  • 1. Data: 2011-01-16 13:56:38
    Temat: Twardziel na system
    Od: akanid <a...@f...email>

    Witam

    Poszukuję nowego twardziela na system.
    Liczy się wydajność. Zastanawiam się czy aby na pewno warto brać SSD.
    Słabo się orientuję w stosunku ceny do trwałości. Dlatego rozważam zakup
    300GB VelociRaptora. Większy nie potrzebny. Co o tym myślicie? Czy to
    już czasem nie troche przestarzała technologia? Z drugiej strony SSD
    niby szybsze ale całkowicie nie uśmiecha mi się SSD który miałby
    pochodzić rok czy dwa a potem do kosza. Zastosowania domowe.
    Preferowana marka WD. Ale jeśli mnie ktoś przekona do czegoś innego
    czemu nie :-)

    akanid

  • 2. Data: 2011-01-16 14:08:48
    Temat: Re: Twardziel na system
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    akanid pisze:
    > Witam
    >
    > Poszukuję nowego twardziela na system.
    > Liczy się wydajność.
    no to zrób tak, ze na dysku systemowym będziesz miał mało istotne dane,
    i postaw raida0. nawet programowego, nawet na 4 dyskach...

    ToMasz

  • 3. Data: 2011-01-16 14:23:49
    Od: akanid <a...@f...email>

    W dniu 2011-01-16 15:08, ToMasz pisze:
    > no to zrób tak, ze na dysku systemowym będziesz miał mało istotne dane,
    > i postaw raida0. nawet programowego, nawet na 4 dyskach...

    to teraz mam raida 0 (sprzętowego). jeno dyski 2x160GB są już z leksza
    leciwe (chodzą na 5400rpm!) i zwykły zewnętrzny dysk (co prawda na
    eSATA) z nowej epoki 2TB jest szybszy jak te 2. a 4 dyski w raidzie to
    już lekka przesada :-). Zaczyna mnie już to wkurzać bo komp wcale nie
    taki stary i zły (Q9550 2,8GHz, GTX260, 4GBram)a odpala się dłuuuugo.

    A podział na dane istotne, nieistotne stosuję już dość dawno. Na tym
    dysku ma siedzieć sys, oprogramowanie i katalog STEAM-a. Jak się coś
    spapra to se zawsze mogę na nowo ściągnąć.

    akanid

  • 4. Data: 2011-01-16 15:11:08
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2011-01-16 14:56, akanid pisze:

> [...]
    > pochodzić rok czy dwa a potem do kosza. Zastosowania domowe.
    > Preferowana marka WD. Ale jeśli mnie ktoś przekona do czegoś innego

    Miałem ostatnio podobny dylemat - SSD albo WD VR. Wybrałem
    WD Caviar Black 1 TB FAEX i jestem bardzo zadowolony. Jeśli miałbyś
    brać Raptora to tylko te z nowej serii 450 lub 600 GB.
    aL

  • 5. Data: 2011-01-16 15:18:25
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "akanid" <a...@f...email> napisał w wiadomości

> [...]
    > przesada :-). Zaczyna mnie już to wkurzać bo komp wcale nie taki stary i
    > zły (Q9550 2,8GHz, GTX260, 4GBram)a odpala się dłuuuugo.

    Odpala sie długo, ale może pracuje szybko? Odpalanie nie jest czynnością
    zbyt częstą żeby się tym przejmować. Zainteresuj się śmieciami, które
    niepotrzebnie się uruchamiają.

  • 6. Data: 2011-01-16 15:23:31
    Od: the_foe <t...@w...pl>

> [...]
    > pochodzić rok czy dwa a potem do kosza. Zastosowania domowe.
    > Preferowana marka WD. Ale jeśli mnie ktoś przekona do czegoś innego

    http://techreport.com/articles.x/16979

    troche stare to, nie wiem na ile aktualne.

    --
    the_foe

  • 7. Data: 2011-01-16 16:32:44
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "akanid" <a...@f...email> napisał w wiadomości
    >W dniu 2011-01-16 15:08, ToMasz pisze:
    >...a odpala się dłuuuugo.
    Czy Twoja praca z komputerem polega na jego restartowaniu?
    Dlaczego nie stosujesz "wstrzymania" zamiast dokonywać pomiarów czasu
    startu?

    --
    marfi

  • 8. Data: 2011-01-17 20:08:51
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 16.01.2011 15:23, akanid pisze:
> [...]
    taki stary i zły (Q9550 2,8GHz, GTX260, 4GBram)a odpala się dłuuuugo.

    Liczy się to jak *działa*, a nie jak długo się "odpala".
    Zazwyczaj jest tak, że najsilniejsze stacje robocze uru-
    chamiają się całymi minutami, ale *potem* działają szybko.
    Poza tym komputer włącza się raz dziennie (a czasem nawet
    rzadziej).

    I pamiętaj, że zazwyczaj długie uruchamianie się komputera
    jest winą oprogramowania, a nie sprzętu. Może po prostu za-
    śmieciłeś system operacyjny.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 9. Data: 2011-01-17 20:51:23
    Temat: Odp: Twardziel na system
    Od: "ZAQ" <n...@n...pl>

    no wiesz, cisza tez ma swoje znaczenie,
    a taki OCZ VERTEX2 pokona i tak kazdy hdd.

  • 10. Data: 2011-01-17 21:05:19
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "ZAQ" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > no wiesz, cisza tez ma swoje znaczenie,
    > a taki OCZ VERTEX2 pokona i tak kazdy hdd.

    Taak? A ile kosztuje taki "OCZ VERTEX2" o pojemności 1 TB?

    --
    marfi