  • 1. Data: 2013-01-24 21:56:47
    Temat: Trzebielino
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Byl ktos moze niedawno w Trzebielinie ?

    http://metromsn.gazeta.pl/Portfel/1,126512,13253957,
    Trzebielino_zaoszczedzilo_juz_20_tys__zl_na_zmianie.
    html

    "Żeby zaoszczędzić na kosztownym oświetlaniu ulic, Trzebielino
    wymieniło energochłonne lampy sodowe na LED, dużo tańsze, a do tego
    ekologiczne"

    Bo ja jakos ciagle nie potrafie sie doczytac w danych technicznych
    jakoby lampy LED mialy wyzsza skutecznosc niz sodowe.

    Naprawde jasniej ? Czy znacznie ciemniej, ale zamiast 70W pobiera 50.

    No chyba ze tajemnica tkwi w statecznikach, ktore konsumuja powiedzmy
    50% wiecej ...

    J.

  • 2. Data: 2013-01-24 22:06:08
    Temat: Re: Trzebielino
    Od: "tyg" <t...@t...pl>

> [...]
    >
    > Naprawde jasniej ? Czy znacznie ciemniej, ale zamiast 70W pobiera 50.
    >
    > No chyba ze tajemnica tkwi w statecznikach, ktore konsumuja powiedzmy 50%

    Czy jest coś wydajniejszego od lamp sodowych do oświetlania ulic?
    Poza tym słowo "energochłonne" jest użyte w sensie "zbyt energochłonne".
    A któreż to oświetlenie nie chłonie energii ?

  • 3. Data: 2013-01-24 22:18:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    >
    > Naprawde jasniej ? Czy znacznie ciemniej, ale zamiast 70W pobiera 50.
    >
    > No chyba ze tajemnica tkwi w statecznikach, ktore konsumuja powiedzmy

    Mam taką hipotezę, że w kierunkowości. Co kupię jakąś lampe LED, to się
    później zastanawim co z nią zrobić, bo puszcza wąską wiąchę, a mnie takie
    rzadko potrzebne. Ale do oświetlenia ulic, to jak znalazł.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2013-01-24 22:27:16
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2013-01-24 22:18, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]

    Ech, te sodowe to takie nowoczesne były, od rtęciówek lepsze...
    Komu to przeszkadzało?

    Włodek

  • 5. Data: 2013-01-24 23:28:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 24 Jan 2013 21:18:01 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Mam taką hipotezę, że w kierunkowości. Co kupię jakąś lampe LED, to się
    > później zastanawim co z nią zrobić, bo puszcza wąską wiąchę, a mnie takie
    > rzadko potrzebne.

    No, jesli to "reflektorek" ...

    >Ale do oświetlenia ulic, to jak znalazł.

    No nie calkiem - latarnie wysokosc maja ograniczona, a rozstaw spory.
    Powinien tam byc dobrze zaprojektowany rozklad, aby odpowiednia
    powierzchnie oswietlic.

    No chyba ze ... pod LEDarnia luksomierz pokazuje wiecej niz pod sodowka.
    A ze miedzy latarniami ciemno .. nie ma w normie/rozporzadzeniu ..

    J.

  • 6. Data: 2013-01-24 23:43:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > No, jesli to "reflektorek" ...

    "Jeśli"? Dla diod LED, "reflektorek" jest rzeczą naturalną. Lampa
    z jedną diodą świeci zawsze mocno kierunkowo. Żeby zrobić odpowiednik
    żarówki, to się trzeba nakombinować.

    > No nie calkiem - latarnie wysokosc maja ograniczona, a rozstaw spory.
    > Powinien tam byc dobrze zaprojektowany rozklad, aby odpowiednia
    > powierzchnie oswietlic.

    Tam jest tych diod więcej niż jedna. Łatwo ustawić je tak, by każda
    oświetalała swój kawałek ulicy. Przy dużym rozstawie słupów zdecydowanie
    łatwiej zapewnić równomierne oświetlenie takimi ledami, niż pojedynczymi
    lampami sodowymi czy innymi podobnymi.

    > No chyba ze ... pod LEDarnia luksomierz pokazuje wiecej niz pod sodowka.
    > A ze miedzy latarniami ciemno .. nie ma w normie/rozporzadzeniu ..

    Gdyby jakiś miłośnik przysłow i mądrości ludowych się uparł, to może
    zrobić tak, że najciemniej będzie pod latarnią.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2013-01-25 01:05:14
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Bo ja jakos ciagle nie potrafie sie doczytac w danych technicznych jakoby
    > lampy LED mialy wyzsza skutecznosc niz sodowe.

    A ja sie zastanawiam nad sprawnoscia lamp w centrum Gdyni:
    http://s3.flog.pl/media/foto/718129_gdynia-ul-swieto
    janska.jpg
    http://images02.olx.pl/ui/4/32/16/67182616_1-Okazja-
    prawie-80m2-gdynia-swietojanska-139-Wzgorze-swmaksym
    iliana.jpg

    Ladnie to wyglada, ale co ze sprawnoscia takiego ukladu lampy z "ekranem"?
    (to nie jest lustro)

  • 8. Data: 2013-01-25 01:57:56
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-01-24 21:56, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Naprawde jasniej ? Czy znacznie ciemniej, ale zamiast 70W pobiera 50.
    >
    > No chyba ze tajemnica tkwi w statecznikach, ktore konsumuja powiedzmy

    http://www.ezo.pl/

    Na tej stronie jest kilka zdjęć, jakieś tabelki i reszta marketingu.
    Teoretycznie na prądzie gmina zaoszczędzi 50 tysięcy rocznie (55%), ale
    nie pochwalili się ile kosztowała modernizacja i jaki jest koszt wymiany
    zużytych lamp led w porównaniu ze starą technologią. Pewnie całkowita
    różnica kosztów nie będzie już taka duża, ale jak można zaoszczędzić i
    nie jest ciemno, to czemu nie.

    Piotrek

  • 9. Data: 2013-01-25 10:01:40
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 24 Jan 2013 21:56:47 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    >Naprawde jasniej ? Czy znacznie ciemniej, ale zamiast 70W pobiera 50.
    >
    >No chyba ze tajemnica tkwi w statecznikach, ktore konsumuja powiedzmy

    a moze sa te latarnie z czujnikiem ruchu? Jak idzie czlowiek, to
    wokolo niego sie zapala...jak go nie ma, to sa egipskie ciemnosci?
    Stad te oszczednosci

    --
    ThinkXtra

  • 10. Data: 2013-01-25 10:46:03
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Q wrote:
    [..]
> [...]
    iliana.jpg

    > Ladnie to wyglada, ale co ze sprawnoscia takiego ukladu lampy z "ekranem"?

    I kto będzie czyścił syf na lampie osiadający, toż to w górę patrzy.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html