eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTrzymanie dłoni na dźwigni zmiany biegów uszkodzi ją? › Re: Trzymanie dłoni na dźwigni zmiany biegów uszkodzi ją?
  • X-Received: by 10.31.136.139 with SMTP id k133mr3328630vkd.8.1517600302995; Fri, 02
    Feb 2018 11:38:22 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.31.136.139 with SMTP id k133mr3328630vkd.8.1517600302995; Fri, 02
    Feb 2018 11:38:22 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.iad!feed-me.highwinds-medi
    a.com!news.highwinds-media.com!i22no6229718qta.1!news-out.google.com!e39ni2033q
    tk.1!nntp.google.com!s47no6226650qta.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.go
    oglegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 2 Feb 2018 11:38:22 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <p529f3$c05$1@node1.news.atman.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=164.126.152.19;
    posting-account=WKCfJQoAAABGeHkoWcAFup86Q28I2YKQ
    NNTP-Posting-Host: 164.126.152.19
    References: <p4vs33$28i$1@node1.news.atman.pl>
    <1xbctvbm108t3.vp40vcy97r7q$.dlg@40tude.net>
    <p51n1s$1hi$1@node2.news.atman.pl>
    <5a746842$0$566$65785112@news.neostrada.pl>
    <p529f3$c05$1@node1.news.atman.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <f...@g...com>
    Subject: Re: Trzymanie dłoni na dźwigni zmiany biegów uszkodzi ją?
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
    Injection-Date: Fri, 02 Feb 2018 19:38:23 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 4031
    X-Received-Body-CRC: 2651601681
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2624063
    [ ukryj nagłówki ]

    nie ma zadnego problemu. Jest kilka systemow sterowania skrzynia biegow. Pomijajac
    elementy zewnetrze sterowanie skrzynia biegow w srodku wygladamniej wiecej tak.
    Wodziki do ktorych przykrecone sa widelki maja blokade polozenia. Jest to zrobione
    tak ze w wodziku sa wciecia w ktore dociskana jest sprezyna kulka. Sila potrzebna do
    pokonania oporow kulki jest spora i wynosi kilkadziesiat niutow, kilka kG. Samo
    trzymanie reki na wajsze do wybierania nie jest w stanie pokonac oporow jaki daje
    blokada. Wycieranie sie widelek i przesuwki ma inne podloze. Jest nim naturalne
    zuzywanie sie wspolpracujacych elementow. Przesuwka to sprzeglo laczace kolo zebate z
    walkiem glownym. Najczesciej jest to sprzeglo oparte na wielowypuscie i wielorowku.
    Dokad wypusty i rowki maja rownolegle plaszczyzny nic sie nie dzieje. W miare
    zuzywania sie powierzchnie staja sie zbiezne. Robi sie klin. Wytwarza on sile
    powodujaca spychanie przesuwki z wielowypustu na kole zebatym. Przesuwka napiera na
    widelki i dokad sila napierajaca jest mniejsza od sily zatrzasku z kulka nic dla
    uzytkownika sie nie dzieje. Uzytkownik nie jest w stanie stwierdzic takiego stanu.
    Jesli sila spychajaca stanie sie wieksza od sily z jaka blokuje zatrzask zaczyna
    wyskakiwac bieg. W wyniku zuzycia sprzegla jakim jest przesuwka w skrzyni zaczynaja
    dziac sie cuda. Przesuwka i wspolpracujace z nia widelki sa bardzo dobrze smarowane.
    Nowa przesuwka ma szlifowany rowek pod widelki. W rysach jakie powstaly po szlifowniu
    utrzymywany jest olej. Jesli przesuwka zacznie napierac na widelki to rowek sie
    wygladza do polysku i jest bardzo dokladnie dopasowany do widelek. Powoduje to
    pogorszenie smarowania i scieranie sie wspolpracujacych elementow. Po wymianie kola
    zebatego, przesuwki i widelek usterka z wyskakiwaniem ustepuje. W skrzyni biegow
    zrobione sa opory nie pozwalajace na zbyt duzy skok wybieraka. I teoretycznie
    wieszajac sie na dzwigni zmiany biegow uzytkownik nie powinien byc w stanie
    spowodowac takie przesuniecie wybieraka zeby przesunal sie na tyle daleko zeby
    spilowac widelki. O ile skrzyni nie powinno sie dac uszkodzic trzymajac reke na
    dzwigni to uszkadza sie ja poprzez szybkie zmiany biegow. Przy szybkiej zmianie
    synchronizator ktory jest rodzajem hamulca ciernego nie zdazy wyhamowac kola zebatego
    i przesuwka wchodzi na wielowypust z pewnym oporem powodujacym szybsze zuzycie
    wspolpracujacych elementow. Oczywiscie konstruktorzy skrzyn wiedza o tym i tak
    projektuja skrzynie zeby miala zywotnosc nie mniejsza niz zalozona ale i niewiele
    wieksza przy prawidlowej eksploatacji.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: