  • 1. Data: 2012-05-02 16:41:55
    Temat: Trasa Polska-Włochy
    Od: "Tulipson" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Witam

    Wybieram sie busem do 3,5t do Włoch i mam kilka pytan do osob ktore tam juz
    byly, jak sie przygotowac do drogi, jakie beda koszty nie liczac paliwa ...

    Mysle ze trzeba uwzglednic

    oplaty za autostrady
    nocleg w byle motelu gdyz nie mam kierowcy na zmiane
    warto wykupic assistance
    moze jakies dodatkowe obowiazkowe wyp. auta jak kamizelka ostrzegawcza czy
    jakas bogatsza wesja apteczki?

    O czym zapomnialem?

    Pozdr!

  • 2. Data: 2012-05-02 16:49:31
    Temat: Re: Trasa Polska-Włochy
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2012-05-02 16:41, Tulipson pisze:
    > moze jakies dodatkowe obowiazkowe wyp. auta jak kamizelka ostrzegawcza czy
    > jakas bogatsza wesja apteczki?
    >
    > O czym zapomnialem?

    o konwencji wiedeńskiej.

  • 3. Data: 2012-05-02 17:21:30
    Od: "TDQ" <t...@p...onet.pl>

    > o konwencji wiedeńskiej.
    Po drodze wpadnie do Wiednia i sie zaopatrzy.

    W temacie: Na czeskich/slowackich/austriackich autostradach kiedys byly
    oplaty (winiety). Chyba sa dalej wiec bedziesz musial gdzies na CPN`ie sie
    zaopatrzyc. Co do wyposazenia samochodu to powinno byc zgdne z przepisami
    kraju w ktorym jest zarejestrowany ale kamizelke na autostradzie powinienes
    miec chocby dla wlasnego bezpieczenstwa. Apteczka podobnie.
    TDQ

  • 4. Data: 2012-05-02 19:01:20
    Od: "Tulipson" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Użytkownik "TDQ" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przepisami kraju w ktorym jest zarejestrowany ale kamizelke na
    > autostradzie powinienes miec chocby dla wlasnego bezpieczenstwa. Apteczka

    Winiety zdaje sie powyzej 3,5t albo nawet wiecej, teraz viatoll ale tez
    powyzej 3,5t

    Jesli sie myle to mnie poprawcie

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-05-02 19:22:23
    Temat: Odp: Trasa Polska-Włochy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tulipson" <t...@b...o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości grup

    > Winiety zdaje sie powyzej 3,5t

    Nieprawda, zarówno Czechy, jak i Słowacja, Austria i Słowenia mają winiety
    dla wszystkich typów pojazdów.
    We Włoszech płacisz na bramkach, za to dużo więcej niż za rzeczone winiety.
    Podaj jaką trasą jedziesz, to może uda Ci się podpowiedzieć tańsze warianty.

  • 6. Data: 2012-05-02 19:58:50
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 02-05-2012 o 16:41:55 Tulipson <t...@b...o_n_e.t.pl> napisał(a):

> [...]
    > warto wykupic assistance
    > moze jakies dodatkowe obowiazkowe wyp. auta jak kamizelka ostrzegawcza

    A skąd jedziesz?

    Do auta zapakuj kamizelkę, żarówki, koło zapasowe, apteczkę, linkę do
    holowania - masz busa, miejsca sporo, zresztą to powinno się mieć zawsze :)

    Winiety za auta osobowe to koszt:
    Czechy, winieta ok 15 E
    Austria winieta 8E

    Kupujesz je na pierwszej stacji benzynowej po wjeździe do danego kraju -
    nie kupuj wcześniej.

    Autostrady we Włoszech płatne od kilometra więc drogo będzie :)

    assistance zawsze warto mieć, nigdy nie wiadomo co się stanie, nawet
    możesz dwie gumy złapać...

    nocleg? zależy skąd jedziesz, ja zawsze nocuję w Mikulov-ie - na granicy
    czech/austria, przy stacji shell jest hotel 3*, od strony zamku, w cenie
    śniadanie 53E. Ale jak jedziesz z południa to nie ma sensu tam, szukaj
    zawsze "w połowie drogi" miejscowości wpisz w booking.com i masz hotele.

  • 7. Data: 2012-05-02 20:09:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MM" <k...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > nocleg? zależy skąd jedziesz, ja zawsze nocuję w Mikulov-ie

    Drogo jak diabli, bez rezerwacji miejsc możesz nie dostać.

    >- na granicy czech/austria, przy stacji shell jest hotel 3*, od strony
    >zamku, w cenie śniadanie 53E.

    Czyli bez sensu, lepiej zarezerowować coś w Austrii, np. Etap w Wiedniu, czy
    coś pod Grazem.

  • 8. Data: 2012-05-02 20:40:46
    Od: "Tulipson" <t...@b...o_n_e.t.pl>

> [...]
    > winiety.
    > Podaj jaką trasą jedziesz, to może uda Ci się podpowiedzieć tańsze

    Przynaje sie ... nie wiedzialem

    Polska Poznan - Niemcy - Austria - Włochy Verona

  • 9. Data: 2012-05-02 20:43:27
    Od: "Tulipson" <t...@b...o_n_e.t.pl>

> [...]
    > śniadanie 53E. Ale jak jedziesz z południa to nie ma sensu tam, szukaj
    > zawsze "w połowie drogi" miejscowości wpisz w booking.com i masz hotele.

    Dzieki wielkie za wyczerpujaca odpowiedz

    Planuje taka trase Polska Poznan - Niemcy - Austria - Włochy Verona

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2012-05-02 20:51:36
    Temat: Re: Odp: Trasa Polska-Włochy
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 02-05-2012 o 20:09:31 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

    > Czyli bez sensu, lepiej zarezerowować coś w Austrii, np. Etap w Wiedniu,
    > czy coś pod Grazem.

    Zależy skąd jedzie, jak jedzie znad morza to czemu nie?