    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tuba Geigera w aluminiowej obudowie
    Date: Wed, 14 Jan 2015 09:19:24 +0100

    news:m94b5j$pln$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > Tak swoją drogą, czy zamontowanie takiego urządzenia w plastikowej
    > obudowie jest bardzo złym/ryzykownym pomysłem? Pytam głównie ze względu
    > na obecność przetwornicy transformatorowej. Istnieje duże ryzyko, że
    > dojdzie do samozapłonu lub stopienia obudowy, czy też raczej w tym
    > wypadku włącza mi się paranoiczne myślenie?
    > W końcu wszystkie zasilacze wtyczkowe są montowane w plastikowych
    > obudowach, podobnie jak cała automatyka na 230V...

    Na tyle na ile rozumiem normy (na pewno pobieżnie) to jeśli zasilanie
    jakichś obwodów spełnia wymagania Limited Power Source to obwody te nie
    muszą być w obudowie ognioodpornej. OIDP wymóg nie dotyczy kabli i złącz.

    Automatyka na 230V w plastikowych obudowach jest chyba następnie montowana w
    metalowych skrzyniach/szafach.
    Jak to jest w zasilaczach wtyczkowych nie wiem - może muszą mieć na wejściu
    bezpiecznik powodujący że poza kołkami (złącza nie podlegają) wszystko jest
    już zasilane z Limited Power Source. A może w niektórej automatyce też tak
    jest.
    P.G.