eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTurbo disiel a spalanieRe: Turbo disiel a spalanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Turbo disiel a spalanie
    Date: Thu, 10 Feb 2011 16:33:35 +0000 (UTC)
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 44
    Message-ID: <ij140v$6s6$1@news.onet.pl>
    References: <iitvqq$b8u$1@inews.gazeta.pl> <iiudk6$km$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@4...com>
    <iiug5r$956$1@inews.gazeta.pl> <iiul6v$odl$1@news.onet.pl>
    <iiuoj9$8ti$1@inews.gazeta.pl> <ij0hca$2g3$1@news.onet.pl>
    <ij0ku8$fhk$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-212-160-173-137.static.entel.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1297355615 7046 212.160.173.137 (10 Feb 2011 16:33:35 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Feb 2011 16:33:35 +0000 (UTC)
    User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
    X-Antivirus: avast! (VPS 091117-0, 2009-11-17), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2349418
    [ ukryj nagłówki ]

    Robert_J wrote:

    >
    > > A po co w ogóle spalamy paliwo? Właśnie po to żeby wytworzyć
    > > ciepło, i w ten sposób skokowo zwiększyć ciśnienie.
    >
    > Ciśnienie zwiększa się skokowo nie od wytworzenia ciepła, ale od
    > zachodzącej reakcji utleniania, w wyniku której z ciekłych
    > węglowodorów powstają gazowe tlenki o zdecydowanie mniejszej
    > gęstości. To delikatna, aczkolwiek istotna różnica.

    Nie wydaje mi się żeby ten element miał duże znaczenie.
    Trzeba żeby sie wypowiedział ktos kto ma przynajmniej podstawową wiedzę
    z teorii silników.
    Tym niemniej, poczytaj:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy

    I wyjątki kluczowe imho:
    "Silnik spalinowy - silnik wykorzystujący sprężanie i rozprężanie
    czynnika termodynamicznego (gazu) do wytworzenia momentu obrotowego lub
    siły. Sprężany jest gaz "zimny", a rozprężany - "gorący". Do sprężenia
    gazu zimnego zużywana jest mniejsza ilość energii mechanicznej niż
    uzyskuje się z rozprężania. Z tego powodu energia uzyskana z
    rozprężania zużywana jest do sprężania gazu i do napędu dowolnej
    maszyny. Gorący gaz uzyskuje się w wyniku spalenia paliwa, stąd nazwa:
    silnik spalinowy."

    Ostatnie zdanie powyżej.
    I jeszcze:
    "Czynnik "zimny", często powietrze zassane z otoczenia, jest sprężane,
    a w wyniku sprężania rośnie jego ciśnienie i temperatura. Sprężony gaz
    ogrzewany jest poprzez spalanie paliwa do stosunkowo wysokiej
    temperatury. "Gorący" gaz rozprężany jest w cylindrze z ruchomym
    tłokiem lub/i turbinie. Uzyskana z rozprężania gorącego gazu energia
    mechaniczna wystarcza na pokrycie zapotrzebowania energii do sprężenia
    gazu "zimnego" i do napędu dowolnej maszyny."

    I znów:
    "Sprężony gaz jest ogrzewany poprzez spalanie paliwa do stosunkowo
    wysokiej temperatury".

    --
    Pozdro
    Massai

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: