  • Data: 2016-11-14 13:41:16
    Temat: Re: Turbo czy nie turbo.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >Mam Seata 1,4 8V 60 KM spalanie 9 litrów na 100 km
    >Przez dwa lata żona miała służbową Octavie
    >czyli Octavia 1,4 TSI 140KM i spalanie było coś 7,5 litra na 100 km
    >W obu przypadkach styl jazdy podobny bo też mogłem kierować tym autem
    >:)
    >Mając Turbo oszczędzam 1,5 litra x 4,5 zł = 7 zł/100 km
    >Czyli przy przelocie 150 kkm oszczędzam 10 kzł.
    >Łażąc po forach wychodzi na to że nowa turbina to koszt 2,2 kzł +
    >robota.
    >Dobrze liczę czy coś jeszcze trzeba uwzględnić z racji posiadania

    IMO to do d* taki rachunek.
    Turbina wcale nie musi sie zepsuc. Ani tylko raz zepsuc. Ani tylko
    turbina.

    Porownujesz jakiegos starego strucla z nowoczesnym silnikiem.
    Ktory juz przy zakupie znacznie drozej kosztuje.

    To raczej policz ile kosztuje taka jedna Octavia, a ile trzy stare
    seaty.
    Bo zakladam, ze 50 tys to nich przejedziesz, a potem roznie moze byc.

    >kwestie przyjemności z jazdy odstawiam na bok
    >liczę tylko co mi się bardziej opłaca

    Mnie sie tam bardziej oplaca miec 140 KM pod pedalem ... aczkolwiek
    juz pare razy wybralem oszczedniejszy silnik :-)

    Malucha sobie kup.
    Choc prawde mowiac, to ciekaw jestem czy dzis to nadal oplacalne
    auto - za czesto trzeba bylo naprawiac :-)

    J.