  • 71. Data: 2009-07-04 20:13:38
    Temat: Re: Tylko się nie śmiejcie...
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-07-04 22:08:22 +0200, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> said:

    > Masz zadziwiającą ufność w siłę Sieci i wartość prognoz pogody.

    Lepszy rydz niż nic?

    --
    DJ

  • 72. Data: 2009-07-04 20:16:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello T.M.F.,

    Saturday, July 4, 2009, 10:08:35 PM, you wrote:

    > Ile kosztuje klimatyzator o mocy jakis 10-20kW, bo tyle bym potrzebowal
    > do grzania? Jak napisal DJ przy niskich temp. na zewnatrz klima jest
    > OKDR, przy 10 stopniach mam z kolei tak niskie zapotrzebowanie na
    > energie, ze nawet gdybym palil banknotami to bym nie zbankrutowal.

    Widzę tu sprzeczność - chyba, że mieszkasz na Grenlandii. Jeśli masz
    tak dobrze izolowane mieszkanie, że przy 10 stopniach możesz palić
    banknotami, to po czorta Ci 10-20kW ciepła?

    > Mam wodna podlogowke i jakos sobie radze. A grzanie pradem to nie tylko
    > duze bezwladne systemy - mozna miec ogrzewanie nawiewowe powietrza. Co
    > daje ta zalete, ze w jednym systemie masz latem klime, a zima grzejesz
    > pradem czy czyms innym.

    Jasne. Tylko siakoś tanie taryfy są w dość niewygodnych godzinach.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 73. Data: 2009-07-04 20:17:23
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-07-04 22:08:35 +0200, "T.M.F." <t...@n...mp.pl> said:

    > A grzanie pradem to nie tylko duze bezwladne systemy - mozna miec
    > ogrzewanie nawiewowe powietrza.

    Oczywiście technicznie wszystko można. Ale wtedy nie możesz korzystać
    (w pełni) z dobrodziejstwa taryfy "nocnej". A to uderza w ekonomię
    rozwiązania.

    --
    DJ

  • 74. Data: 2009-07-04 20:32:38
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Widzę tu sprzeczność - chyba, że mieszkasz na Grenlandii. Jeśli masz
    > tak dobrze izolowane mieszkanie, że przy 10 stopniach możesz palić
    > banknotami, to po czorta Ci 10-20kW ciepła?

    Sprzecznosc pozorna. Po prostu system grzania musisz projektowac na
    najgorsze mozliwe warunki, w dodatku z pewnym zapasem, coby po powrocie
    do chlodnego mieszkania nie czekac tydzien az sie nagrzeje. A druga
    rzecz to CWU - tu tez srednie zapotrzebowanie na energie jest male, ale
    moc musi byc spora.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 75. Data: 2009-07-04 20:55:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan T.M.F. napisał:

    > A druga rzecz to CWU - tu tez srednie zapotrzebowanie na energie
    > jest male, ale moc musi byc spora.

    Wcale nie jest takie małe (cały czas mam na myśli tych, którzy się
    myją i kąpią), może być nawet porównywalne z zapotrzebowaniem na
    energię do ogrzewania. Ale z drugiej strony, z ciepłej wody wpuszczanej
    w kanał można dość łatwo odzyskać energię -- pompą ciepła albo nawet
    wymiennikiem. Co z tego jednak, że można, skoro rzadko się to robi
    a nawet myśli o tym.

    Jarek

    --
    To nie do wiary, że niedawno tak to było
    w słuchawce głos: kochanie dzwonisz, jak to miło

  • 76. Data: 2009-07-04 21:12:42
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-07-04 22:55:04 +0200, =?iso-8859-2?Q?Jaros=B3aw_Soko=B3owski?=
    <j...@l...waw.pl> said:

> [...]
    > w kanał można dość łatwo odzyskać energię -- pompą ciepła albo nawet
    > wymiennikiem. Co z tego jednak, że można, skoro rzadko się to robi

    Co więcej, można odzyskiwać tzw. gray-water, tylko też nikt o tym nie
    myśli. Może to kwestia braku takich potrzeb. Woda jest w kranie/czy
    własnej studni, jest tania. EE jest w gniazdku, też jest _jeszcze_
    tania.

    --
    DJ

  • 77. Data: 2009-07-04 21:32:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    DJ napisało:

> [...]
    > myśli. Może to kwestia braku takich potrzeb. Woda jest w kranie/czy
    > własnej studni, jest tania. EE jest w gniazdku, też jest _jeszcze_

    Wcale to takie tanie nie jest. Jak nie za wodę, to za odprowadzenie
    lub wywiezienie ścieków trzeba sporo płacić. Ale łatwiej jest wydać
    ukaz na temat matowych żarówek, niż myśleć o jakiejś szarej wodzie.

    --
    Jarek

  • 78. Data: 2009-07-04 21:34:49
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Jest bardzo male, u mnie grzanie CWU to ok. 10-20% kosztow calego
> [...]

    > myśli. Może to kwestia braku takich potrzeb. Woda jest w kranie/czy
    > własnej studni, jest tania. EE jest w gniazdku, też jest _jeszcze_ tania.

    Panowie, przeliczcie to na wartosci bezwzgledne i porownajcie z cena
    takiej instalacji i kosztami eksploatacji. To jest po prostu
    ekonomicznie nieuzasadnione. I nawet powazny wzrost cen energii tego nie
    zmieni.

  • 79. Data: 2009-07-04 21:48:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan T.M.F. napisał:

> [...]
    > takiej instalacji i kosztami eksploatacji. To jest po prostu
    > ekonomicznie nieuzasadnione. I nawet powazny wzrost cen energii tego

    Wpuszczenie w kanał metra wody to coś koło 5 zł. Podgrzanie jej, to
    też nie mało, nawet nie chce mi się liczyć. A to mniej więcej poziom
    dziennego zużycia domowego. To nie jest byle co. A akurat instalacja
    do gromadzenia i ponownego wykorzystania szarej wody jest tania
    i prosta (nawet byłu taki jeden, co przychodził po porady, bo sam
    chciał zrobić). Tylko jakoś rzadko się o tym myśli przy projektowaniu
    domu, a później to już dużo większy kłopot.

    --
    Jarek

  • 80. Data: 2009-07-04 21:54:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello T.M.F.,

    Saturday, July 4, 2009, 10:32:38 PM, you wrote:

    > Sprzecznosc pozorna. Po prostu system grzania musisz projektowac na
    > najgorsze mozliwe warunki, w dodatku z pewnym zapasem, coby po powrocie
    > do chlodnego mieszkania nie czekac tydzien az sie nagrzeje.

    Kominek i kilka szczapek drewna to najprostsza metoda. I zdecydowanie
    tańsza niż stawianie stałego systemu o nadmiernej mocy.

    > A druga rzecz to CWU - tu tez srednie zapotrzebowanie na energie
    > jest male, ale moc musi byc spora.

    A po co? Większy, dobrze izolowany zbiornik i wcale dużej mocy nie
    trzeba.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl