    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Transformator impulsowy
    Date: Mon, 2 Jan 2017 15:37:43 +0100

    dyskusyjnych:o4bh75$nma$...@n...news.atman.pl...
    >Chciałbym sprząc indukcyjnie dwa obwody logiczne CMOS za pomocą
    >transformatora impulsowego*. Częstotliwość jest narzucona i wynosi
    >5MHz. Pomyślałem, by policzyć to jak przetwornicę w topologii
    >forward z kluczem bipolarnym i resetem rdzenia na diodzie.
    >Dla Vin=5V, Vout=5V, Iout=10mA i f=5MHz wychodzi cewka 150uH.
    >Na jakim ferrycie to nawinąć, bo posiadane przeze mnie F938
    >i PC40 nie są w ogóle specyfikowane do pracy przy tych
    >częstotliwościach.

    Piotrze, ale cos chyba nie dopowiedziales, albo przeceniles.
    Co bedzie przenoszone - sygnal prostokatny o stalej czestotliwosci
    5MHz i wypelnieniu 1/2 ?

    Nie bardzo rozumiem o co z tym resetem chodzi, ale pamietasz, ze
    transformator skladowej stalej nie przenosi, a i z niskimi
    czestoliwosciami ma klopoty ?

    Z ferrytem nie pomoge ... ale najblizsze temu to chyba beda mieszacze
    diodowe "zrownowazone", to tego jakies toroidalne rdzenie byly.

    J.