-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <p4vs33$28i$1@node1.news.atman.pl>
<1xbctvbm108t3.vp40vcy97r7q$.dlg@40tude.net>
<p51n1s$1hi$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <p51n1s$1hi$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: Trzymanie dłoni na dźwigni zmiany biegów uszkodzi ją?
Date: Fri, 2 Feb 2018 14:31:45 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 43
Message-ID: <5a746842$0$566$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.9.29
X-Trace: 1517578306 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 566 83.26.9.29:57105
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2624034
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:p51n1s$1hi$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2018-02-02 o 00:26, Tomasz Pyra pisze:
>> W manualnej skrzyni biegów jest to prawda.
>> Tu widać jak działa ten mechanizm:
>> https://youtu.be/wCu9W9xNwtI?t=307
>
>> Trzymając długo rękę na dźwigni zmiany biegów dopycha się widełki
>> wybieraka
>> do rowka w obracającej się przesuwce, powodując nieustanne tarcie i
>> zużycie
>> tych elementów.
>Ahhhaa... chodzi o to, że te ciemno szare elementy nie mają swobody
>przesunięcia się tył/przód gdy obciążymy je naciskiem od góry?
Nie chodzi o nacisk od gory.
>Albo jeszcze gorzej, dociskając nie idealnie prostopadle możemy
>wywierać lekką siłę w kierunku tył/przód, co powoduje, że widełki
>cały czas są dociśnięte do którejś ze stron. Czy dobrze rozumuję?
Otoz to.
>> W automatycznej skrzyni biegów, to chyba już od dość dawna w ogóle
>> nie ma
>> mechanicznego połączenia dźwigni ze skrzynią.
>> A sam układ lewarka to jedynie "joystick" dający do komputera
>> sterującego
>> skrzynią informację w jakim ta jest położeniu.
>> Więc raczej tu żadnego ryzyka nie ma.
>No więc właśnie. Zwróć uwagę, że film jaki podlinkowałem jest z
>września 2017, czyli całkiem świeży. Mimo to wyraźnie mówią o
>negatywnym wpływie takiego nacisku na automat. Ok, autor może być
>niedoukiem ale jeśli trochę poszperać po sieci, to jest to dość
>powszechna opinia.
Moze amerykanska. Tam ciagle "tato zmienial olej co 3 tys mil i 300
tys mil przejechal"
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.02.18 14:54 RadoslawF
- 02.02.18 18:06 Tomasz Gorbaczuk
- 02.02.18 19:08 Marek S
- 02.02.18 20:38 Zenek Kapelinder
- 03.02.18 08:47 J.F.
- 03.02.18 14:03 Marek S
- 03.02.18 14:08 Marek S
- 03.02.18 20:33 Grzegorz Tomczyk
- 03.02.18 20:52 Marek S
- 03.02.18 21:37 z
- 03.02.18 23:32 Marek S
- 04.02.18 02:26 z
- 05.02.18 15:46 Q,E,D.
- 05.02.18 16:43 Zenek Kapelinder
- 05.02.18 19:16 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=