  • 1. Data: 2012-03-15 01:04:00
    Temat: Transceiver RS485 opto
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Witam, szukam jakiegoś zgrabnego i taniego transceivera RS-485 z
    optoizolacją i najlepiej z przetwornicą DC/DC.
    Znalazłem ADM25xx i 26xx oraz LTM2881 ale trochę drogie - 60 do 100 zł.
    Może ktoś zna coś tańszego i nie wymagającego elementów zewnętrznych.

    MD

  • 2. Data: 2012-03-15 20:04:41
    Temat: Re: Transceiver RS485 opto
    Od: "michal" <...@b...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Znalazłem ADM25xx i 26xx oraz LTM2881 ale trochę drogie - 60 do 100 zł.
    > Może ktoś zna coś tańszego i nie wymagającego elementów zewnętrznych.

    witam.
    Z moich poszukiwan wynika ze sie nie da, jak jest tanio to automatycznie
    wyklucza sie izolacje a już na pewno przetwornice DC/DC.
    Zawsze mozesz poskładać np: adum1301+am1s0505sz+sp485l
    co tez byt tanio nie jest bo około 22+14+3 coś jednak mniej niz 60.
    tzn. jak dasz 3x6n137 to jeszcze taniej bedzie tylko wieksze :).
    tak czy inaczej pozdrawiam.
    michal

  • 3. Data: 2012-03-15 21:45:00
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-03-15 21:04, michal pisze:
> [...]
    > co tez byt tanio nie jest bo około 22+14+3 coś jednak mniej niz 60.
    > tzn. jak dasz 3x6n137 to jeszcze taniej bedzie tylko wieksze :).

    Właśnie nie chcę składać. RS-485 wrzucam na płytkę jako opcję i zależy
    mi głównie żeby zajmowało mało miejsca, a nie żeby było możliwie
    najtaniej. Od 6N137 właśnie odchodzę. Dzięki za odpowiedź. Utwierdziłeś
    mnie w przekonaniu, że chyba nic lepszego niż ADM2582 nie znajdę. Jedyny
    problem, że nie jest tak powszechnie dostępny jak 6N137 i 75176 :) ale
    mam nadzieję, że w razie potrzeby da się go ściągnąć.

    MD

  • 4. Data: 2012-03-16 07:10:58
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2012-03-15 22:45, Mario pisze:

> [...]
    > problem, że nie jest tak powszechnie dostępny jak 6N137 i 75176 :) ale
    > mam nadzieję, że w razie potrzeby da się go ściągnąć.

    Zawsze możesz użyć np HCPL0630, dodać opcję na dodatkowej płytce...
    Ale tak, ja też niczego sensowniejszego nie widzę, chyba, że układy bez
    wbudowanej przetwornicy (ADM2482 bodajże) plus przetwornica - może być w
    pewnych układach korzystniejsze (zależy jak masz zasilanie ułożone).
    Ja na szczęście jeszcze mam chwilę na podjęcie decyzji.

    Pozdrawiam

    DD

  • 5. Data: 2012-03-16 07:16:00
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]

    > problem, że nie jest tak powszechnie dostępny jak 6N137 i 75176 :) ale
    > mam nadzieję, że w razie potrzeby da się go ściągnąć.

    Aha, zakładam, że
    http://news.elektroda.pl/info-rs485-and-separacja-t4
    63510.html
    czytałeś.

    Pozdrawiam

    DD

  • 6. Data: 2012-03-16 11:04:42
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 16.03.2012 08:10, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Ale tak, ja też niczego sensowniejszego nie widzę, chyba, że układy bez
    > wbudowanej przetwornicy (ADM2482 bodajże) plus przetwornica - może być w
    > pewnych układach korzystniejsze (zależy jak masz zasilanie ułożone).

    Zdecydowanie polecam rozwiązania AD bez IsoPower, chyba że masz w
    projekcie czterowarstwową PCB. Przetwornica izolowana w tych układach
    pracuje na częstotliwości kilkudziesięciu MHz, co rodzi poważne problemy
    z prowadzeniem zasilania i masy. Rozmawiałem o tym z inżynierem AD i
    mówił, że nie zna udanych (w sensie przejścia testów EMC) projektów z
    tymi układami na dwuwarstwowej płytce.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 7. Data: 2012-03-16 11:40:32
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-03-16 12:04, Michał Smolnik pisze:

> [...]
    > z prowadzeniem zasilania i masy. Rozmawiałem o tym z inżynierem AD i
    > mówił, że nie zna udanych (w sensie przejścia testów EMC) projektów z

    Dzięki za ostrzeżenie i od razu podziękowania dla Dariusza za link do
    dyskusji na Elektrodzie. Ta nota AN-0971 jest rzeczywiście przekonująca
    :( Trzeba wrócić do koncepcji izolowanego transceivera w rodzaju ADM2481.

    MD