  • 11. Data: 2017-01-29 12:27:15
    Temat: Re: Trolowanie w cenie 25zł
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-01-17 o 12:11, Marek pisze:

    > Przecież wyraźnie napisał, że prepaid. Po co komu dowód do prepaida
    > PRZED 1 lutego b.r.?

    Ale weryfikacja M-em już by się przydała.

  • 12. Data: 2017-01-29 12:47:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jan 2017 02:12:45 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > To był jeden ze sposobów robienia oszustw polegających na przełamaniu
    > rachunków bankowych. Jak Ci się uda już włamać na czyjeś konto - bo
    > przykładowo ma wszędzie jednakowe hasło, to znajdziesz tam w systemie
    > numer telefonu. Podmieniasz kartę - a da się, bo dwa lata temu celowo
    > przetestowaliśmy i dostałem kartę nano do numeru kolegi. Potem na nową
    > kartę przychodzą SMS-y z banku z kodami.

    Znaczy sie zrobiliscie kopie karty SIM ? I to przez generacje, bez
    widzenia oryginalu ?

    Ale IMO to siec powinna obslugiwac telefon z ta karta do czasu
    zalogowania drugiego aparatu.

    Na autoryzacje przelewu czasu starczy, bo to co najmniej kilkanascie
    minut powinno byc, moze i godziny.

    > Operatorzy mieli wdrożyć procedury zaradcze, a przede wszystkim SMS na
    > tarą kartę o wymianie na nową przed przełączeniem oraz oczywiście
    > identyfikacja wymieniającego.

    Chyba, ze masz na mysli wymiane u operatora ... z dobrze podrobionym
    dowodem zaden problem ...

    J.

  • 13. Data: 2017-01-29 12:56:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jan 2017 11:56:05 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Tak. Prepaid. No i 25zł :)
    >
    > Byłem pewny że karta zostanie zweryfikowana SMSem

    SMS to taki sobie pomysl, bo mogles zgubic karte i chcesz nowa.

    Ale ze bez dowodu ?
    Dziwne.

    J.

  • 14. Data: 2017-01-29 13:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > Przecież wyraźnie napisał, że prepaid. Po co komu dowód do prepaida
    > PRZED 1 lutego b.r.?

    No to chociaz poprzednia karte powinien dać.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 15. Data: 2017-01-29 13:08:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-29 13:00, Budzik wrote:
    > No to chociaz poprzednia karte powinien dać.

    Przeca zostawili w telefonie :D Mam pamiątke, 17 lat miała. POP.

  • 16. Data: 2017-01-29 13:10:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-29 12:10, Marek wrote:
    > jednemu
    > Serio, uważasz, że prezes ma prepaida?

    Oczywiście że serio, czy ja kiedykowliek pozwolilem sobie na żarty na
    grupach? Ja powazny człowiek jestem a prezes nie pozostawia żadnych
    sladów, bak konta w banku, brak umowy z tele, brak wszystkiego. To pasuje.

  • 17. Data: 2017-01-29 13:40:29
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    > Taka *hipotetyczna* sytuacja:
    > a) kogoś nie lubie a ma telefon na kartę w orange
    > b) idę do salonu i proszę o wymiane karty na nano sima
    > c) mily pracownik prosi o numer telefonu i pobiera 25zł
    > d) po kilkunastu minutach sim ofiary przestaje działać
    >
    > Fajne nie? Nigdzie nie ma weryfikacji czegokolwiek. Co prawda nie wiem
    > czy to reguła, ale kto wie. Mi się to trafiło dzisiaj, tylko że
    > wymieniłem własny numer. Ale już w trakcie procedury zastanawiałem się
    > czy ktoś nie powinien wywinąc numeru np. prezesowi. W końcu nie jednemu
> [...]

    W Orange mają postkomunistyczny burdel w genach.
    Rejestrowałem numer w salonie, jakiś tydzien temu. Wczesniej
    zarajestrowałem dane na ich stronie. Dostałem jakis kod który miałem
    podać w Salonie + dowód = żadnych wklepywań. Pokazuje fona z smsem od
    ORANGE a ta panie robi wielkie oczy, ze ona nie wie o co chodzi i
    pierwszy raz coś takiego widzi. Zarejstrowała mnie normalnie
    (wklepywanie danych).

    --
    @foe_pl

  • 18. Data: 2017-01-29 13:46:00
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-01-29 o 13:40, the_foe pisze:

> [...]
    > ORANGE a ta panie robi wielkie oczy, ze ona nie wie o co chodzi i
    > pierwszy raz coś takiego widzi. Zarejstrowała mnie normalnie

    aaa zapomniałem dodać, ze pani nie weryfikowała karty SIM, to ja
    podawałem numer telefonu - mogłem podać jakikolwiek jeszcze nie
    zarejstrowany i go "przejąć".

    --
    @foe_pl

  • 19. Data: 2017-01-29 21:23:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jan 2017 12:11:18 +0100, Marek napisał(a):
    > On Sat, 28 Jan 2017 22:00:35 +0000 (UTC), Budzik
    >
    > Przecież wyraźnie napisał, że prepaid. Po co komu dowód do prepaida
    > PRZED 1 lutego b.r.?

    Przeciez nawet wtedy prepaidy mogly byc zarejestrowane.
    Czesto byly przy okazji przenosin.

    A o ile pamietam, to przy niezarejestrowanych operatorzy czynili
    problemy.

    Cos sie zmienilo, czy szkolenie pracownika zawiodlo ?

    J.

  • 20. Data: 2017-01-29 21:54:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Znaczy sie zrobiliscie kopie karty SIM ? I to przez generacje, bez
    > widzenia oryginalu ?

    Kopię? Nie, sądzę że zarejstrowali po prostu nową kartę SIM do
    jego numeru, a starą SIM zdeaktywowali...
    Bank nie wysyła SMSów na numer karty SIM tylko na numer telefonu...

    > Chyba, ze masz na mysli wymiane u operatora ... z dobrze podrobionym
    > dowodem zaden problem ...

    Cały ten wątek jest o wymianie karty SIM u operatora, i podrabianie dowodu
    nie jest potrzebne, jak się okazuje.