  • 11. Data: 2009-05-24 10:40:05
    Temat: Re: Transfer dużych plików na serwer
    Od: Krzysztof Warunek <k...@w...pl>

    Marek pisze:

    > FTP nie nakłada limitów, mozna zapełnić całą przestrzeń dyskową w jednej
    > sesji. Mimo to nikt nie kwestionuje zasadności istnienia tego protokołu.Skąd
    > Twoja uwaga więc?

    a co ma piernik do wiatraka

    > składnię zdania. Wytłumacz tylko o co chodzi? Po co to robisz wraz z
    > szomizem? Macie jakiś klan?

    lol

    > A wracając do meritum sprawy. Mam dwóch klientów, którzy codziennie
    > przesyłają na serwer pliki 5-25MB (aktualizacja ogromnej oferty sklepu z
    > pliku XML oraz katalog produktów PDF). Obaj mają sieć WLAN w biurach o
    > niezbyt dobrej jakości. Łącze przysypia co parę chwil itp. Jednakże nie na
    > tylke żeby zerwać sesję - wydłuża się jedynie transfer pliku gdy AP próbuje
    > dogadać się z routerem. Czy w związku z tym uważasz, że powinienem zerwać z
    > nimi umowę podając za przyczynę brak łącza minimum 10M w ich firmach?

    jako księgowy, gdy nie dostaje fv, wz, rk do 25(każdego miesiąca) lub z
    opóźnieniem to daruje sobie obsługę takiej firmy i tyle

    > No i co z tego wynika? Nie zajmuję się hostingiem i nie zamierzam. Korzystam
    > z firm trzecich gdy jest mi to potrzebne. Czy to nietakt z mojej strony albo
    > znów Twoja chęć dogryzienia mi?

    drugi lol, dogryzienia nie. Czy serwer dedykowany jest tylko dla
    resellerow? A co wynika że nie masz 100 klientów nie stać cie na dobre
    rozwiązania a tych kilku których obsługujesz są ponad możliwościami
    friko.pl.

    > Uważasz, że w tym czasie np. Flash albo inna technologia nie mogłaby
    > udostępnić protokołu FTP, za pomocą której rozwiązałbym mój problem? Czy
    > zapytanie o to również jest wysoce niewłaściwe?

    Twoją odpowiedź najlepiej zobrazuje kolejna twoja odpowiedź:
    > Chęć przesłania pliku 20M na serwer jak dla mnie nie określa statusu
    klienta
    > "wymagającego".

    czyli to nic specjalnego przesłać jak dla ciebie plik 20MB po GPRS choć
    nadal sobie z tym nie poradziłeś. Wszytsko idzie do przodu ale mamy
    następną twoją wypowiedź
    > Ten "las" to obszary miejskie pozbawione 3G a więc zdecydowana większość
    > powierzchni naszego kraju.

    za to 3g, hsdpa w polsce sie nie rozwineło

    jesteś w błędzie jeśli myślisz że chce ci dogryźć, albo na hura
    przyłączam się do linczu

    bez wdawanie sie dalszą bezowocną dyskusje. Sugeruje zmianę hostingu bo
    ten co masz to uzyskasz na friko.pl. Zgodnie z zasadą:
    płacę wymagam, wymagam więcej, płacę więcej.

    co do twojego problemu. wymieniać pliki można na rapidshare albo czymś
    takim jak edysk i napisać jakąś pętle na serwerze do synchronizacji

    --
    pozdrawiam,

    Krzysztof Warunek

    *In specialibus generalia quaerimus*

  • 12. Data: 2009-05-24 11:38:36
    Od: Grzesiek <f...@i...tld>

    Krzysztof Warunek pisze:
    > za to 3g, hsdpa w polsce sie nie rozwineło
    Właśnie piszę z tej krytykowanej HSDPA komórki podłączonej do
    stacjonarnego PC a w tle robi się update Qt. Dajcie z tym spokój bo
    jednak są w tym kraju obszary gdzie to nie jest problemem a kłótnia nic
    nie wnosi do tematu. Upload 384 - więcej niż w większości ofert po kablu.

    A autorowi polecam przyjrzenie się VPSom. Koszt ok. 30zł/miesiąc, robisz
    co chcesz z konfiguracją i rozwiązaniami, większość ofert obejmuje panel
    lxadmin gdzie nie jest wymagana aż taka wiedza żeby całość uruchomić.
    Jeśli jednak potrzebujesz administratora rozejrzyj się na
    webhostingtalk.pl . 200-300zł za uruchomienie.

