-
21. Data: 2009-12-10 09:25:58
Temat: Re: Transalp vs Africa Twin?
Od: n...@s...com
On Thu, 10 Dec 2009 10:16:41 +0100, "Miszel" <n...@d...pl> wrote:
>rany! co wy ciagle z tym planowaniem ?? To jakies nieporozumienie przeciez..
Nie, to naturalna kolej rzeczy. Na litrze wyprzedzanie robilem tak.
.
juz.
Na trampku i afryce potrzebuje kawalek miejsca zeby wyprzedzic cos co
jedzie 90-100.
>Po co sie kupuje Trampka? Przeciez nie do jazdy autostrada, do licha!
No a na bocznych drogach nie zawsze da sie lyknac z marszu, czasami
trzeba zwolnic do predkosci tira, a pozniej szybko wyprzedzic.
>Zawsze wtedy odruchowo mysle: gdzie on, kurna, widzial tam jakies dziury -
>rowami jechal, czy jak??
Zamien sie z nim moturami na jeden wyjazd, tez je poczujesz (tylko
spisz odpowiednie papiery bo moze Ci pozniej nie oddac motura!).
>Na takiej trasie, to raczej on powinien planowac wyprzedzanie na 1 min.
>naprzod, a nie ja! Te jego 40KM wiecej jest tam calkowicie bezuzyteczne.
Nie jest. Bo na takich trasach czesto wystepuje duzo zakretow, a jesli
to droga dosc uczeszczana to zaczyna sie duzy problem.
>a jego 50KM daje zupelna swobode poruszania sie.
Siur, ale kopnij sie tym co 90KM. Zobaczysz o co chodzi :)
pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html
-
22. Data: 2009-12-10 09:47:54
Temat: Re: Transalp vs Africa Twin?
Od: "Miszel" <n...@d...pl>
Użytkownik <n...@s...com> napisał w wiadomości
news:baf1i5pj6moot7stcofqunukpl9g3ccfdf@4ax.com...
>>a jego 50KM daje zupelna swobode poruszania sie.
>
> Siur, ale kopnij sie tym co 90KM. Zobaczysz o co chodzi :)
Nie no, wiem o co tu chodzi - jasne. Co do wielu rzeczy zgadzam sie z toba.
Mnie chodzi o to, ze w tym konkretnym przypadku moc silnika nie jest cecha
pierwszorzedna w ocenie tych moto, a caly szereg innych cech/wad moze
calkowicie uniewaznic ew. przewage wynikajaca z wiekszej mocy.
Zdrowko :)
Miszel-->mbochen-at-izoo-krakow-pl
-
23. Data: 2009-12-10 12:31:17
Temat: Re: Transalp vs Africa Twin?
Od: "Adam Turlej" <a...@o...pl>
Na poczatek mialem oba, i zdecydowanie Africa jest duzoo.... lepszym
motocyklem,
Na plus Africa Twin
Srodek ciezkosci nizej, wiekszy i wyzej filtr powietrza, sztywniejasza rama,
tylny wachacz aluminiowy, aluminiowa oslona silnika, normalne enduro
siedzenie ( w ciplych krajach o niebo lepsze), masywniejszy bagaznik,
wszystko na sruby ( w T650 sa plastikowe zapinki), duzo lepsza pozycja na
stojaco. Africa prawie zawsze byla produkowana w Japoni, a trampek w
Wloszech
Na plus Trampka
mniejsze spalanie i to ze sa nowsze sztuki do wyrwania.
Adam
Uzytkownik "Lukasz Baranski" <g...@o...pl> napisal w wiadomosci
news:e2183885-995e-4cbd-834e-a468c63ec2d8@s20g2000yq
d.googlegroups.com...
Szanowna Redakcjo,
Zastanawiam sie nad kupnem uzywanego turystycznego enduro.
W gre wchodzi Transalp 600/650 lub Africa Twin.
Z racji tego, ze Afri ciagle trzyma irracjonalnie wysoka cene (np. za
cene Trampka '02 mozna wyrwac Afri max '95), otwarte pytanie -
w czym Afri (poza byciem tzw legenda) tak naprawde rozni sie od
Trampka?
Patrze na dane i moc niewiele wieksza, przeswit podobny, ogolne
przeznaczenie motocykla rowniez podobne.
Spolecznosc Afryki jakby zywsza.
Czy sa jakies miejsca, w ktore da rade wjechac Afryka a nie da
Trampim?
Czy jadac na wycieczke z Afrykami Trampkiem, zakladajac podobne
zdolnosci kierownikow obu moto, Transalp bedzie bardzo odstawal w
terenie?
Pytam, bo nie wiem czy jest sens pakowac sie w kilkunastoletnia Afri
(niespelnione marzenie od kilku lat), gdy za ta cene moge miec o
polowe mlodszego (i zapewne wygodniejszego w trasie) Trampka.
Zastosowanie to jazda turystyczna, duuuzo po (dziurawych) szutrach, od
czasu do czasu blotko lub lekki brod.
