  • 21. Data: 2012-01-25 17:21:51
    Temat: Re: Transmitery FM
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > No właśnie, chcę odwrotnie...

    Gdzieś tak w 2009 kupiłem tani transmiter FM
    w Biedronce. Z wejściem audio.
    Parę pomiarów wykazało, że transmiter na swoim
    WEJŚCIU AUX produkuje sygnał audio, gdy odgrywana
    jest muzyka z karty SD - czyli wejście jest też wyjściem.
    Niestety, proste podłączenie kabelkiem obu złącz AUX
    (w transmiterze i samochodzie) pokazało, że gra tylko
    jeden kanał, drugi milczał. Po rozebraniu transmitera
    stwierdziłem, że gniazdko AUX jest dość złożone - nie
    tylko 3 styki do Jacka, ale jeszcze dwa dodatkowe,
    rozwierane po włączeniu wtyczki. Wziąłem więc i przylutowałem
    na kabelku wtyczkę mini Jack bezpośrednio do płytki
    drukowanej, z pominięciem gniazdka - voila! gra ślicznie.

    W ten sposób mam teraz prostego mp3 playera, zasilanego z
    gniazda zapalniczki, grającego muzykę z karty SD lub
    z pendrive'a. A dodatkowo, wciąż nadaje radiowo :)

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 22. Data: 2012-01-25 20:30:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Niedawno napisałem tak:

    > Ja jakiś czas temu kupiłem takie MP3/FM i nie narzekam.

    Chyba w złą godzine to napisałem. Właśnie się zorientowałem, że mi tego
    sprzęta buchnęli z samochodu. Wczoraj późnym wieczorem w centrum Warszawy.
    Samochód zostawiony na godzinę na ulicy. Ale nie piszę tylko po to, aby
    się żalić. Złodziej nie wybił szyby, niczego nie zdemolował. Tylko otworzył
    drzwi, a następnie je zamknął. Otworzył nie kluczem czy wytrychem, tylko
    elekteonicznie (znaczy się pilotem). Gdyby było inaczej, to by zadziałał
    alarm, już wczoraj bym coś podejrzewał. A wczoraj po ciemku zwróciłem
    uwagę tylko na to, że choinka zapachowa, wisząca wcześniej na tym
    odtwarzaczu, leży na podłodze. I nie próbowałem jej w ciemnościach powiesić
    na miejscu, tylko odłożyłem do schowka. To mi jednak daje stuprocentowa
    pewność co do czasu i miejsca dramatu.

    Centralny zamek fabryczny od Citroëna. I tu nie wiem co mysleć -- czy już
    jest tak, że każdy uliczny żulik dysponuje elektronicznym sprzętem do
    otwierania samochodów i używa go po to, by dziabnąć fant, który nawet
    stówy nie kosztował?

    Aha, to było rzut beretem od Uniwersytetu, konkretnie jakieś sto metrów
    od klubu Harenda -- to tak na wszelki wypadek, gdyby to mało mieć wpływ
    na okreslenie kompetencji żulików (a gdyby ktoś miał się obrazić za
    nazwanie go żulikiem, to oczywiście przepraszam).

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2012-01-26 09:13:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
> [...]
    >tylko
    >elekteonicznie (znaczy się pilotem). Gdyby było inaczej, to by

    Alarm z ultradzwiekami ? Moze okna zapomniales zamknac ? :-)

> [...]
    >jest tak, że każdy uliczny żulik dysponuje elektronicznym sprzętem do
    >otwierania samochodów i używa go po to, by dziabnąć fant, który nawet

    Ja bym tam najpierw sprawdzil pod siedzieniem - moze samo wypadlo i
    nie ma co szukac.

> [...]
    >na okreslenie kompetencji żulików (a gdyby ktoś miał się obrazić za
    >nazwanie go żulikiem, to oczywiście przepraszam).

    No ba - student informatyki, wysokiej klasy specjalista, lepszy niz w
    Citroenie w kazdym badz razie, a ty go od zulikow :-)

    J.

  • 24. Data: 2012-01-26 18:39:11
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F napisał:
    > No ba - student informatyki, wysokiej klasy specjalista, lepszy niz w
    > Citroenie w kazdym badz razie, a ty go od zulikow :-)

    Aj tam dorabiasz teorię, po prostu w tym samochodzie nie było niczego
    wiecej wartego, więc ukradł to, co było cokolwiek warte. Nawet samochód
    nie był ... :-)

  • 25. Data: 2012-01-26 19:09:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > Aj tam dorabiasz teorię, po prostu w tym samochodzie nie było niczego
    > wiecej wartego, więc ukradł to, co było cokolwiek warte. Nawet samochód
    > nie był ... :-)

    Obaj Panowie mają rację. Postąpiłem za fachową radą i zajrzałem głębiej
    pod fotel. Okazało się, że to jednak pasażer trącił torbą tego diwajsa.

