  • Data: 2009-03-28 11:29:14
    Temat: Re: Trwałe przechowywanie danych
    Od: "JwZw" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "p0li" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gbvloowk5ym1.dlg@p0li.z.dialoga...

    > DVD-RAM jest dobrym pomysłem - ale dodatkowo jak chcesz mieć jeszcze
    > większa pewność - dyski MO - czas przechowywania danych 50-70 lat

    I czym to przeczytasz za 50 lat, ba, nawet za 10 będą problemy. Jeśli nawet
    zachowasz napęd, to do czego go podłączysz. Do dzisiaj trzymam starego
    pentium III, który jeszcze obsługuje napędy 5.25", bo samo posiadanie napędu
    i tasiemki z odpowiednią końcówka, nie gwarantuje sukcesu na nowych płytach.
    A klienci wygrzebują takie archaizmy, że Wam się nie śniło. Ostatnio
    przyszła pani z trzema platfusami 360KB, na których miała swoją pracę
    dyplomową z 1988 roku - odzyskałem 100% zapisu. To były niezniszczalne
    dyskietki firmy Noname ;-)

    Moją metodą na długowieczną archiwizację jest dodatkowy dysk w szafie. Dysk
    ten zmieniam średnio raz na 2-3 lata na odpowiednio większy i nowszy.