eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 94

  • 51. Data: 2016-11-29 20:46:23
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 29-11-2016 o 20:01, Budzik pisze:
    > Użytkownik 007 n...@i...dyndns.org.invalid ...
    >
    >>>>> Dzis rano było przykładowo bardzo slisko, miejscami wrecz lodowisko.
    >>>>
    >>>> Nówki zimowe z "najwyższej półki" pomogłyby na "wrecz lodowisko"?
    >>
    >>> Z najwyższej nie znam, ale ze "średniej" różnica w porównaniu do równie
    >>> średnich letnich jest duża, chociaż nadal szału nie ma.
    >>
    >> Na lodowisku?
    >>
    >> Bez kolców nie podchodź prosze nawet na najlepszych zimowych cywilnych
    >>
    > wiesz, lodowisko na drodze nigdy nie jest do konca lodowiskiem.
    > Zawsze sa jakies chropowatości.
    > najlepsza metoda jest zawsze taka sama - zwolnic :)

    Do zera. a i to może nie wystarczyć.
    Widziałem już auta z zaciągniętym ręcznym zsuwające się z lekkiej górki.


  • 52. Data: 2016-11-29 20:54:09
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 29-11-2016 o 17:25, Kris pisze:

    > Ja bym jechał na letnich.
    > Ale ja z tych co autem jeździli jak jeszcze o zimowych oponach mało kto słyszał.
    > A zimy wtedy to naprawdę zimy były;)

    Ale letnich opon nie było, tylko uniwersalne.


  • 53. Data: 2016-11-29 21:01:48
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Tomasz Pyra"


    ...
    Ogólnie jechać to się da na wszystkim, tylko trzeba to robić świadomie.
    Jakiś tam rozsądny zestaw to letnie do przodu, zimówki do tyłu i łańcuchy
    do bagażnika.
    ---
    A te łańcuchy to od razu założone ? Bo jak którejś zimy sypnęło pierwszy raz
    to już przy wyjeżdżaniu zamiast 90 stopni skrętu wyszło 45 a potem
    dowiedziałem się, że ta prosta droga naprawdę jest pod górkę tak, że jedynym
    wyjściem było zawrócenie i jej objechanie ale to tylko po to by zajechać
    zmienić te opony :-)


  • 54. Data: 2016-11-29 21:03:01
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "abn140"

    >
    domyslam sie ze to wielkie auto i drogie gumy? cos specyficznego? jak wiesz
    ze takie jajca beda to po co kupujesz gdzie trzeba czekac pol miecha na
    towar....
    a na teraz kup jakies dwie zimowy bieznikowane lub uzywki.
    bedziesz miec w razie czego rezerwe jak te nowe np zaczna bic i wystapi
    koniecznosc realizowania gwarancji czy jak po prostu rozwalisz...
    albo jedz tylko powoli i ostroznie...
    za komuny nie na takim gownie ludzie latali i bylo ok.
    ---
    Wtedy były uniwersalne a on ma letnie.


  • 55. Data: 2016-11-29 21:17:21
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "T."

    ..
    Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby
    zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o 100%.
    ...
    ---
    Jak mogą nabijać ? Przecież kupno drugich podwaja żywotność pierwszych.

    Zmiana opon jest kwestią dopasowania do warunków pory roku i zasadniczo nie
    wymaga dyskusji poza tym, że jest uciążliwa. Jak ktoś tylko do pracy jeździ
    to pewnie optymalniejsze są całosezonowe.


  • 56. Data: 2016-11-29 21:26:48
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Cavallino"

    ...
    > wiesz, lodowisko na drodze nigdy nie jest do konca lodowiskiem.
    > Zawsze sa jakies chropowatości.
    > najlepsza metoda jest zawsze taka sama - zwolnic :)

    Do zera. a i to może nie wystarczyć.
    Widziałem już auta z zaciągniętym ręcznym zsuwające się z lekkiej górki.
    ---
    To mi przypomina się jak pod górkę pod Paryż jechałem: zap... żeby tylko nie
    zatrzymać się bo wtedy wiadomo, że nie podjadę, jadę jadę, coraz wolniej,
    wolniej, koła się kręcą, ja się zatrzymuję, w końcu samochód zaczyna do tyłu
    jechać, koła nadal do przodu ... no nie przejechałem.


