  • Data: 2009-07-04 23:11:08
    Temat: Re: Tylko się nie śmiejcie...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan T.M.F. napisał:

    > No bardzo umownie. Bo ile wody schodzi dziennie na toalety? Mam dwa
    > przyciski - jeden chyba zrzuca 2-3l, drugi 5-7l, czy jakos tak. Dla
    > rodzinki 2+1 - powiedzy, ze kazdy dzienine raz korzysta z duzego, nawet
    > 5 razy z malego - 60 l - miesiecznie - ok. 1,8m^3. Zyskane niecale 10zl,
    > marnie - czytaj ponizej.

    Bywają też sporo większe rodziny. Poza tym toaleta to nie jedyne
    "miejsce wlewu" szarej wody. Można tym spłukiwać chodnik albo taras
    przed domem. Świetnie też nadaje się taka woda do podlewania roślin
    w ogródku -- w przeciwieństwie do zimnej wody z wodociągu czy studni.

    > Ok, ale jak ja gromadzic? Musze miec pomieszczenie (koszty), zbiornik
    > (koszty), dodatkowa instalacje zarowno do odprowadzania wody brudnej,
    > jak i dodatkowa do splukiwania (duze koszty), pompy. Dodatkowo co jakis
    > czas musze jakos to konserwowac, bo przeciez uzywam brudnej wody z calym
    > tym syfem, nie mowiac juz co w razie awarii i np. pekniecia zbiornika.
    > Sorry, ale przy tak mizernych zyskach podziekuje.

    Ludzie jednak tak robią i sobie chwalą. Jeśli dzieje się to w czasie
    budowy, to koszty są przyzerowe. Podwójne odprowadzenie robi się też
    z reguły w instalacjach z lokalną oczyszczalnią ścieków. Nikt na ten
    kawałek rurki nie narzeka, że trzeba płacić. Jeśli jest piwnica, to
    od umieszczenia tam zbiornika miejsca raczej nie ubędzie. Nie musi
    on też wcale pękać przy byle okazji. A z tak zwanym syfem też nie ma
    problemów -- taka woda wygląda naprawdę przyzwoicie (nie wiem jak jest
    z tymi, co kąpią się raz na dwa tygodnie lub co miesiąc).

    > Odzysk ciepla - troche letniej wody z prania. Marnie to widze.

    Ja właśnie wyszedłem z dużej wanny z ciepłą wodą. To co zostało,
    popłynęło do Wisły. Szkoda trochę.

    --
    Jarek