  • Date: Sat, 01 May 2010 13:49:27 +0100
    From: DooMiniK <m...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Trasa katowice - Irlandia (limerick)

    On 2010-04-30 20:37, Chevy wrote:
    > U?ytkownik "Waldek Godel"<n...@o...info> napisa? w wiadomo?ci

    > 60KM to fakt - koszmar

    > 3 ojro i lecisz pod tunelem, pusciutko, M50 juz wyremontowana te? nie ma
    > koreczk?w na wylocie w strone limericka poniewa? przechodzi w M7 i na tym
    > sie koncza irlandzkie autobahny :)

    To ja tylko dodam: tunel 10EU w godzinach 6-10 rano, potem 3EU.
    Można oczywiście dostać się do wyjazdu na Limerick przez miasto, ale
    w zależności od godziny, może być to koszmar, nawet 1.5-2h (szczególnie
    do godziny 10rano). Tunelem to jest jakieś 5-6minut
    Jak wjedziesz na M50 (obwodnica/autostrada Dublina), to jadąc do zjazdu
    na Limerick (9-ty wyjazd, kierunek droga N7) miniesz kolejny
    punkt poboru opłat.
    Jak jedziesz osobówką, będzie to 3EU (nie będzie żadnej bramki, po
    prostu do ósmej rano dnia następnego trzeba zapłacić - nie wiem,
    jak to jest egzekwowane od tyrystów; od tubylców b.skutecznie - po
    prostu jest kamera która sprawdza tablice, jak śmigasz pod punktem
    poboru opłat).
    Na zjezdzie ludzie czasem się gubią: zjazd po chwili rozdziela
    się na kształcie litery Y - jedziesz NA PRAWO,
    na rondzie potem w prawo i już jesteś na drodze do Limerick.
    (w Katowicach trochę jest rond i skomplikowanych rozjazdów,
    ale ja jako Wrocławiak znający jedno małe rondo miałem pewne
    przeboje w poruszaniu się po mieście, gdzie ronda są wszędzie).
    Jadąc na Limerick - w zależności od ruchu/godzin (podaj, kiedy
    będziesz jechał), możesz śmignąć w 2-2.5h (radzę nie przeginać
    z szybkością, 80EU piechotą nie chodzi).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)