  • 21. Data: 2010-11-05 17:56:41
    Temat: Re: Transoptor 3kV (Viorm)
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 11/05/2010 01:18 PM, Sylwester Łazar wrote:
    > Wydaje mi się zbyt skomplikowane dla prostych aplikacji.
    > Panel wielkości 6x6 cm,
    > 150$
    > Ale fajnie by było, gdyby było takie okienko w scalaku jak w EPROMie.
    > Wtedy diodę LED w okienko i fajna optoizolacja.

    Pomysł podsunął Waldek, ja tylko podesłałem linka do zestawu jaki miałem
    w rękach. A czy zbyt skomplikowane do prostych aplikacji? to zależy.
    Pomysł Piotra jest o wiele oryginalniejszy i do urządzenia produkowanego
    na większą skale na pewno opłacalniejszy. W przypadku prototypu szybsze
    może się okazać ściągnięcie kitu od TI niż eksperymentowanie z
    transmisją a'la rfid. Wybór należy do Maćka.

    > Komplikacja wydaje mi się jednak niezbyt ciekawa, bo:
    > 1) Tor z energią - światło

    słoneczne lub z żarówki. Nie trzeba nic robić. I to tylko zasilanie.

    > 2) Tor powrotny - radio

    TI dostarcza całkiem wygodną biblioteczkę do obsługi radia i komunikacji
    pomiędzy węzłami.

    pzdr,.
    j.

  • 22. Data: 2010-11-10 07:34:42
    Od: "Maciek" <f...@i...pl>

    Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Trochę mnie to naprowadziło.
    Ostatecznie znalazłem taki transoptor:
    OPI1268 - napięcie izolacji 16kV (od ręki w Farnellu). Dla 7kV podają prąd
    upływu, więc zakładam, że przyłożone na stałe 3kVACrms nie zrobi mu krzywdy.
    Po wysokiej stronie będzie przetwornik prąd-> PWM na Attiny13A, zasilany
    prądem strony wysokiej. Zakładając, że LEDa transoptora będzie mrugała z
    wypełnieniem 0...25%, to wówczas prąd zasilania całości zmieści się poniżej
    1mA.

    Maciek