-
71. Data: 2016-12-01 01:48:33
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello 007,
Monday, November 28, 2016, 11:12:17 PM, you wrote:
[...]
>> Dzis rano było przykładowo bardzo slisko, miejscami wrecz lodowisko.
> Nówki zimowe z "najwyższej półki" pomogłyby na "wrecz lodowisko"?
Moje auto w warsztacie na zimówkach stoi i musiałem wziąć auto żony -
na letnich. Ostatnio tak się ślizgałem jakieś 21 lat temu. W Oltcicie,
przed zmianą na zimówki. Od tamtego czasu zmieniam na zimówki w
październiku a na letnie w kwietniu.
Na lód rzeczywiście nie ma siły. Ale prawdziwy lód to już obecnie
rzadkość. Błoto pośniegowe i letnie opony to nieporozumienie :(
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
72. Data: 2016-12-01 02:00:19
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello T.,
Wednesday, November 30, 2016, 11:44:25 PM, you wrote:
[...]
>> Nie, bo praktycznie po 5 latach guma murszeje. Więc nawet jak masz dobry
>> bieżnik, to się nie nadają do bezpiecznej jazdy. Więc mając jeden
>> komplet wymieniasz go co 5 lat, mając dwa - wymieniasz dwa co 5 lat.
>> ---
>> Przecież opony mają trwałość rzędu 10 lat a nie 5
> Ok, to wymieniasz 2 komplety co 10. A nie jeden :-)
To ile Ty jeździsz, że przez 10 lat opon nie zużywasz? Raz na tydzień
do kościoła?
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
73. Data: 2016-12-01 10:49:50
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2016-11-30 o 16:32, J.F. pisze:
> Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:583ee1be$0$663$6...@n...neostrada.
pl...
> W dniu 2016-11-29 o 14:20, miumiu pisze:
>>> Jesli masz naped na przednia os to lepsze (zimowe opony zaloz na
>>> tyl). Jesli
>>> naped na tyl do z przodu zaloz zimowki. Dlaczego? Bo w krytycznej
>>> sutuacji
>>> gdy na luku wpadniesz w poslizg to raczej wylecisz z tego luku do
>>> rowu niz
>>> cie obroci. W pierwszym przypadku raczej przezyjesz, w drugim walisz
>>> bokiem
>>> w tira...
>
>> A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku
>> na śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym
>> czy tu rodzaj opon w czymś może pomóc? Wątkodawca może mieć problem z
>> ruszaniem z miejsca na śliskim, ew. wyjazdem z jakiejś zaspy, a więc
>> jeżeli już mieszane to na przód zimówki.
>
> Tylko, ze jak ma prawdziwie letnie opony, to sie moze okazac, ze to
> pedzenie na zlamanie karku wcale nie bylo takie szybkie.
>
> J.
>
Z drugiej strony - nie ma takich opon na których zimą da się jeździć
bezpiecznie.. W miarę bezpieczna jazda zimą to cały proces czynników
które musi spełniać kierowca.
-
74. Data: 2016-12-01 10:50:11
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2016-11-30 o 16:59, Cavallino pisze:
> W dniu 30-11-2016 o 15:27, Trybun pisze:
>
>> Kto pędzi na złamanie karku na
>> śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy,
>
> Chodzi o to, że dowiadujesz się że trasa była śliska dopiero w
> momencie wylecenia z niej....
>
Czyli sugerujesz że pędzącego z jakąś stówę (albo więcej) na liczniku,
na oblodzonym zakręcie mogą uratować zimówki?
-
75. Data: 2016-12-01 10:52:05
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2016-11-30 o 22:32, Tomasz Pyra pisze:
>
>>>
>> A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku na
>> śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym czy tu
>> rodzaj opon w czymś może pomóc?
> No tu masz takiego asa.
> https://www.youtube.com/watch?v=sgRTFa4OOhI
>
> Najprawdopodobniej właśnie na letnich oponach - póki jechał po czarnym to
> wszystko było spoko, jak tylko opona zobaczyła śnieg to się okazało że
> pozostał ruch jednostajny prostoliniowy.
> Gdyby miał zimówki to jestem przekonany że by wydało.
>
> A nie powiesz że jakoś szczególnie pędził, natomiast oczywiście
> "niedostosowanie prędkości", bo w tych warunkach i na tych opnach należało
> jechać 7km/h zamiast pędzić 20km/h.
>
> Świadomie nikt zakrętu nie przepałowuje, to zawsze jest po prostu błąd.
>
Mam 2 auta, w jednym aucie zmieniam opony na zimówki, w drugim
pozostawiam letnie, a więc mam pogląd na sytuację. Niezaprzeczalnym
faktem jest że na zimówkach lepiej/skuteczniej się hamuje, lepiej rusza
na śliskim, i jeszcze kilka innych pomniejszych spraw, ale na pewno nie
są one lekarstwem na całe minusy jazdy w zimowych warunkach. Tak więc
jeżeli pytasz - na którą oś założyć zimówki w przednionapędowym aucie to
jak dla mnie odpowiedź jest jasna - na przód. Dużo więcej korzyści z
tego niż jakaś bardzo mało prawdopodobna brawura w wyniku której możesz
wypaść z trasy na zakręcie.
-
76. Data: 2016-12-01 10:53:32
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2016-12-01 o 01:48, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello 007,
>
> Monday, November 28, 2016, 11:12:17 PM, you wrote:
>
> [...]
>
>>> Dzis rano było przykładowo bardzo slisko, miejscami wrecz lodowisko.
