eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTroche aby odpoczac...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 22

  • 11. Data: 2020-09-02 10:21:09
    Temat: Re: Troche aby odpoczac...
    Od: K <n...@e...com>

    On 02/09/2020 09:03, Cavallino wrote:
    > W dniu 02-09-2020 o 09:32, K pisze:
    >> On 02/09/2020 06:03, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 01-09-2020 o 19:13, K pisze:
    >>>> On 01/09/2020 17:52, Cavallino wrote:
    >>>>> W dniu 01-09-2020 o 18:19, K pisze:
    >>>>>> On 01/09/2020 16:49, Cavallino wrote:
    >>>>>>> W dniu 01-09-2020 o 15:33, abn140 pisze:
    >>>>>>>>> maska.
    >>>>>>>> te elektryczne czy elektroniczne albo i to i to - awaryjne czy
    >>>>>>>> tam postojowe
    >>>>>>>> hample to pomylka jakas...
    >>>>>>>
    >>>>>>> W automacie konieczność.
    >>>>>>> Inaczej nie zrobisz auto-holda.
    >>>>>>
    >>>>>> Ale auto-hold to taki wynalazek glownie dla ludzi, ktorzy nie
    >>>>>> potrafia ruszac pod gorke.
    >>>>>
    >>>>> Mylisz różne funkcje, nie do tego to służy i to akurat jest do
    >>>>> wykonania ze zwykłym hamulcem (wykorzystuje abs).
    >>>>>
    >>>>> Auto-hold to zapobieganie konieczności każdorazowego przerzucania
    >>>>> skrzyni na luz i z powrotem, podczas postoju np. przed światłami na
    >>>>> skrzyżowaniu.
    >>>>
    >>>> Nie, nie myle:
    >>>
    >>> Mylisz.
    >>> A to jak sobie coś nazywa VW nie ma żadnego znaczenia.
    >>>
    >>
    >> Nie myslales o tym, zeby zlozyc CV na prezesa np. w VW i zrobic tam
    >> porzadek?
    >
    > Ale po co?
    > Co mnie obchodzi jakiś VW?
    >
    > Pisałem ogólnie o funkcjonalności, a nie o jej nazwie u konkretnego
    > producenta.
    >
    > No chyba, że Ty znowu uważasz że wiesz lepiej o czym pisałem....
    >
    >>> Odwrotnie - hill-asist może być realizowane na kilka sposobów,
    >>> również z użyciem auto-holda.
    >>> Tyle że nie o nim mówiłem.
    >>>
    >>
    >> KIA np. wylacza auto-holda i "zaciaga" reczny na wzniesieniu.
    >
    > Na przykład.
    > Czyli to dwa różne systemy/funkcje.
    > O tym mówię.
    >
    >
    >> Nie chce mi sie szukac kto jeszcze oprocz VW ale pewnie caly VAG.
    >
    >
    > Który w całości wisi mi i powiewa.

    No wiec reasumujac co producent to ma rozwiazane w inny sposob i
    nazewnictwo nie ma tu wiekszego znaczenia.


  • 12. Data: 2020-09-02 10:33:14
    Temat: Re: Troche aby odpoczac...
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-09-2020 o 10:21, K pisze:

    > No wiec reasumujac co producent to ma rozwiazane w inny sposob

    To czyli co?
    Bo ja nie mówię o tym co Ty sobie wymyśliłeś, na podstawie kretyńskich
    nazw w VW, tylko o auto-holdzie sensu stricte.
    Czyli wyłączeniu pełzania automatu - czyli ma być tak, że jak auto się
    zatrzyma to stoi, dopóki gazu nie naciśniesz (a przy włączonym
    start/stop jeszcze silnik wyłącza).

    Realizowane to jest za pomocą funkcji w hamulcu elektrycznym (choć nie
    wykluczam że są inne rozwiązania tego problemu - ale o nich nie słyszałem).

    > i
    > nazewnictwo nie ma tu wiekszego znaczenia.

    Tak, pisałem o tym już kilka razy w tym wątku.
    Jeśli tu się zgadzamy, to o co się wykłócasz?




  • 13. Data: 2020-09-02 11:13:42
    Temat: Re: Troche aby odpoczac...
    Od: K <n...@e...com>

    On 02/09/2020 09:33, Cavallino wrote:
    > W dniu 02-09-2020 o 10:21, K pisze:
    >
    >> No wiec reasumujac co producent to ma rozwiazane w inny sposob
    >
    > To czyli co?
    > Bo ja nie mówię o tym co Ty sobie wymyśliłeś, na podstawie kretyńskich
    > nazw w VW, tylko o auto-holdzie sensu stricte.
    > Czyli wyłączeniu pełzania automatu - czyli ma być tak, że jak auto się
    > zatrzyma to stoi, dopóki gazu nie naciśniesz (a przy włączonym
    > start/stop jeszcze silnik wyłącza).
    >
    > Realizowane to jest za pomocą funkcji w hamulcu elektrycznym (choć nie
    > wykluczam że są inne rozwiązania tego problemu - ale o nich nie słyszałem).
    >
    >> i nazewnictwo nie ma tu wiekszego znaczenia.
    >
    > Tak, pisałem o tym już kilka razy w tym wątku.
    > Jeśli tu się zgadzamy, to o co się wykłócasz?
    >
    >
    >

    Nie wyklocam sie. Odpowiedzialem na twoj post jakobym mylil pojecia. Tak
    wiec jak juz ustalilem sa rozne rozwiazania dla tego samego systemu i
    nazwa nie ma wiekszego znaczenia.


  • 14. Data: 2020-09-02 11:35:01
    Temat: Re: Troche aby odpoczac...
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-09-2020 o 11:13, K pisze:

    >>tylko o auto-holdzie sensu stricte.
    >> Czyli wyłączeniu pełzania automatu - czyli ma być tak, że jak auto się
    >> zatrzyma to stoi, dopóki gazu nie naciśniesz (a przy włączonym
    >> start/stop jeszcze silnik wyłącza).
    >>
    >> Realizowane to jest za pomocą funkcji w hamulcu elektrycznym (choć nie
    >> wykluczam że są inne rozwiązania tego problemu - ale o nich nie
    >> słyszałem).
    >>
    >>> i nazewnictwo nie ma tu wiekszego znaczenia.
    >>
    >> Tak, pisałem o tym już kilka razy w tym wątku.
    >> Jeśli tu się zgadzamy, to o co się wykłócasz?
    >>
    >>
    >>
    >
    > Nie wyklocam sie. Odpowiedzialem na twoj post jakobym mylil pojecia. Tak
    > wiec jak juz ustalilem sa rozne rozwiazania dla tego samego systemu i
    > nazwa nie ma wiekszego znaczenia.

    Nadal nie rozumiesz, że mówimy o dwóch różnych systemach.
    To Ty (za VW) użyłeś nazwy jednego do określenia drugiego - i na tym
    polega rozbieżność.

    Trzy razy już pisałem że nie chodzi mi o wspomaganie ruszania pod górkę,
    tak jak Tobie się wydaje.


  • 15. Data: 2020-09-02 12:20:57
    Temat: Re: Troche aby odpoczac...
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Cavallino.
    On 01.09.2020 18:52 you wrote:

    > W dniu 01-09-2020 o 18:19, K pisze:
    >> On 01/09/2020 16:49, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 01-09-2020 o 15:33, abn140 pisze: W automacie konieczność.
    >>> Inaczej nie zrobisz auto-holda.
    >> Ale auto-hold to taki wynalazek glownie dla ludzi, ktorzy nie
    >> potrafia ruszac pod gorke.
    > Mylisz różne funkcje, nie do tego to służy i to akurat jest do
    > wykonania ze zwykłym hamulcem (wykorzystuje abs). Auto-hold to
    > zapobieganie konieczności każdorazowego przerzucania skrzyni na luz
    > i z powrotem, podczas postoju np. przed światłami na skrzyżowaniu.

    "konieczności"?
    To jakieś zalecenia dla elektryków???


    --
    Pete


  • 16. Data: 2020-09-02 12:35:41
    Temat: Re: Troche aby odpoczac...
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-09-2020 o 12:20, Pete pisze:
    > Hello, Cavallino.
    > On 01.09.2020 18:52 you wrote:
    >
    > > W dniu 01-09-2020 o 18:19, K pisze:
    > >> On 01/09/2020 16:49, Cavallino wrote:
    > >>> W dniu 01-09-2020 o 15:33, abn140 pisze: W automacie konieczność.
    > >>> Inaczej nie zrobisz auto-holda.
    > >> Ale auto-hold to taki wynalazek glownie dla ludzi, ktorzy nie
    > >> potrafia ruszac pod gorke.
    > > Mylisz różne funkcje, nie do tego to służy i to akurat jest do
    > > wykonania ze zwykłym hamulcem (wykorzystuje abs). Auto-hold to
    > > zapobieganie konieczności każdorazowego przerzucania skrzyni na luz
    > > i z powrotem, podczas postoju np. przed światłami na skrzyżowaniu.
    >
    > "konieczności"?

    A co, lubisz stać z hamulcem wciśniętym cały czas?
    Bo ja nie.

    > To jakieś zalecenia dla elektryków???

    Nie - to z elektrykiem nie ma nic wspólnego, wręcz przeciwnie, bo one
    zazwyczaj hamulec elektryczny mają.

    Doświadczenia mam ze spaliniaka z automatem, ale bez auto-holda.

    Koszmar - start stop wyłączał się jak tylko puściłeś hamulec, więc nie
    chcąc go trzymać wciśniętego przez kilka minut przed skrzyżowaniem,
    stałeś jak głupi z włączonym silnikiem.
    A ten z kolei wyłączał się gdy tego nie chciałeś, bo dojeżdżałeś do
    poprzednika w korku i zatrzymywałeś się na sekundę....


  • 17. Data: 2020-09-02 13:18:27
    Temat: Re: Troche aby odpoczac...
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Cavallino.
    On 02.09.2020 12:35 you wrote:

    > W dniu 02-09-2020 o 12:20, Pete pisze:
    >> Hello, Cavallino. On 01.09.2020 18:52 you wrote:
    >> > W dniu 01-09-2020 o 18:19, K pisze:
    >> >> On 01/09/2020 16:49, Cavallino wrote:
    >> >>> W dniu 01-09-2020 o 15:33, abn140 pisze: W automacie
    >> konieczność.
    >> >>> Inaczej nie zrobisz auto-holda.
    >> >> Ale auto-hold to taki wynalazek glownie dla ludzi, ktorzy nie
    >> >> potrafia ruszac pod gorke.
    >> > Mylisz różne funkcje, nie do tego to służy i to akurat jest do
    >> > wykonania ze zwykłym hamulcem (wykorzystuje abs). Auto-hold to
    >> > zapobieganie konieczności każdorazowego przerzucania skrzyni na
    >> luz
    >> > i z powrotem, podczas postoju np. przed światłami na
    >> skrzyżowaniu.
    >> "konieczności"?
    > A co, lubisz stać z hamulcem wciśniętym cały czas? Bo ja nie.

    Wolę trzymać hamulec niż wajhować D - P - D.
    Zwłaszcza że skrzynie tego nie lubią.

    >> To jakieś zalecenia dla elektryków???
    > Nie - to z elektrykiem nie ma nic wspólnego, wręcz przeciwnie, bo
    > one zazwyczaj hamulec elektryczny mają. Doświadczenia mam ze
    > spaliniaka z automatem, ale bez auto-holda. Koszmar - start stop
    > wyłączał się jak tylko puściłeś hamulec, więc nie chcąc go trzymać
    > wciśniętego przez kilka minut przed skrzyżowaniem, stałeś jak głupi
    > z włączonym silnikiem. A ten z kolei wyłączał się gdy tego nie
    > chciałeś, bo dojeżdżałeś do poprzednika w korku i zatrzymywałeś się
    > na sekundę....

    Jakie kilka minut?
    Odnoszę wrażenie że używałeś tej skrzyni, jak za przeproszeniem
    blondynka (*)

    Niech zgadnę. Na manuału też co światła, wrzucałeś na luz?
    (*) To stan umysłu, nie płeć ani kolor włosów
    --
    Pete


  • 18. Data: 2020-09-02 13:42:54
    Temat: Re: Troche aby odpoczac...
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-09-2020 o 13:18, Pete pisze:
    >
    Auto-hold to
    > >> > zapobieganie konieczności każdorazowego przerzucania skrzyni na
    > >> luz
    > >> > i z powrotem, podczas postoju np. przed światłami na
    > >> skrzyżowaniu.
    > >> "konieczności"?
    > > A co, lubisz stać z hamulcem wciśniętym cały czas? Bo ja nie.
    >
    > Wolę trzymać hamulec niż wajhować D - P - D.

    A ja nie.

    > Zwłaszcza że skrzynie tego nie lubią.

    Ważne, że mi noga nie cierpnie.

    >
    > >> To jakieś zalecenia dla elektryków???
    > > Nie - to z elektrykiem nie ma nic wspólnego, wręcz przeciwnie, bo
    > > one zazwyczaj hamulec elektryczny mają. Doświadczenia mam ze
    > > spaliniaka z automatem, ale bez auto-holda. Koszmar - start stop
    > > wyłączał się jak tylko puściłeś hamulec, więc nie chcąc go trzymać
    > > wciśniętego przez kilka minut przed skrzyżowaniem, stałeś jak głupi
    > > z włączonym silnikiem. A ten z kolei wyłączał się gdy tego nie
    > > chciałeś, bo dojeżdżałeś do poprzednika w korku i zatrzymywałeś się
    > > na sekundę....
    >
    > Jakie kilka minut?

    Tu jest Panie Poznań i tu się tak światła ustawia.....
    Zwłaszcza na mojej drodze do pracy.

    > Niech zgadnę. Na manuału też co światła, wrzucałeś na luz?

    Oczywiście.
    Chyba że widziałem, że za chwile będzie zielone.
    A Ty co, na sprzęgle stałeś na światłach?


  • 19. Data: 2020-09-02 13:52:37
    Temat: Re: Troche aby odpoczac...
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Cavallino.
    On 02.09.2020 13:42 you wrote:

    > W dniu 02-09-2020 o 13:18, Pete pisze: Auto-hold to
    >> >> > zapobieganie konieczności każdorazowego przerzucania
    >> skrzyni na
    >> >> luz
    >> >> > i z powrotem, podczas postoju np. przed światłami na
    >> >> skrzyżowaniu.
    >> >> "konieczności"?
    >> > A co, lubisz stać z hamulcem wciśniętym cały czas? Bo ja nie.
    >> Wolę trzymać hamulec niż wajhować D - P - D.
    > A ja nie.

    To że lubisz nie oznacza "konieczności".
    W szczególności gdy producenci odradzają takie zachowanie.

    >> Zwłaszcza że skrzynie tego nie lubią.
    > Ważne, że mi noga nie cierpnie.
    >> >> To jakieś zalecenia dla elektryków???
    >> > Nie - to z elektrykiem nie ma nic wspólnego, wręcz przeciwnie,
    >> bo
    >> > one zazwyczaj hamulec elektryczny mają. Doświadczenia mam ze
    >> > spaliniaka z automatem, ale bez auto-holda. Koszmar - start
    >> stop
    >> > wyłączał się jak tylko puściłeś hamulec, więc nie chcąc go
    >> trzymać
    >> > wciśniętego przez kilka minut przed skrzyżowaniem, stałeś jak
    >> głupi
    >> > z włączonym silnikiem. A ten z kolei wyłączał się gdy tego nie
    >> > chciałeś, bo dojeżdżałeś do poprzednika w korku i zatrzymywałeś
    >> się
    >> > na sekundę....
    >> Jakie kilka minut?
    > Tu jest Panie Poznań i tu się tak światła ustawia..... Zwłaszcza na
    > mojej drodze do pracy.