Celowo nie pytam na forach zadnego z w/w pojazdów, tylko tu, na
neutralnym gruncie.
Z gory dzieki.
__
Lukasz Baranski,
(jeszcze) NT650V, WAW
-
24. Data: 2009-12-10 12:36:03
Temat: Re: Transalp vs Africa Twin?
Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>
Adam Turlej pisze:
> Adam
dżizaz. zabłądziłeś?
--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5
-
25. Data: 2009-12-10 18:53:40
Temat: Re: Transalp vs Africa Twin?
Od: krzychut <p...@i...pl>
On 10 Gru, 10:25, n...@s...com wrote:
> Nie, to naturalna kolej rzeczy. Na litrze wyprzedzanie robilem tak.
> .
> juz.
> Na trampku i afryce potrzebuje kawalek miejsca zeby wyprzedzic cos co
> jedzie 90-100.
sie wtrance , chyba trochu przesadzacie z ta slaboscia, redukcja dwa w
dol i strzela jak guma z majtkow. W porownaniu z wiekszoscia aut to te
50 koni lata jak SS 20 czy inny persching. NIe dotyczy pseudo i
autostrad.
> No a na bocznych drogach nie zawsze da sie lyknac z marszu, czasami
> trzeba zwolnic do predkosci tira, a pozniej szybko wyprzedzic.
no przeciez wiesz ze da rade
> Nie jest. Bo na takich trasach czesto wystepuje duzo zakretow, a jesli
> to droga dosc uczeszczana to zaczyna sie duzy problem.
>
> >a jego 50KM daje zupelna swobode poruszania sie.
>
> Siur, ale kopnij sie tym co 90KM. Zobaczysz o co chodzi :)
drzewiej jak malzowina ma przestala mnie rozumiec, albo ja ja ..czy
jakos tak i zem byl zamieszkal z dala od norki na czas jakis, to
jedynym towarzystwem mym trampek byl. Przez cztery miesiace prawie
spalem siedzac okrakiem, jeno w fabryce nie szlo jezdzic, natluklem
kilometrow niezliczona ilosc bo nic innego nie mialem do roboty
( dobre czasy;-) ) i zem byl po pewnym czasie zauwazyl ze kolesie na
winklach na takich tych mocnych, meskich bardzo, jakos nie mogli
nadazyc a przeciez trampek niby nie do winkli bo plywa jak gowno w
przereblu.... nie liczy sie co miedzy nogami ale wprawa i wylatanie w
reku ! ;-)
pzdr
krzychut
-
26. Data: 2009-12-11 13:53:10
Temat: Re: Transalp vs Africa Twin?
Od: Lukasz Baranski <g...@o...pl>
Nooo to chyba na teraz lykne Trampka 650. Kiedys kasy sie dozbiera i
wtedy pewnie kupie Afri, ktora pozostaje docelowym moto.
Bardzo dziekuje za pomoc w podjeciu decyzji. Watek pozostawiam otwarty
na kolejne wypowiedzi, moze kiedys przydadza sie komus z podobnym
dylematem.
__
Namyslony Lukasz B.
(jeszcze) NT650V, WAW
-
27. Data: 2009-12-13 12:44:49
Temat: Re: Transalp vs Africa Twin?
Od: "Karambol" <k...@g...pl>
> Ale i tak chcialoby sie poprobowac Afryki - nigdy nie mialem okazji.....
> :)))
A o ST 750 nie myslales? Bardzo wygodny motocykl, nie czuc roznicy czy
obciazony pasazerem czy solo. Duza kultura pracy silnika, bardzo elastyczny,
69 koni.
Drogi typu szuter czy polne to dla SuperTenery luzik, jazda na niej daje
wrazenie podrozowania mercedesem w ksztalcie motocykla. Wyjezdzajac na
autostrade bez problemu utrzymujesz predkosci przelotowe 140-160 -max
190km/h.
Moim subiektywnym zdaniem to leprzy motocykl od Afriki, jest duzo tanszy, i
7 razy wygral Dakar;)
Niezawodny silnik robi przebiegi takie jak Afrika..
Moj brat kilka miesiecy temu przesiadl sie z LC4 na ST wiec mowie z wlasnego
doswiadczenia jak to wyglada.
--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
http://club.roadlook.pl/Karambol/mitsubishi-galant.h
tml
-
28. Data: 2009-12-13 15:46:54
Temat: Re: Transalp vs Africa Twin?
Od: n...@s...com
On Sun, 13 Dec 2009 13:44:49 +0100, "Karambol" <k...@g...pl>
wrote:
>A o ST 750 nie myslales? Bardzo wygodny motocykl, nie czuc roznicy czy
>obciazony pasazerem czy solo.
Ma dwa silniki czy testowales wylacznie na postoju ? ;)
pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html
-
29. Data: 2009-12-13 16:33:18
Temat: Re: Transalp vs Africa Twin?
Od: "Tytus" <t...@g...pl>
Siemka
*** "Karambol"
A o ST 750 nie myslales? Bardzo wygodny motocykl, nie czuc roznicy czy
> obciazony pasazerem czy solo.
