  • 11. Data: 2011-01-17 23:42:04
    Temat: Re: Trojnik do anteny satelitarnej - problem/zepsucie
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-01-17 23:57, Antoni pisze:

    > Taki konwerter już posiadam ale inni domownicy z niego korzystają. Tzn.
    > na piętro idzie jeden przewód z konwertera do dekodera (pierwszy
    > abonent) a na parter drugi gdzie jest też dekoder na innego abonenta.
    To możesz jeszcze kupić "quad" który ma 4 wyjścia a nie 2. Inaczej się
    nie da (prosto).
    Wszystko dlatego, że od dekodera (tunera=odbiornika sat) do konwertera
    (tego co przy talerzu) jest wysyłane zasilanie konwertera, a na tym
    zasilaniu jest zakodowana polaryzacja odbioru (zależnie od poziomu
    zasilania 12v lub 18v, konwerter zmienia to co odbiera H/V i przesyła do
    tunera).
    Więc:
    - nie da się podpiąć dwóch tunerów "na raz" by wszystko działało...
    wręcz zwarcie dwóch wyjść dwóch tunerów może spowodować uszkodzenie ich.
    - ewentualny rozdzielacz musiałby przenosić prąd stały do konwertera z
    jednego gniazdka, z drugiego tylko w.cz. (co by powodowało, że coś byś
    odbierał, ale co - zależałoby od tego co odbiera drugi tuner, działałyby
    tylko te kanały które sa w tej polaryzacji którą ma akurat kanał
    odbierany "głównym" tunerem)
    - ewentualny rozdzielacz musiałby być na zakres "sat" a nie 5-1000MHz
    (za nisko).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 12. Data: 2011-01-18 03:03:44
    Od: Padre <P...@n...net>

    Chciałem sobie "udogodnić" i kupiłem trójnik
    > myśląc że uniknę przepinania co jednak okazało się błędem. Więc jest
    > jakaś na to rada? Ostatecznie zostanie tak jak jest ale nie po to jest
    > myśl techniczna by z niej nie korzystać :)

    bez większych kombinacji pozostaje Ci kupić gotowy przełącznik,też
    półśrodek ale daleko wygodniejszy niż przełączanie wtyczek.

  • 13. Data: 2011-01-18 04:26:41
    Temat: Re: Tr?jnik do anteny satelitarnej - problem/zepsucie
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Antoni" napisał:

    > Skoro nie ma przejścia to na jakiej to zasadzie działa i do czego służy.

    Konwerter TV Sat jest zasilany i przełaczany napięciem z tunera. Tak
    naprawdę nie wiem o co Ci chodzi. Jeśli o możliwość niezależnego wyboru
    kanałów na dwa telewizoery to potrzebujesz:

    - dual konwerter
    - switch z dwoma wejściami i wyjściami umożliwiający wybór polaryzacji.
    - dwa tunery

    To jedno z możliwych rozwiązń. Są juz bardziej zaawansowane.

    Remek

  • 14. Data: 2011-01-18 07:54:25
    Temat: Re: Trójnik do anteny satelitarnej - problem/zepsucie
    Od: aw <n...@o...pl>

    Tak jak pisano wcześniej ten splitter jest zły.
    Jeżeli nie będziesz jednocześnie oglądał programów na obu tunerach
    możesz zastosować prosty rozgałeźnik, pod warunkiem że jest dedykowany
    do tel. satelitarnej (czyli ma odpowiednie pasmo przenoszenia i
    przepuszcza prod do konwertera).
    Przykładowy rozgaleznik:

    http://www.dipol.com.pl/rozgaleznik_satelitarny_1_2f
    _signal_R85122.htm

    A.

  • 15. Data: 2011-01-18 08:25:10
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Remek" <d...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > - dual konwerter
    > - switch z dwoma wejściami i wyjściami umożliwiający wybór polaryzacji.

    A czy autorowi nie chodzi o "rozdzielacz" niższej już czestotliwości,
    czyli po tunerze?
    Nie chce mi sie czytać jeszcze raz:)

    Artur(m)

  • 16. Data: 2011-01-18 10:00:55
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > warunkiem że jest dedykowany do tel. satelitarnej (czyli
    > ma odpowiednie pasmo przenoszenia i przepuszcza prod do

    Z tym że niekoniecznie, ponieważ wiele tunerów zasila
    konwerter nawet w stanie standby :-). I jak wyłączysz taki
    na kanale z polaryzacji H to drugi sobie za dobrze nie
    podziała :-).

  • 17. Data: 2011-01-18 10:56:51
    Od: Antoni <b...@b...brak>

    > bez większych kombinacji pozostaje Ci kupić gotowy przełącznik,też
    > półśrodek ale daleko wygodniejszy niż przełączanie wtyczek.

    I to chyba będzie najlepsze rozwiązanie. Mam nadzieję że gdzieś takie
    coś dostanę. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi - nie spodziewałem się ich
    tylu.

    Pozdrawiam.

  • 18. Data: 2011-01-18 13:25:40
    Od: Maurycy123 <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-18 11:00, Robert_J pisze:

    > Z tym że niekoniecznie, ponieważ wiele tunerów zasila konwerter nawet w
    > stanie standby :-). I jak wyłączysz taki na kanale z polaryzacji H to
    > drugi sobie za dobrze nie podziała :-).

    Dawno, dawno temu (gdzies ok 2001r) zrobilem kilka przelacznikow
    recznych dla znajomych. Tam akurat chodzilo o przelaczanie miedzy
    satelitami. Ale podlaczajac go odwrotnie mialbys to o co Ci chodzi.
    Male pudelko, 3 gniazda F i przelacznik 2 pozycyjny.
    Tuner C+ (wiec cyfrowy). Zaklocen nie bylo.

    Pozdrawiam.
    Maurycy123.