>> Nówki zimowe z "najwyższej półki" pomogłyby na "wrecz lodowisko"?
> Moje auto w warsztacie na zimówkach stoi i musiałem wziąć auto żony -
> na letnich. Ostatnio tak się ślizgałem jakieś 21 lat temu. W Oltcicie,
> przed zmianą na zimówki. Od tamtego czasu zmieniam na zimówki w
> październiku a na letnie w kwietniu.
>
> Na lód rzeczywiście nie ma siły. Ale prawdziwy lód to już obecnie
> rzadkość. Błoto pośniegowe i letnie opony to nieporozumienie :(
>
Lód to w sumie pryszcz, potrzebna jest recepta na zmorę zimowych dróg w
mojej okolicy - lodowe koleiny.. W drogówce siedzą kompletni idioci z
nadmiarem soli w magazynach. Trochę popada śnieg, to oni oczywiście
zaraz na niego z tą swoją solą. Wychodzi z tego breja w której auta
zostawiają koleiny, które następnie zamarzają. I jak tu jechać po tych
wąskich drogach gdzie latem z trudnością dwa auta się mijają bez
trącenia lusterkami, a zimą przeważnie na środku jezdni głębokie lodowe
koleiny?
-
77. Data: 2016-12-01 10:55:54
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: masti <g...@t...hell>
Trybun wrote:
> W dniu 2016-11-30 o 16:32, J.F. pisze:
>> Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:583ee1be$0$663$6...@n...neostrada.
pl...
>> W dniu 2016-11-29 o 14:20, miumiu pisze:
>>>> Jesli masz naped na przednia os to lepsze (zimowe opony zaloz na
>>>> tyl). Jesli
>>>> naped na tyl do z przodu zaloz zimowki. Dlaczego? Bo w krytycznej
>>>> sutuacji
>>>> gdy na luku wpadniesz w poslizg to raczej wylecisz z tego luku do
>>>> rowu niz
>>>> cie obroci. W pierwszym przypadku raczej przezyjesz, w drugim walisz
>>>> bokiem
>>>> w tira...
>>
>>> A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku
>>> na śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym
>>> czy tu rodzaj opon w czymś może pomóc? Wątkodawca może mieć problem z
>>> ruszaniem z miejsca na śliskim, ew. wyjazdem z jakiejś zaspy, a więc
>>> jeżeli już mieszane to na przód zimówki.
>>
>> Tylko, ze jak ma prawdziwie letnie opony, to sie moze okazac, ze to
>> pedzenie na zlamanie karku wcale nie bylo takie szybkie.
>>
>> J.
>>
>
> Z drugiej strony - nie ma takich opon na których zimą da się jeździć
> bezpiecznie.. W miarę bezpieczna jazda zimą to cały proces czynników
> które musi spełniać kierowca.
współcześni kierowcy mają milion systemów na trzy litery ABS, ESP, itd.
i są nieśmiertelni. W każdym rzem tak im się wydaje do czasu jak przy
20kmh wywalą w drzewo :)
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
78. Data: 2016-12-01 10:57:32
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "miumiu" <a...@b...pl>
>
> A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku na
> śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym czy tu
> rodzaj opon w czymś może pomóc? Wątkodawca może mieć problem z ruszaniem z
> miejsca na śliskim, ew. wyjazdem z jakiejś zaspy, a więc jeżeli już
> mieszane to na przód zimówki.
>
To zależy na czym ci bardziej zależy. Jak na bezpieczeństwie w czasie
poślizgów, to na oś napędową zakładasz gorsze. Jak na wyjeżdżaniu z zasp, to
na oś napędową zakładasz lepsze. Cała filozofia :)
Pzdr
-
79. Data: 2016-12-01 15:03:18
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:583ff30c$0$5144$6...@n...neostrada
.pl...
>Lód to w sumie pryszcz, potrzebna jest recepta na zmorę zimowych dróg
>w mojej okolicy - lodowe koleiny.. W drogówce siedzą kompletni idioci
>z nadmiarem soli w magazynach. Trochę popada śnieg, to oni oczywiście
>zaraz na niego z tą swoją solą. Wychodzi z tego breja w której auta
>zostawiają koleiny, które następnie zamarzają.
Bynajmniej.
Polskie miasta oszczedzaja jak moga i sypia sol tylko na glownych
ulicach.
A na innych nie robia nic.
I taka obserwacja - spadlo na boczna ulice sporo sniegu, zima
dopisala, mroz sie utrzymal, snieg samochody ugniotly ... i on po paru
dniach zlodowacial.
I zimowki przestaly trzymac :-)
Jakby posolili, to by splynal do kanalu, a tak to mamy pare cm lodu
... i nadzieja tylko w ociepleniu ...
J.
-
80. Data: 2016-12-01 15:05:15
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:583ff2b5$0$5144$6...@n...neostrada
.pl...
>Mam 2 auta, w jednym aucie zmieniam opony na zimówki, w drugim
>pozostawiam letnie, a więc mam pogląd na sytuację.
To jest poglad tylko z tych jednych opon letnich i nie przenos go na
wszystkie letnie.
>jeżeli pytasz - na którą oś założyć zimówki w przednionapędowym aucie
>to jak dla mnie odpowiedź jest jasna - na przód. Dużo więcej korzyści
>z tego niż jakaś bardzo mało prawdopodobna brawura w wyniku której
>możesz wypaść z trasy na zakręcie.
90km/h poza miastem to brawura ?
J.