
    sprawdzila generujac zupelnie abstrakcyjne komunikaty).

  • 6. Data: 2012-08-12 22:20:14
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-08-12 21:42, atm pisze:
> [...]
    > dodatkowo kulawa, w kazdym razie w moim przypadku wogole sie nie
    > sprawdzila generujac zupelnie abstrakcyjne komunikaty).

    Co do w/w 'swietnej' nawigacji nokiowej (ktorej jakos od poczatku nie
    polubilem, ale w tym roku myslalem, ze moze sie przyda): bylem w tym
    roku na Krymie i probowalem m.in. skorzystac z nawi nokiowej (syn i zona
    maja Nokie - mapy aktualizowane przed wyjazdem). Dodatkowo
    aktualizowalem mapy Sygic'a oraz zakupilem z marketu google'a OsmAnd+ z
    mapami OpenStreetMap (jakos sie trzeba bylo zabezpieczyc procz map
    papierowych :).
    Jedynie OsmAnd+ byl w stanie podolac drogom Ukrainy (i nie chodzi o te
    glowne drogi, ale rowniez te mniejsze w miastach i miasteczkach).
    W sumie w 3 tyg. zwiedzilismy oprocz niemal calego Krymu kawal Ukrainy
    (Kamieniec Podolski, Chocim, Odesse, Kijow, Lwow) i sie nawet juz
    przyzwyczailem do OsmAnd'a (a kosztowal cale ... 12 pln :)
    Mapy OSM - r e w e l a c j a (kazda uliczka naniesiona i widoczna, tam
    gdzie dla Sygica i NokiaMaps byla biala plama).
    Dodatkowo samemu mozna nanosic poprawki do map.

    W zeszlym tygodniu otrzymalem maila z AutoMapy, ze moge pobrac ich
    najnowsza wersje z marketu - odpisalem, ze po wersji beta nie mam
    zamiaru korzystac z ich wersji i polecam przyjrzeniu sie polityce innych
    firm (Sygic czy OSM). Cena dzierzawy AutoMapy jest w obecnych czasach -
    mówiąc skromnie - wygórowana.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 7. Data: 2012-08-12 22:23:07
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sun, 12 Aug 2012 21:42:34 +0200, atm napisał(a):

    > Wiesz, z MeeGo na dwoje babka wrozyla. Sami musieli by budowac caly
    > ekosystem kiedy rynek jest juz mocno zdominowany przez Androida oraz
    > iOS.

    to jest trzeci rodzaj prawdy

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Po co uzywac czegos tak topornego jak BT do przesyłania czegokolwiek ?" -

  • 8. Data: 2012-08-12 22:51:25
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 12.08.2012 22:23, Waldek Godel pisze:

    > to jest trzeci rodzaj prawdy

    wyjątkowo ostatnio jesteś oszczędny w wypowiedziach. Palce masz
    połamane? Jak nie, to ja uprzejmie proszę napisz coś wiecej i nie
    wklejaj linków do zagramanicznych stron.
    ToMasz
    PS a że nokia słabo przędzie to wiadomo nie od dziś, ale tak, 5-10 lat
    temu to bym nie uwierzył ze aż tak źle będzie

  • 9. Data: 2012-08-12 22:56:38
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sun, 12 Aug 2012 22:51:25 +0200, ToMasz napisał(a):

    > wyjątkowo ostatnio jesteś oszczędny w wypowiedziach. Palce masz
    > połamane? Jak nie, to ja uprzejmie proszę napisz coś wiecej i nie
    > wklejaj linków do zagramanicznych stron.

    MeeGo nie jest ani produktem Nokii ani też Nokia nie jest jedynym
    producentem sprzętu z tym systemem.
    Jak wszystko inne zawiedzie, użyj Google. Albo Wikipedii. To nie boli.

    Czysto Nokiowe (z dużym przymrużeniem oka) było Maemo.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński

  • 10. Data: 2012-08-13 02:00:21
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-08-12 21:42, atm pisze:
    > Samsung ze swoim Bada gdzies utknal, Blackberry tez slabo przedzie
    > pomimo, ze syatem mial ugruntowana pozycje.

    RIM to chyba jeszcze tylko dlatego żyje, że mają prawa do systemu
    operacyjnego QNX.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/