  • Data: 2014-01-18 17:04:32
    Temat: Re: Trojmiasto - naprawa telefonow zabytkowych
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Tomasz napisał:

    > Przewody sa cale i tarcza tez nie naruszona,
    > Problem w tym ze ja podczas doprowadzanie tego telefonu do jako takiego
    > stanu rozpiąłem przewody od tarczy nie zaznaczajac wczesniej ich pozycji.
    > Przy ponownym podlaczaniu mam 16 mozliwych kombinacji i na pewno zrobilem
    > jakis blad.

    Choćby błąd w obliczeniach -- dla czterech przewodów permutacji będzie
    24, a nie 16. 4! = 4*3*2*1 = 24.

    > Nie mam w tej chwili drugiego podobnego telefonu gdzie moglbym to
    > sprawdzic dlatego mialem nadzieje ze znajde kogos kto bedzie wiedzial
    > jak powinny byc podlaczone cztery przewody do czterech zacisków.
    > Jesli ktos z Was ma podobny, dzialajacy telefon to mozna by podejzec
    > sposob polaczenia tych kabelkow.

    W tarczy są dwa zestyki. Jeden zwierany jest przy przekręceniu tarczy,
    a rozwarty gdy tarcza jest w pozycji spoczynkowej. Drugi jest normalnie
    zwarty, a rozwiera się na chwilę przy przjściu z jednej cyfry do drugiej,
    gdy tarczą porusza sprężyna. Ten pierwszy ma być włączony równolegle do
    całej analogowej części telefonu (słuchawka, mikrofon, transformator).
    Zwarcie ma wyeliminować terkotanie w słuchawce i zmniejszyć do zera
    oporność całego obwodu. Ten drugi włączony jest w szereg i generuje
    impulcy (rozwarcia) wybierania. Mając taka wiedze i obserwując mechanizm
    tarczy wzrokiem lub omomierzem, łatwo dojść drogą dedukcji jak to ma być
    podłączone.

    --
    Jarek