  • Data: 2015-01-18 14:33:26
    Temat: Re: Tuby Geigera: STS-5 vs BOB-33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    JDX pisze:

    > Może tak być. Na karcie katalogowej STS-5
    > (http://www.portalnaukowy.edu.pl/geiger_1.htm) jest napisane ??????????
    > co chyba jest równoważne ze ?????????? (? zamiast ?) co po naszemu znaczy
    > "licznik". IMO taka nazwa jest błędna ponieważ ta "tuba" :-) niczego nie
    > liczy, a jedynie wykrywa.

    Kiedyś sprawozdawcy sportowi w telewizji często mówili, ze "fotokomórka
    podała czas", "fotokomórka zarejestrowała", "poczekajmy aż fotokomórka
    rozsądzi, kto pierwszy był na mecie". A przecież fotokomórka nie od tego.
    Co więcej, mówili tak długo po tym, jak już fotokomórek nie było, tylko
    filmowanie mety.

    --
    Jarek