  • 31. Data: 2010-04-18 19:38:29
    Temat: Re: Transmisja danych za pomocš œwiatła?
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    J. F. wrote:

    > Wtedy jak robili to wifi jeszcze nie bylo, jak bylo to trzeba bylo
    > nielegalnie instalowac, no i moglo kosztowac pare ladnych pensji.
    >
    > A czy dzis mozna liczyc na dluzsze zasiegi na Wifi ?
    > Mozna antene kierunkowa dolaczyc, czy da sie, ale nie wolno ?

    i czy strefy fresnela pozwola... sama antena kierunkowa 30' zeby
    'przeskoczyc' np. dachy blokowiska wymaga ~6m masztu ;p a to juz wymaga
    pozwolenia inspekcji budowlanej, wizji lokalnej, i stoczenia boju z babciami
    w czapkach z folii itd. ;p

    btw. koszt instalacji w 'polskich warunkach' kiedys liczylem,
    sama elektronika to raczej pikus (~500pln zakladajac ze ktos nam to zlozy w
    firmie, 'profesjonalnie', na 'profesjonalnej' prototypowce , jesli bedziemy
    dlubac samemu to glownie koszty wysylki czesci i marza na detal zabijaja.
    szkoda ze nie ma kitu avt ;)

    jesli ktos umie lutowac smd, to plytki mozna zamowic z np. ronjashop.

    o wiele wiekszy koszt to koszt mocowania - uchwyt stalowy, cnc do obudowy
    itd. lekko liczac to ~800pln, ale wiekszosc zakladow w .pl policzy za taka
    robote 10x tyle, tylko dlatego ze to nie jest 10 000 sztuk.

    jesli ma sie jakis warsztat, spawarke, itd. - ~200-300pln.

  • 32. Data: 2010-04-18 19:57:57
    Temat: Re: Transmisja danych za pomocš ?wiatła?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Apr 2010 15:59:59 +0200, Waldemar Krzok wrote:

    >A w Polsce to chyba nawet by się dało ze Śnieżki do Wrocławia, o ile pogoda
    >sprzyja.

    Ale jak to w miescie - nie z kazdego budynku, nie z kazdego okna.

    J.

  • 33. Data: 2010-04-18 22:49:09
    Temat: Re: Transmisja danych za pomocą światła?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości

    > zresztą. Tym bardziej interesujący jest opis modulacji światła żarówki i
    > fotoelementu.

    Modulator jest i piękny i genialny w swej prostocie :-)
    Pamiętam, z książki, którą każdy chyba z szanujących się, choć odrobinkę
    starszych wiekiem elektroników zna: "Nowoczesne Zabawki" Wojciechowskiego
    przyrząd do komunikacji optycznej zbudowany wprost na fotorezystorze i
    żarówce z modulowanym na bezczela prądem jej zasilania i bardzo mocno mnie
    zastanawiało, jakim cudem toto działa przy dużej przecież bezwładności
    żarówki (a podobno działało). Tu poradzono sobie z problemem prosto i
    skutecznie.

    > Warto pozwiedzać resztę kolekcji.
    > Niemcy siedzieli w Norwegii do samego końca i nie prowadzili walki w maju
    > 45, więc poszli do niewoli, zostawiając swój sprzęt w doskonałym stanie.
    > Norwegowie wykazali się sporą kulturą techniczną i co się dało używali
    > nadal, m.in. morskie systemy nawigacyjne.

    Strona strasznie ciekawa, nie wiem, o której ja dziś spać iść zdołam...

    J.

  • 34. Data: 2010-04-19 07:11:51
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

    > Przejrzyj ile sieci WiFi jest kodowanych, ile ma kodowanie, które wymaga
    > więcej niz chwile do zlamania...

    Ale co to ma do rzeczy?

  • 35. Data: 2010-04-19 07:13:45
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Piotr "Curious" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    napisał w wiadomości news:4bcb5d63$0$17104$65785112@news.neostrada.pl...

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_security#Regul
    ar_WEP

> [...]
    > klastrow.
    > dodatkowo - o ile admin AP nie jest cwany (i sprzet to umozliwia) mozna
    > zablokowac mozliwosc ataku w celu uzyskania adresu MAC, ktorego znajomosc
    > dodatkowo ulatwia sprawe. dns'ow tez mozna uzywac specjalnych, ale te dwa
    > 'najpopularniejsze' to raczej kazdy zna w polsce na pamiec i malo kto
    > uzywa
    > dodatkowych zeby lamanie jego wep'a dzieciakowi z sasiedztwa nie trwalo
    > pare
    > godzin, a np. pare dni... ;) przy zalozeniu ze dzieciakowi rodzice nie

    Ludzie, jest napisane wifi - bez podania kodowania, jak puscisz dane
    dodatkowo prze tunel VPN tez bedzie latwo? A daleko tu do konca mozliwosci.