  • 13. Data: 2009-05-24 11:42:30
    Od: Krzysztof Warunek <k...@w...pl>

    Grzesiek pisze:
> [...]
    > Jeśli jednak potrzebujesz administratora rozejrzyj się na
    > webhostingtalk.pl . 200-300zł za uruchomienie.

    chyba nie do tej osoby odpowiadasz albo postów całych nie czytasz

    użyłem tego ironicznie!!!!!!!!!! aby podkreślić wręcz odwrotny fakt

  • 14. Data: 2009-05-24 12:22:23
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Z poziomu HTML może i nie, ale dobrym wyjsciem moze byc np. uploader w
    > Javie (cos w stylu np.
    > http://www.javazoom.net/applets/jclientupload/jclien
    tupload.html),
    > niestety nie spotkałem się z podobnym rozwiązaniem we Flashu - nie ma
    > nawet możliwości tam łączyc się z zewnętrznym serwerem HTTP, który nie
    > udostępnia pliku crossdomain.xml, a o obsłudze FTP nawet nie słyszałem,
    > być może się mylę.

    Witaj.
    Wreszcie normalna odpowiedź :)
    Rozwiązanie w Javie to ostateczność gdyż wymaga zainstalowania wirtualnej
    maszyny. Ogólnie osoby korzystające z internetu już mniej więcej wiedzą, że
    np. plugin Flasha to nie wirus lecz Java takiego przekonania nie daje. To
    wynik moich obserwacji. Jednakże zostawiam sobie ten uploader jako
    ostateczność.

    A co do Flasha - nie muszę korzystać z crossdomain gdyż domena w CMS zawsze
    jest ta sama - to upraszcza temat. Jest w nim inny problem, który niweczy
    wykorzystanie go. Mianowicie upload plików może być tylko poprzez http lub
    https. W połączeniach bezpośrednich przez XMLSocket porty poniżej 1024 są w
    nim... zablokowane ze względów bezpieczeństwa. Więc nawet w ten sposób nie
    mógłbym obejść problemu :(

    Może zadam inaczej pytanie (aktualne - o ile masz doświadczenie w niniejszej
    dziedzinie): jakie stosujesz podejście w systemach CMS pozwalające klientom
    uploadować większe pliki i publikować je na stronie WWW? Wchodzenie FTPem i
    umieszczanie potem linku do pliku to mało eleganckie. Byłoby idealnie gdyby
    jakaś automatyka kojarzyła uploadowany plik z określonym dokumentem tak jak
    to można zrobić POSTem dla małych plików.

  • 15. Data: 2009-05-24 12:33:22
    Od: Bartosz Derleta <b...@f...pl>

    W dniu 2009-05-24 14:22, Marek pisze:

> [...]
    > jakaś automatyka kojarzyła uploadowany plik z określonym dokumentem tak jak
    > to można zrobić POSTem dla małych plików.

    Akurat mam ten komfort, że korzystam z serwera dedykowanego, na którym
    można ustawić dowolne parametry, problem mnie więc nie dotyczy, poza tym
    to, co tworzę, zwykle dostępne jest tylko niewielkiej liczbie osób i mam
    wpływ na to, czego używają (albo inaczej, używają cywilizowanych
    narzędzi zgodnych ze standardami i nie są idiotami).

    Niestety, w kwestii FTP możesz zrobić co najwyżej tyle, że zakładasz
    każdemu klientowi konto na FTP / w jakiś sposób integrujesz konta FTP z
    kontami w CMS (zależnie od demona ftp) z indywidualnym katalogiem
    domowym, a potem cyklicznie monitorujesz zmiany w tym katalogu.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz Derleta

  • 16. Data: 2009-05-24 13:33:29
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > a co ma piernik do wiatraka

    No jak to co? Tego właśnie dotyczy nasza dyskusja. Przypomnę moje pierwotne
    pytanie w nieco innej formie:
    - mamy CMS
    - mamy duży plik (za duży dla limitów POST u danego providera)
    - mimo to chcemy aby po stronie publicznej był on do pobrania a po stronie
    redakcyjnej - łatwy do przesłania i skojarzenia z dokumentem (najlepiej w
    ramach jednej operacji uploadu)

    Pliki na serwer można przesyłać albo poprzez HTTP(S) albo poprzez FTP.
    Podpowiem, że istnieją rozwiązania w Javie do osiągnięcia celu lecz to jest
    ostatecznością dla mnie (bez wgłębiania się w detale).

    > jako księgowy, gdy nie dostaje fv, wz, rk do 25(każdego miesiąca) lub z
    > opóźnieniem to daruje sobie obsługę takiej firmy i tyle

    Do tej pory tak właśnie podchodziłem a pytanie dotyczy zrobienia się
    bardziej elastycznym na potrzeby klientów. VATu nie przesuniesz o parę dni a
    limity uploadu można modyfikować lub obchodzić. Twierdziłem "internet
    stwarza ograniczenia" choć z drugiej strony wiem, że są one do obejścia
    Javą, której nie chcę stosować.

    > Czy serwer dedykowany jest tylko dla resellerow?

