    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Trochę NTG a jednak...może nie do końca.
    Date: Thu, 5 Nov 2015 02:37:32 +0100

    > Sadzisz ze polscy górnicy maja lżej? W dzienniku mówili ze aparaty ucieczkowe mieli
    niesprawne chociaż pozytywnie przeszły badania. Od kilku lat nie ma informacji ze
    kopia na dziko w bieda szybach co nie znaczy ze bieda szybów nie ma. Takie filmy
    służą tylko temu zebu ci co je robią zarobił i żeby stacje telewizyjne zarobiły na
    reklamach. Na mnie ten film nie zrobił żadnego wrażenia. Maja tak bo się na to godzą.
    W Europie tez tak kiedyś było. Ale się skończyło bo robotnicy zaczęli strajkowac bo
    się potrafili dogadać. Poza tym nikt na filmie nie powiedział jaka wartość nabywcza
    maja pieniądze które tam zarabiają. Robotnicy na specjalnie głodnych ani
    wycieńczonych nie wyglądali. Jeszcze niedawno w Polsce w przeliczeniu na dolary
    ludzie zarabiali 20 dolarów na miesiac. Głodni do fabryk boso nie chodzili. Kupowali
    samochody, meble, jeździli na wczasy. Jak tamci za dniowke dostają 3,5 Euro to
    zarabiają 5 razy więcej niż zarabiali niedawno Polacy. Nie pozwala im ktoś
    Solidarności założyć?

    Po pierwsze - może być tak łaskawie używał klawisza ENTER ? Bo czytać
    się tego nie daje...

    "nie znaczy ze bieda szybów nie ma"
    Może i są, ale chyba zgodzisz się, że w 2015 roku możliwości
    zarobkowania są nieco lepsze niż w okolicach kopalni tantalu ?
    Jakości życia także nie można porównywać.

    "Na mnie ten film nie zrobił żadnego wrażenia. Maja tak bo się na to godzą"

    Pewnie. Przecież taki murzyn czy chińskie dziecko może sobie... polecieć
    do Syrii, a potem stamtąd dostać do EU, otrzymać pracę i dom.

    "Robotnicy na specjalnie głodnych ani wycieńczonych nie wyglądali.
    Jeszcze niedawno w Polsce w przeliczeniu na dolary ludzie zarabiali 20
    dolarów na miesiac. Głodni do fabryk boso nie chodzili."

    Dłuższą chwilę zastanawiam się, czy to skomentować, ale chyba nie dam
    rady, bez dodatkowej informacji. Ile masz lat ?