  • 31. Data: 2009-10-02 20:08:42
    Temat: Re: Trudny temat - lokalizacja muchy w przestrzeni 3D
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    > wiadomości news:7imd9kF32a7fkU1@mid.uni-berlin.de...

    > A te kulki lataja wam w powietrzu i stochastycznie?

    ja tego konkretnie nie robiłem, tylko dostarczaliśmy hardware firmie, która
    to robiła. Ale komary sa na ogół wieksze od kulek BGA.

    Waldek

  • 32. Data: 2009-10-02 20:28:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:7in4umF32f55fU1@mid.uni-berlin.de...

    > ja tego konkretnie nie robiłem, tylko dostarczaliśmy hardware firmie,
    > która
    > to robiła. Ale komary sa na ogół wieksze od kulek BGA.

    A wrobelek ma jedna nozke bardziej.

  • 33. Data: 2009-10-03 11:43:21
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Ghost wrote:

    > A wrobelek ma jedna nozke bardziej.

    Co ma piernik do kompajnu?

    Podobne ustrojstwo do ubijacza komarow to maszyna do inspekcji elementow
    plastikowych wylatujacych z wtryskarki, mierzone w locie i odstrzeliwane za
    pomoca strumienia powietrza w przypadku wad. Najmniejsze elementy (trybiki
    na ogol) mialy 3mm srednicy.

    Waldek

  • 34. Data: 2009-10-03 12:41:23
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Papa Smerf napisał(a):

    > dlaczego aż z 4rech mikrofonów?
    > przecież człowiek ma dwoje uszu i mu wystarczą, sowa też ma dwoje uch i

    Coś mi się wydaje, że my możemy jeszcze poruszać głową.

    --
    M.

  • 35. Data: 2009-10-03 13:57:19
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:7iorn5F32hh6tU1@mid.uni-berlin.de...

    > Co ma piernik do kompajnu?

    Tez mnie to nurtuje.

  • 36. Data: 2009-10-03 19:59:17
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    marko1a wrote:
    > Ale kombinujecie. Nie lepiej powiesić lepa z przynęta? Mucha sama przyleci
    > :)

    A na przynete PICa? ;-)

    --
    Jerry1111

  • 37. Data: 2009-10-05 08:35:47
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    a przestrzeni 2D, 2 mikrofony by prawie wystarczyły
    miałbys i kierunek (oś wektora) i odległośc
    ale brak pewności co do orientacji tył/przód.

    > jesteś w wielkim błędzie, dwa mikrofony są wystarczające do namierzenia
    > kierunku i odległości, tak samo jak do tego w zupełności wystarczają dwoje
    > oczu!:O)

    nie takim wielkim, jak Twój ;-)

    w przestrzeni 3D dochodzi dodatkowy pomiar "góra /dół" .
    w mojej arytmetyce 2+1+1 = 4, ale pewnie są też i inne, alternatywne, może
    nawet lepsze?

    jednym okiem złapiesz 2 koordynaty przestrzeni 3d
    a jak bardzo chcesz porównywac autobus z cysterną
    to jedno oko nalezałoby przyrównać do układu 3 mikrofonów.

    > jeśli chcesz ustalać położenie jedynie na podstawie różnic natężenia
    > dzwieku to tak, musisz mieć tych mikrofonów jak najwięcej, ale jak do
    > swojej analizy dodasz różnice fazowe dzwięku to w zupełności dwa mikrofony
    > wystarczą, powodzenia:O)

    napisz to tym gosciom z gps
    oni biedacy nie wiedzą o tym
    i do dokładnego pomiaru potrzebują aż 4 satelitów!
    sądze że swoim innowacyjnym podejciem zarobisz ciężkie pieniądze

  • 38. Data: 2009-10-05 14:07:49
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "qlphon" napisał:
    > napisz to tym gosciom z gps
    > oni biedacy nie wiedzą o tym
    > i do dokładnego pomiaru potrzebują aż 4 satelitów!

    ilość satelitów GPS jest ściśle zależna od metody pozycjonowania gps, stąd
    im są potrzebne 4ry:O)
    natomiast oczy i uszy detekują zarówno amplitudę jak i fazę fal, dlatedo ja
    będąc posoadaczem jedynie jednej pary oczu jestem w stanie namierzyć obiekt
    w przestrzeni, słuch mam słaby, ale dałem przykład sowy ktura to biedaczka
    też posiada jedynie jedną parę uszu a potrafi namierzyć obiekt wielkości
    myszy z odległości kilkudziesięciu metrów pod pół metrową warstwą śniegu,
    chcesz polemizować z faktami?:O)

    ja odniosłem się do minimalnej ilości mikrofonów potrzebnych do oktrślenia
    punktu w przestrzeni (w zupełności wystarczą dwa), natomiast jesli w
    detekcji ograniczasz się jedynie do amplitudy dzwięku to faktycznie 4ry
    mikrofony to conajmniej, a najlepiej 10sięć:O)

    nale3ży dodać fakt że długość fali dzwiękowej bzyczenia komara to około
    20cm, a rozmiar komara to dziesiate części centymetra, wiec liczbę tych
    mikrofonów należy tak dobrać żeby rozdzielczość była wystarczająca!:O)

  • 39. Data: 2009-10-05 14:24:15
    Od: JareC <s...@s...pl>

    > * ludzka głowa -> natychmiast przerwać namierzanie celu, wydać dźwięk
    > ostrzegawczy.
    >
    > :-)

    Albo...

    - urzadzenie postawione nad glowami - praca powierdzmy od 2m w gore.
    - fizyczne filtry mikrofonow ~10kHz - ~20kHz (chyba jest takie cos?
    jakas gabka?)
    - 2 mikrofony caly czas obracajace sie - jak radary - jeden w pionie,
    drugi w poziomie - wychwytuja wspolrzedne gdzie bzyczy i tam wala.
    Odleglosc nieistotna - laser wali po linii prostej.
    - mikrofony powinny byc kierunkowe
    - jakies cos, co porownuje zaslyszane dzwieki ze wzorem. ( wzor:
    "bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz")
    - calosc dodatkowo obracana - co by objac caly pokoj

    Przy okazji laser moze wyswietlac godzine na scianie albo wynik ubitych
    robali.

    JareC

  • 40. Data: 2009-10-05 15:15:54
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > - jakies cos, co porownuje zaslyszane dzwieki ze wzorem. ( wzor:
    > "bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz")
    > - calosc dodatkowo obracana - co by objac caly pokoj

    No to życzę powodzenia przy odfiltrowywaniu "bzzz" komara od "bzzzz"
    silniczków :D...

    Pozdrawiam
    Konop