  • Data: 2014-12-11 19:00:11
    Temat: Re: Tranzystory jednozłączowe
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-12-10 23:48, J.F. pisze:

    > Nie mylisz czegos ?
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Tranzystor_jednoz%C5%82
    %C4%85czowy

    > To nie jest to samo co JFET ... choc glupia sprawa - rysunek
    > konstrukcji jakby taki sam.
    Faktycznie masz rację pomyliłem z jfet-em. No to faktycznie jedyne
    zastosowanie jakie widziałem to regulator na triaku, gdzie później
    zostały zastąpione przez diaki.

    > Hm, tam jest jednak jakis prad bramki, nie przeszkadza na tej 6-tej
    > cyfrze ?
    Sam się zdziwiłem, zresztą zobacz sam
    http://www.schematicsunlimited.com/s/solartron/solar
    tron-schlumberger-7150-plus-service-manual
    na stronie 24 masz obwody wejściowe i tam pracują tranzystory WM1001 i
    PN4118A. Miernik nie ma jakieś nadzwyczajnej oporności, dzielnik ma 10M.
    Ciekawe jest ekranowanie elementów wejściowych, na schemacie zaznaczona
    jest ścieszka ekranująca, tylko nie wiem jak to wygląda w rzeczywistości
    bo miernika jeszcze nie rozbierałem :) jest zaplombowany.

    --
    Pozdr

    Janusz_K