  • 36. Data: 2010-04-19 08:38:35
    Od: "Hals" <u...@v...pl>

    > Swoja droga to ciekaw jestem na ile Wojciechowski sklamal w swoich
    > ksiazkach. Pomyslow ma swiatlo-telefon bylo tam sporo, ciekawe ktore
    > dzialaly - czy da sie zmodulowac zarowke na 1000 Hz ?

    Ogólnie to sporo naściemniał.
    W Edw nr 8 z 2009 roku jest opis kilku wzmacniaczy z tej książki, oraz
    wytłumaczenie dlaczego nie działają zgodnie z opisem - jakby ktoś chciał to
    mogę zeskanować, ale powinno to być w archiwum Edw.
    Na tamte czasy uważałem że nie ma większego świństwa niż drukowanie tak
    kłamliwych artykułów - tym bardziej że były nawet rysunki konstrukcji owego
    wzmacniacza.
    Równie wredne było sprzedawanie zestawów wzmacniaczy na GML 026/2 z
    uszkodzonymi lub brakującymi elementami.
    Ogólnie to ciężkie czasy były......

    Pozdr. Hals.

  • 37. Data: 2010-04-19 08:57:10
    Temat: Re: Transmisja danych za pomoc? ?wiatła?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 18.04.2010 21:57, schrieb J.F.:

    > Ale jak to w miescie - nie z kazdego budynku, nie z kazdego okna.

    Nie, ale wleziesz na dach i juž pójdzie.

    Waldek

  • 38. Data: 2010-04-19 10:42:35
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 18 Apr 2010 15:59:58 +0200, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Swoja droga to ciekaw jestem na ile Wojciechowski sklamal w swoich
    >ksiazkach. Pomyslow ma swiatlo-telefon bylo tam sporo, ciekawe ktore
    >dzialaly - czy da sie zmodulowac zarowke na 1000 Hz ?

    pamietam z dziecinstwa, byla taka ksiazeczka z mini projektami
    eletronicznymi i bylo cos takiego jak fototelefon. Sterowala sie
    zaroweczka kilku V w ognisku reflektora od latarki....i dzialalo. Wiec
    ten 1000Hz, to chyba nie problem. Po kazdej stronie bylo komplet
    nadajnika i odbiornika. Dla dzieciakow w sasiednich blokach fajna
    zabawka.

    A w dzisiejszych czasach, to poddac to cyfrowej obrobce i cyfrowo
    mrugac diodami LED.

    --
    ThinkXtra

  • 39. Data: 2010-04-19 10:43:49
    Od: a...@p...pl

    i zrobic opcje swietlnyGG - komunikator cyfrowy pod komputer!

    --
    ThinkXtra

  • 40. Data: 2010-04-19 15:06:09
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > uzytkowanie wifi placisz zwykly abonament...
    > 3)bezpieczenstwo danych - podsluchanie wifi jest banalne.
    > 4)przepustowosc. puste pasmo wifi 2.4 - ~11mbit half duplex.
    > ronja 'z czesci znalezionych w smietniku' - 10mbit full duplex.
    > profesjonalne FSO - 1Gbit.
    > 5)prostota konstrukcji. dla 10mbit trzeba juz troche sie starac,
    > ale zeby np. zestawic kanal audio (np. dodatkowy telefon, ew. jakis modem
    > 9600 podpiac zeby poczta byla czy zeby zlinkowac dwie stacje aprs) -
    > wskaznik laserowy + kawalek ogniwa slonecznego, pare soczewek...

    Piszesz tak jakbyś nie do końca miał pojęcie o wifi.
    1 Ustawiasz aby urządzenie samo wybierało najczystszy kanał i każda
    próba zakłócenia powoduje jedynie zmianę kanału.
    2. Podobnie może powiedzieć, że przesyłanie światłem jest płatne.
    3. Ustawiasz kanał ssl, póki co nie do złamania
    4. Realnie wyciągniesz fd 25/25 Mbps na simplekse 50Mbps jak najbardziej
    osiągalne w nowej technologii 11n bez problemów 150Mbps
    5. Kupujesz tanie i kompletne urządzenia, zestawienie łącza na wi-fi
    jest trywialne pod warunkiem, że anteny się widzą i zachowana jest
    strefa fresnela

    JanuszR