    Reseller to sposób wykorzystania usługi. Administracja to zbudowanie tej
    usługi. A ja nie znam się na administrowaniu serwerów a nie na sprzedaży
    usług resellerskich. Co zrobię z pustym komputerem w serwerowni? Ponadto
    serwer dedykowany to koszt średnio od 1000zł miesięcznie i to zwykle za
    łącze albo bardzo wolne albo niski transfer.

    > A co wynika że nie masz 100 klientów nie stać cie na dobre rozwiązania a
    > tych kilku których obsługujesz są ponad możliwościami friko.pl.

    Nie friko tylko Home (Usługa Business Server Pro), Serwery.pl (usługa
    Provider 30+), Az itp Ponadto tak jak pisałem: ograniczenie narzuca
    konfiguracja serwera podyktowana (prawdopodobnie) względami bezpieczeństwa
    (ataki DOS itp) a nie serwer jako taki. Nie ma więc sensu zmieniać providera
    bo to nic nie da - wszyscy nakładają ogranicxzenia na POST. Nawet gdybym
    posiadła serwer dedykowany to w związku z powyższym nie wiem czy powinienem
    zwiększać parametry POST narażając się na potencjalne zagrożenie tylko po to
    aby zasymulować to co robi się zwykle za pomocą FTP. Dlatego właśnie pytam o
    "JAKIEŚ" bliżej nieokreślone rozwiązanie, które pozwoliłoby na transfer
    większych plików do CMS.

    > czyli to nic specjalnego przesłać jak dla ciebie plik 20MB po GPRS choć
    > nadal sobie z tym nie poradziłeś.

    Dokładnie tak jest. Gdy podchodzę do zagadnienia jako mój klient to uważam,
    że możliwość taka powinna być standardem. W końcu gdy robimy to FTPem to
    zadziała. Gdy natomiast analizuję temat jako wykonawca analogicznego
    rozwiązania lecz z poziomu CMS, to nie wiem jak go rozwiązać. A już
    szczególnie w przypadku gdy łącze klienta jest powolne. Wtedy pojawiają się
    timeouty, których nie powinno się prawdopodonie podnosić z w/w względów.

    Zadaję więc pytanie na grupie i poza naśmiewaniem się nie usłyszałem żadnej
    odpowiedzi. Nie rozumiem co powoduje taką reakcję?

    > bez wdawanie sie dalszą bezowocną dyskusje. Sugeruje zmianę hostingu bo
    > ten co masz to uzyskasz na friko.pl. Zgodnie z zasadą:
    > płacę wymagam, wymagam więcej, płacę więcej.

    Tylko co mam powedzieć providerowi? Daj mi więcej, ale czego? Czasu
    transferu? Limitu na upload?
    Jeśli te limity istnieją to z jakiegoś powodu znanego administratorom
    serwerów. Nie sądzę aby był to tylko marketing. Czy jeśli dostanę to o co
    proszę czy nie będzie to rodzajem samobójstwa (bo nie zdawałem sobie sprawy
    z konsekwencji) i znowu usłyszę od kogoś, ze głupi jestem bo ustawiłem sobie
    na serwerze to co Krzysiek radził?

    > co do twojego problemu. wymieniać pliki można na rapidshare

    A co ma rapidshare do mojego CMS? Nie chodzi o wymianę plików i gigantyczne
    transfery lecz o możliwość pobierania np. katalogu przez parę tysięcy
    klientów rocznie. Czy widziałeś żeby jakaś firma odsyłała swoich klientów na
    rapidshare w celu pobrania sobie 20MB PDFa? Jak dla mnie wyglądałoby to
    dziwnie. Czy 20MB plik do pobrania jest jakimś monstrum, które nie ma prawa
    egzystencji na firmowej stronie WWW? A moze problem jest od drugiej strony
    (bo też nikt tego nie skomentował): czy istnieje jakaś logiczna przesłanka
    lub norma, która nakazuje unikanie uploadu plików 20MB na serwer z poziomu
    sekcji redakcyjnych CMSów?

    > takim jak edysk i napisać jakąś pętle na serwerze do synchronizacji

    Wspominasz teraz o napisaniu mechanizmu jaki ma edysk? Czy oni mają tam w
    ogóle jakiś mechanizm inny niż standardowy formularz HTML daje? Nie
    zakładałem tam konta lecz widzę, że korzystają oni prawdopodobnie ze
    zwykłego formularza HTML i uploadu plików POSTem. W konsekwencji wnioskuję,
    że znieśli sobie ograniczenia w konfiguracji na wielkość pliku i timeout?

    Aha... w międzyczasie oświeciło mnie. Nowy Flash potrafi pracować na plikach
    binarnych i może je podzielić części w celu wykonania wielu mniejszych
    uploadów POST'em. To mogłoby być rozwiązaniem. Czy ktoś z Was wie czy nie ma
    jakiejś pułapki w takim podejściu?

