  • Data: 2024-01-15 12:09:36
    Temat: Re: Tylko nie HomeAssistant
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 15/01/2024 11:48, io wrote:
    > Jaki normalny? Normalna to jest automatyzacja.

    Jest normalny, ponieważ steruje żarówką 230V. I jest zautomatyzowany bo
    pozwala na sterowanie zdalne z dowolnego systemu. Dwa w jednym.

    Przykładowo ten:

    http://tinyurl.com/musaehmw

    Nie wymaga nawet zmiany fizycznego pstryczka w ścianie. Zostaje Twój
    ulubiony i działa tak samo jak działał [1]. Oprogramowanie wymienić
    możesz na dowolne, w tym własne, to trywialne.

    Jak chcesz większy wypas dla szpanu przed rodziną to:

    http://tinyurl.com/2pwxedy2

    Działa znowu tak samo: padnie komuniakcja, światło właczysz tak samo jak
    z komunikacją. Nie polecam go, jest średnio wygodny w codzinnym używaniu.

    Jest co najmniej kilka rozwiązań tego typu, większośc w pełni możliwa do
    użycia hobbystycznie we własnych systemach.

    Istotne jest to, że działanie "po staremu" czyli po kablach 230V, bez
    względu na to, czy to system centralny, rozproszony czy własny, jest
    kluczowe.

    > Jakich wyłączników? Nie po to robię automatyzację by załączać wyłącznikami.

    Wiec robisz coś absurdalnego.

    Czy Twój plan zakłada, że żarówke w kiblu zapalać się bedzie z telefonu,
    a nie wyłacznikiem? A co jak dwójka przyciśnie, a appka się popsuje?

    Bo ja mogę oba kanały używać tak samo wygodnie. A jak padnie smart, to
    mogę robić po staremu, wyłacznikiem, bez świadomości że smart padł. Z
    resztą prawda taka, że żarówkę w kiblu odpalam wyłacznikiem. Natomiast
    *gaszę* automatycznie, po kilku minutach braku ruchu.

    > A czego? Że PRL odszedł i trzeba zrobić system niepodatny na awarię
    > centralnego sterownika?

    W PRL systemy oświetlenia były niepodatne na awarie centralnego sterowanika.

    Ba, do dzisiaj są niepodatne, mimo dodania tego sterowanika. Znaczy w
    99.9% wypadków. Bo zawsze jest 0.1% mądrali robiących to po swojemu i
    inaczej. Nic na to nie poradze, nauka bywa bolesna.

    [1] Z małą różnicą: położenie pstryczka nie ma już znaczenia. Znaczenie
    ma akcja zmiany położenia.