Wygodny tak, co do roznicy to chyba jak wozisz dziecko to nie czuc
roznicy...
***Duza kultura pracy silnika, bardzo elastyczny 69 koni.
Najbardziej zdradliwy i brutalny silnik jaki mialem w
motocyklu....porownujac do R4, V2
***Drogi typu szuter czy polne to dla SuperTenery luzik, jazda na niej daje
wrazenie podrozowania mercedesem w ksztalcie motocykla.
Rajt - dopoki nie trafi sie piach czy bloto...oczywiscie da sie ale po
wymianie opon...
***Wyjezdzajac na autostrade bez problemu utrzymujesz predkosci przelotowe
140-160 -max 190km/h.
Duzo krecone mialem w liczniku jesli tyle pokazuje - zweryfikuj kiedys te
wskazania z GPS...
przy 140 spalanie ok 9 l/100km szybciej to juz walka o zycie
*** Moim subiektywnym zdaniem to leprzy motocykl od Afriki, jest duzo
tanszy, i 7 razy wygral Dakar;)
Nie mialem AT, co do ceny racja, co do Dakaru to bylo 30 lat temu :)
***Niezawodny silnik robi przebiegi takie jak Afrika..
Silnik niezawodny rzeczywiscie bez problemu robi 100 000
natomiast szczegoly tego motocykla niestety dyskwalifikuja go...
Ogolnie:
Brak zawieszenia w teren - zero regulacji !!! - ale na nasze dziurawe drogi
super
Brak hamulcow - troche pomaga zalozenie oplotu...mozna tez zmienic pompe
Problemy z ladowaniem...
Duzy problem zeby kupic ladna sztuke bo na zachodzie trzymaja cene i malo
ich...
--
Tytus
żółte najszybsze
-
30. Data: 2009-12-13 17:10:21
Temat: Re: Transalp vs Africa Twin?
Od: "kabat" <s...@o...pl>
Użytkownik "Tytus" <t...@g...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hg3500$g0l$...@i...gazeta.pl...
> Siemka
> *** "Karambol"
> A o ST 750 nie myslales? Bardzo wygodny motocykl, nie czuc roznicy czy
>> obciazony pasazerem czy solo.
>
> Wygodny tak, co do roznicy to chyba jak wozisz dziecko to nie czuc
> roznicy...
>
> ***Duza kultura pracy silnika, bardzo elastyczny 69 koni.
>
> Najbardziej zdradliwy i brutalny silnik jaki mialem w
> motocyklu....porownujac do R4, V2
>
> ***Drogi typu szuter czy polne to dla SuperTenery luzik, jazda na niej
> daje
> wrazenie podrozowania mercedesem w ksztalcie motocykla.
>
> Rajt - dopoki nie trafi sie piach czy bloto...oczywiscie da sie ale po
> wymianie opon...
>
> ***Wyjezdzajac na autostrade bez problemu utrzymujesz predkosci
> przelotowe 140-160 -max 190km/h.
>
> Duzo krecone mialem w liczniku jesli tyle pokazuje - zweryfikuj kiedys te
> wskazania z GPS...
> przy 140 spalanie ok 9 l/100km szybciej to juz walka o zycie
>
> *** Moim subiektywnym zdaniem to leprzy motocykl od Afriki, jest duzo
> tanszy, i 7 razy wygral Dakar;)
>
> Nie mialem AT, co do ceny racja, co do Dakaru to bylo 30 lat temu :)
>
> ***Niezawodny silnik robi przebiegi takie jak Afrika..
>
> Silnik niezawodny rzeczywiscie bez problemu robi 100 000
> natomiast szczegoly tego motocykla niestety dyskwalifikuja go...
>
> Ogolnie:
>
> Brak zawieszenia w teren - zero regulacji !!! - ale na nasze dziurawe
> drogi super
> Brak hamulcow - troche pomaga zalozenie oplotu...mozna tez zmienic pompe
> Problemy z ladowaniem...
> Duzy problem zeby kupic ladna sztuke bo na zachodzie trzymaja cene i malo
> ich...
Nie chce mi się do każdej Twojej wypowiedzi pisać sprostowania, więc napisze
tylko tyle, że co do spalania masz racje, ale spalanie tez można zmniejszyć,
co do ładowania pól prawdy, a reszta tego co napisałeś to jakieś masakryczne
herezje, takie bzdury że aż mnie zatkało. Poczytaj , dokształć sie, pogadaj
z kompetentnymi ludźmi, a najlepiej sobie kup i polataj. A narazie to sie
nie odzywaj jak nie wiesz o czym mówisz, bo sie kompromitujesz, kurde
masakra. Ale zaraz Ty tam piszesz ze najbardziej brutalny jaki miałeś w
moto, czyli jezdziełeś ST, wiec już całkiem nie czaje jak można pisać takie
bzdury niby jeżdżąc ST
--
pozdro
KTM 640 Enduro/XTZ 750
Krosno Odrzańskie/Szczecin
http://www.bikepics.com/members/luckylukepl/
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat