  • Data: 2012-09-21 02:17:27
    Temat: Re: Trochę OT. Ale jednak elektronika
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 19.09.2012 22:03, ITTA wrote:
    > Uczelniami typu Politechnika
    > Wrocławska? Ze szczególnym akcentem na Wydział Elektoniki.
    > Nauki na wskroś nowoczesnej. Ale nie na tej uczelni. Program zajęć
    > pisany chyba pod sfrustrowanych pracowników "naukowych", którzy muszą
    > jakoś dotrwać do emerytury a nic poza swoimi wysokowysublimowanymi,
    > ściśle teoretycznymi przedmiotami nie umieją. eby choć te przedmioty
    > pasowały do specjalizacji grup, w których są prowadzone. Ale to chyba
    > generator losowy robił przyporządkowanie przedmiotów do specjalizacji.
    > Politechnka Wrocławska, a przynajmniej Wydział Elektroniki to skansen.
> [...]
    To trzeba było lepiej sobie wybrać uczelnię.

    Ja ukończyłem specjalność inżynieria komputerowa na PP - to taka
    elektronika dla informatyków.[*] W 1.5 roku mieliśmy:
    - uC (AVR,ARM) z możliwością pracy na różnych zestawach rozwojowych
    - zasady działania CMOS i pokrewnych
    - cadence + podstawy projektowania layoutu
    - narzędzia mentor graphics do testowania
    - VHDL + modelsim - projektowanie i testowanie
    - FPGA,FPGA,FPGA: zarówno synteza różnych układów (w tym np.
    modulacja/demodulacja QAM, framebuffer, obliczenia w pipeline), synteza
    systemów z picoblaze (fuj!) i microblaze
    - VHDL-ams
    - i inne, których już nie pamiętam

    Do tego:
    - możliwość wypożyczenia np. zestawu z fpga w celu realizacji projektu
    - możliwość korzystania z laboratoriów poza zajęciami
    - obliczenia wspomagane sprzętowo: "czy wolicie państwo CUDA, czy
    syntezę systemów złożonych z procesora i dedykowanych peryferiów"
    - "jeżeli ktoś potrzebuje specyficzny zestaw rozwojowy do projektu
    zaliczeniowego to proszę zgłosić - mamy na to drobny budżet"
    - wsparcie sprzętowe (wykonanie PCB, hotair, reflow oven, manipulator z
    mikroskopem) i finansowe (części) w realizowaniu pracy magisterskiej

    Jak widać naprawdę sporo zależy od uczelni i od tego czy kadrze "się
    chce". (Chociaż faktem jest, że sporo umiałem już idąc na studia, czy
    nauczyłem się jeszcze w trakcie inżynierskich i przedmioty na mgr.
    traktowałem jako doskonalenie/rozwój.)

    [*] Na "zwykłą" elektronikę zresztą nie poszedłem m.i. dlatego, że nie
    uśmiechało mi się liczenie na kartce filtrów, wzmacniaczy, czy innego
    analogowego szpeju od którego imo jest matlab i spice. Tu za to liczyłem
    MOSy, ale cóż, nie można mieć wszystkiego. ;)

    Michoo