  • 57. Data: 2016-11-30 00:09:46
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 29 Nov 2016 12:22:56 +0100, t-1 napisał(a):

    > W dniu 2016-11-29 o 01:15, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >>
    >> Jak masz AWD i te opony w tym samm rozmiarze, to możesz założyć jak
    >> sportowcy w Monte Carlo - po przekątnej letnie i zimowe.
    >>
    >>
    >
    > Sprzeciwia się kodeks drogowy
    > http://krysgum.com.pl/content/18-oponae kodeks drogowy

    ojtam ojtam :)

    Tak jeszcze po przemyśleniu to wychodzi mi że zakładanie opon na ukos ma
    sens tylko tam gdzie przedni i tylny dyferencjał są o ograniczonym
    poślizgu, czyli raczej mało które auto cywilne, nawet AWD.


  • 58. Data: 2016-11-30 08:17:55
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2016-11-29 o 14:11, Artur Miller pisze:
    >>> od 3 sezonów jeżdżę tak, ze zimówki zakładam na przednie na tylko. auto
    >>> to astra g kombi, wyłącznie podsterowna, tył wpada w poslizg tylko przy
    >>> zaciągniętym ręcznym. jeżdżę tym autem od 12 lat, zrobiłem dobrze ponad
    >>> 200kkm i mogę śmiało powiedzieć, że w tym przypadku to rozwiązanie
    >>> sprawdza się tak jak powinno.
    >>
    >> I ten model ma coś takiego, że przy oponach o większym uślizgu na
    >> tylnej osi jest w stanie sobie sam to skompensować i utrzymać
    >> przyczepność gdy powinna się pojawić nadsterowność? Czyli nie mowa
    >> o jeździe na wprost.
    >>
    >
    > nigdy nie miałem z tym problemu. oczywiście zdrowy rozsądek górą,
    > kuszenie losu zawsze skończy się w rowie :)

    I to jest racja :)
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/44832464/02.jpg

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 59. Data: 2016-11-30 08:54:01
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-11-29 o 21:17, re pisze:
    >
    >
    > Użytkownik "T."
    >
    > ..
    > Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby
    > zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o 100%.
    > ...
    > ---
    > Jak mogą nabijać ? Przecież kupno drugich podwaja żywotność pierwszych.
    >

    Nie, bo praktycznie po 5 latach guma murszeje. Więc nawet jak masz dobry
    bieżnik, to się nie nadają do bezpiecznej jazdy. Więc mając jeden
    komplet wymieniasz go co 5 lat, mając dwa - wymieniasz dwa co 5 lat.
    T.


  • 60. Data: 2016-11-30 11:36:14
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie
    Od: "Tomalkole" <l...@d...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
    news:o1jdg9$u74$1@node2.news.atman.pl...
    >W dniu 29.11.2016 o 08:59, sirapacz pisze:

    >> a ja ci doradzę wywrotowo:
    >> jak auto FWD to załóż zimówki na PRZÓD a letnie na tył.

    > Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu. Wtedy
    > zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).

    Przy FWD, żeby tył nie wyprzedził przód, to im ostrzejszy skręt tym wolniej
    należy go pokonywać uzależniając to od stanu nawierzchni.
    Gdy ktoś gwałtownie skręca przy większej prędkości
    to zawsze ryzykuje piruet.
    Ja nie chciałbym, aby przód jechał w przypadkową stronę,
    dlatego lepsze opony zakładam na przód. Wtedy mam jeszcze
    ewentualną możliwość korekty kierownicą.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: