  • Data: 2014-12-10 18:05:10
    Temat: Re: Tranzystory jednozłączowe
    Od: RR <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.12.2014 o 15:56, Piotr Wyderski pisze:

    > Swoją drogą, to dyskretnych JFETów też niewiele widziałem w układach,
    > a to bardzo wdzięczne elementy, np. w wersji P do szybkiego
    > rozładowywania bramek MOSFETów/kondensatorów...

    Najpopularniejsze były w latach '70 i '80 w sprzęcie muzycznym
    (wzmacniacze gitarowe, syntezatory). Największą wadą FET jest
    konieczność ich selekcjonowania (albo rozbudowy układu) nawet w obrębie
    grupy przed montażem - co w dzisiejszych czasach jest kosztowne.
    W szeroko pojętym audio są nadal stosowane jako klucze, lub regulowana
    oporność - np. w efektach gitarowych.
    No i technika w. cz. gdzie się zachowały, mimo obecności MOSFET.

    --
    rry