  • 17. Data: 2009-05-24 13:50:25
    Od: Grzesiek <f...@i...tld>

    Marek pisze:
> [...]
    > serwer dedykowany to koszt średnio od 1000zł miesięcznie i to zwykle za
    > łącze albo bardzo wolne albo niski transfer.

    http://kimsufi.pl/
    97,59 brutto, 4TB transferu, wpięcie do PL-IX.
    http://datahouse.pl/?SectionID=3 od 299 netto serwery w Polsce albo
    budzetówka http://livenet.pl/dedykowane_basic.htm 170 brutto. Więc nie
    mów że od 1000.

  • 18. Data: 2009-05-24 13:55:23
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Akurat mam ten komfort, że korzystam z serwera dedykowanego, na którym
    > można ustawić dowolne parametry,

    Więc może Ty mi pomożesz w interpretacji powodów istnienia ograniczeń na
    wielkość i czas POST'a? Czy istnieje jakiś powód (np. bezpieczeństwo), dla
    którego powinno się limitować oba parametry? Czy np. ustawienie 1GB na
    wielkość POST i 1h na maksymalny czas transferu nie zagraża czemuś?

> [...]
    > inaczej, używają cywilizowanych narzędzi zgodnych ze standardami i nie są

    Nooo... chyba niekoniecznie masz na to 100% wpływ. W końcu teoretycznie
    jakiś złośliwiec taki jak Szomiz z niniejszego wątku mógłby pchać na Twój
    serwer plik o nieograniczonej wielkości po to aby w jakiś tam sposób
    zaszkodzić Tobie. Czy w jakiś sposób zabezpieczasz się przed taką
    ewentualnością (o ile to wymaga zabezpieczania się w ogóle). Jeśli tak, to
    jak uchronić się przed niechcianym POSTem (załóżmy, że na poziomie PHP)?

> [...]
    > kontami w CMS (zależnie od demona ftp) z indywidualnym katalogiem domowym,
    > a potem cyklicznie monitorujesz zmiany w tym katalogu.

    Czarno to widzę gdyż FTP musiałby być zintegrowany nie z użytkownikiem CMS
    lecz z konkretną stroną WWW, które w dodatku dynamicznie powstają.

    Ale wpadłem na inny pomysł w międzyczasie... mianowicie chyba jednak da się
    Flasha wykorzystać. Spytałem o taką możliwość Krzyśka. Oto cytat fragmentu
    mojej wypowiedzi:

    "Nowy Flash potrafi pracować na plikach binarnych i może je podzielić części
    w celu wykonania wielu mniejszych uploadów POST'em."

    Jeśli byłoby to możliwe to nie muszę wtedy zmieniać ustawień serwera i tym
    samym obniżać ryzyka problemów z tym związanych (o ile występują takowe). Do
    tego mógłbym zrobić we Flashu jakiś prosty edytor grafiki zanim prześlę ją
    na serwer itp. więc zyskałbym kolejną fajną funkcjonalność.

  • 19. Data: 2009-05-24 14:13:09
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > http://kimsufi.pl/
    > 97,59 brutto, 4TB transferu, wpięcie do PL-IX.

    To mnie zaskoczyłeś.

    > http://datahouse.pl/?SectionID=3 od 299 netto serwery w Polsce albo
    > budzetówka http://livenet.pl/dedykowane_basic.htm 170 brutto. Więc nie
    > mów że od 1000.

    Czy masz doświadczenie długoterminowe z powyższymi organizacjami? Ten
    kimsufi nie podaje żadnych danych kontaktowych na stronie. Chciałbym uniknąć
    sytuacji takiej, w której firma zniknie z dnia na dzień a ja zostanę na
    lodzie.

    Przypuszczam, że tak czy owak do tego wszystkiego dochodzi koszt
    zatrudnienia administratora, który to wszystko zainstaluje, skonfiguruje
    itp. Tak więc jest to atrakcyjny kąsek dla administratorów raczej niż dla
    Twórców aplikacji WWW. :(

    A co do cen to patrzałem na parę "pewnych" firm na naszym rynku:
    http://serwery.pl/Serwer_NetAdmin.html z bezużytecznym w dzisiejszych
    czasach łączem 1Mbps to 600zł miesięcznie + instalacja 1... 5000zł
    http://home.pl/serwery/dedykowane - 200 - 2000zł miesięcznie + 2500zł
    instalacja

  • 20. Data: 2009-05-24 16:53:25
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Ten
    > kimsufi nie podaje żadnych danych kontaktowych na stronie.

    To jest część oferty:
    http://ovh.com.pl/

    Zobacz jeszcze u nich "serwery prywatne". Są od 39.90 zł.

    Paweł