    Że nie było niczego wartościowo, to oczywiste. Kiedyś kilka ulic dalej
    wyłamano mi zamek. Złodziej zeżarł mi wtedy pół tabliczki czekolady.
    A ja, idąc na parking, już od dwóch godzin o niej myślałem, taki byłem
    głodny. Wściekły byłem na drania jak nie wiem co. Natomiast samochód
    jak mi ukradli, to z garażu przy domu.

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2012-01-27 20:24:58
    Od: Adam <b...@a...pl>

    W dniu 2012-01-23 22:53, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Istnieją odtwarzacze CD z gniazdkiem USB, na przykład:
    >
    > http://www.denon.pl/pl/Product/Pages/Product-Detail.
    aspx?Catid=HiFiComponents&SubId=SACDCDPlayer&Product
    Id=DCD710AE

    Coby daleko nie szukać, nasi też coś robią:

    http://www.diora.eu/produkty/ws600_1.jpg

  • 27. Data: 2012-01-27 22:39:35
    Od: Maciek <m...@p...com>

> [...]
    > A ja, idąc na parking, już od dwóch godzin o niej myślałem, taki byłem
    > głodny. Wściekły byłem na drania jak nie wiem co. Natomiast samochód

    Taaaak.... znajomy bardzo solidnie przykręcił radio w swojej starej
    skodzie. Radio miało przyspawaną długą śrubę, z której nakrętkę naprawdę
    długo trzeba było odkręcać. Myślał, że czas potrzebny na odkręcenie
    zniechęci każdego.
    Rano znalazł:
    1) Wybitą szybę
    2) Oderwaną i prawie na pół złamaną deskę rozdzielczą. Nie wiedzieli jak
    odkręcić, to sprawdzili dlaczego się nie daje.
    Zeżarta tabliczka czekolady nie jest najgorszym efektem włamania.
    Jescze jedno - w parku Yellowstone pozostawiona kanapka potrafi skusić
    futrzanego złodzieja, misiem grizzli zwanego, który potrafi rozwalić pół
    samochodu, żeby się dobrać do jednej, zaschniętej, zapomnianej kanapki
    pod fotelem. Kreskówki z misiem Yogi powstały w celu ostrzeżenia
    turystów. Potem dopiero okazały się przebojem.
    Żeby nie było - najpierw pisałem o radiu a to w temacie grupy.
    Maciek

  • 28. Data: 2012-01-27 23:08:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

> [...]
    > 2) Oderwaną i prawie na pół złamaną deskę rozdzielczą. Nie wiedzieli jak
    > odkręcić, to sprawdzili dlaczego się nie daje.

    Dlatego zawsze uważałem to za marne pomysły. Złodziej jak sobie postanowi,
    to się włamie i będzie demolował. Mniej, lub bardziej. Lepiej, żeby mniej.
    Najlepiej, to nie trzymać w samochodzie niczego na widoku. Nawet napoczętej
    czekolady.

    > Zeżarta tabliczka czekolady nie jest najgorszym efektem włamania.

    Gorszym był wyłamany zamek. Wściekłość wynikająca z braku czekolady
    minęła przy kolacji w domu, a rozbebeszony zamek pozostał.

> [...]
    > pod fotelem. Kreskówki z misiem Yogi powstały w celu ostrzeżenia
    > turystów. Potem dopiero okazały się przebojem.

    Co tam Yellowstone i miś Yogi -- u nas w Tatrach na parkingach przed
    Morskim Okiem zdarzało się, że miś sobie wszedł na rympał do trabanta.

    > Żeby nie było - najpierw pisałem o radiu a to w temacie grupy.

    Akurat byłem niedalego w czasie jednego z takich incydentów. A później
    słyszałem o tym w radiu.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2012-01-28 19:24:19
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Co tam Yellowstone i miś Yogi -- u nas w Tatrach na parkingach przed
    > Morskim Okiem zdarzało się, że miś sobie wszedł na rympał do trabanta.

    Trabant to nie jest dobry przykład odporności. Gdzieś widziałem serię
    zdjęć świni (takiej kwik, kwik) objadającej ten właśnie samochód. Po
    prostu zaczęła odrywać i zjadać od przodu, zjadła poszycie drzwi i
    skończyła na tylnym błotniku. Zostawiła cały bok obżarty do metalowego
    szkieletu. Ot taki wafelek dla konsereów.
    Maciek

  • 30. Data: 2012-01-28 19:49:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

> [...]
    > skończyła na tylnym błotniku. Zostawiła cały bok obżarty do metalowego
    > szkieletu. Ot taki wafelek dla konsereów.

    Świnia to mądre zwierze, byle czego nie zje. Ta musiała byc jakaś
    psychiczna, albo wygłodniała. Ale jakieś gryzonie, to owszem, mogą
    trabanta powoli sobie podjadać. W niektórych rejonach duże szkody
    wśród samochodów wyrządzają kuny i tchórze (to drapierzniki, nie
    gryzonie). Upodobały sobie ogryzanie przewodów, szczególnie wysokiego
    napięcia. Potrafią w ten sposób unieruchomić samochód. Plastikowym
    wężykiem też nie pogardzą.

    --
    Jarek