    Chyba tylko przejazd kolejowy ma cykl dłuższy niż 2 minuty (*).
    Ewentualnie skrzyżowanie ulicy przelotowej z jakąś małą uliczką na
    której zielone włącza się co drugi, trzeci cykl.

    Ale to wyjątek od reguły.

    >> Niech zgadnę. Na manuału też co światła, wrzucałeś na luz?
    > Oczywiście. Chyba że widziałem, że za chwile będzie zielone. A Ty
    > co, na sprzęgle stałeś na światłach?

    Jak mam 3 sekundy do zielonego, to tak. (*)

    (*) Wrocław ma zegary odmierzające czas do zielonego. Najwięcej ile
    widziałem to 90 sekund.

    --
    Pete


  • 20. Data: 2020-09-02 14:13:47
    Temat: Re: Troche aby odpoczac...
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-09-2020 o 13:52, Pete pisze:
    > Hello, Cavallino.
    > On 02.09.2020 13:42 you wrote:
    >
    > > W dniu 02-09-2020 o 13:18, Pete pisze: Auto-hold to
    > >> >> > zapobieganie konieczności każdorazowego przerzucania
    > >> skrzyni na
    > >> >> luz
    > >> >> > i z powrotem, podczas postoju np. przed światłami na
    > >> >> skrzyżowaniu.
    > >> >> "konieczności"?
    > >> > A co, lubisz stać z hamulcem wciśniętym cały czas? Bo ja nie.
    > >> Wolę trzymać hamulec niż wajhować D - P - D.
    > > A ja nie.
    >
    > To że lubisz nie oznacza "konieczności".

    Dla mnie oznacza.

    > > Tu jest Panie Poznań i tu się tak światła ustawia..... Zwłaszcza na
    > > mojej drodze do pracy.
    >
    > Chyba tylko przejazd kolejowy ma cykl dłuższy niż 2 minuty (*).
    > Ewentualnie skrzyżowanie ulicy przelotowej z jakąś małą uliczką na
    > której zielone włącza się co drugi, trzeci cykl.

    W sensie że będziesz się kłócił o kilkaście sekund, z tym masz problem?
    No to ok, zamień sobie kilka minut, na minutę 45 sekund - teraz lepiej?

    Choć zapewniam Cię, że tramwaje wyłączające Ci zielone po 10 sekundach
    odjego zapalenia, zanim samochody w ogóle ruszą (bo są blokowane przez
    inne które nie zdążyły zjechać ze skrzyżowania), potrafią unieruchomić
    Cię na dłużej niż 2 minuty, mierzyłem to nie raz.

    >
    > Ale to wyjątek od reguły.
    >
    > >> Niech zgadnę. Na manuału też co światła, wrzucałeś na luz?
    > > Oczywiście. Chyba że widziałem, że za chwile będzie zielone. A Ty
    > > co, na sprzęgle stałeś na światłach?
    >
    > Jak mam 3 sekundy do zielonego, to tak. (*)

    A to ja też.
    Ale mówię o sytuacjach w których widzę kiedy włączyło się czerwone i
    wiem ile potrwa minimum.

    >
    > (*) Wrocław ma zegary odmierzające czas do zielonego.

    A Poznań nie.
    Poza tym stałe cykle są nagminnie rozregulowywane przez pierwszeństwo
    dla tramwaju i korki.
    Więc często stoisz dłużej niż jeden cykl, bez żadnego ruchu.

    >Najwięcej ile
    > widziałem to 90 sekund.

    j.w.

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: