-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
From: "Raf :-)" <r...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Tragiczny wypadek ... ku przestrodze :(
Date: Sat, 1 May 2010 22:47:30 +0200
Organization: ATMAN
Lines: 28
Message-ID: <tborvwl5v2bu$.v5peffgafumo$.dlg@40tude.net>
References: <hrhm2m$ro8$1@inews.gazeta.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
NNTP-Posting-Host: 78-131-137-58.tktelekom.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1272746269 3440 78.131.137.58 (1 May 2010 20:37:49 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 1 May 2010 20:37:49 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2276735
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sat, 01 May 2010 22:24:13 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
> On 2010-05-01, Katanka <k...@i...pl> wrote:
>> Nie wiem jak wy, ale ja od czasu do czasu, kiedy jadę na krótkie trasy nie
>> zapinam pasów. Dlaczego? ciężko odpowiedzieć, ale raczej z lenistwa ...
>
> Boś głupi. Pasy ratują życie, ale przy małych prędkościach. W trasie,
> powyżej setki - można odpiąć - i tak nie pomogą...
Głupoty piszesz!
W ilu przypadkach ktoś wali w przeszkodę z prędkością 100 km/h?
Jeśli jedziesz 100 km/h i tylko dotkniesz hamulca to natychmiast tracisz
prędkość. Wbrew pozorom to, że testy zderzeniowe robi się z prędkością
około 55 km/h to nie wynik czyjegoś widzimisię.
W trasie przy 100 km/h masz dużą szansę trafić albo w barierę
energochłonną, albo w rów (równolegle do kierunku jazdy), może w jakiś
słupek albo nawet zaorane pole, zanim w końcu trafisz w drzewo czy betonowy
filar mostu. I po drodze tracisz prędkość.
Nawet jeśli dochodzi do zderzenia czołowego, zwykle dochodzi do obrócenia
się samochodów. Pasy nie chronią przed przeciążeniem, ale chronią przed
połamaniem żeber i wybiciem szyby głową. Przeciążenia 20g i tak nie
przeżyjesz, ale już przy 4-5 g masz szanse bez pasów śmiertelnie połamać
żebra i uszkodzić żywotne organy. Przy zapiętych pasach najwyżej zostanie
ci kilka siniaków.
Raf :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 01.05.10 22:44 Krzysiek Kielczewski
- 01.05.10 22:52 Raf :-)
- 01.05.10 22:54 Paul
- 01.05.10 23:06 J_K_K
- 01.05.10 23:11 J_K_K
- 01.05.10 23:23 Krzysiek Kielczewski
- 01.05.10 23:24 Bydlę
- 01.05.10 23:28 Krzysiek Kielczewski
- 01.05.10 23:26 Krzysiek Kielczewski
- 01.05.10 23:29 Krzysiek Kielczewski
- 01.05.10 23:42 Shrek
- 01.05.10 23:46 Paul
- 01.05.10 23:46 AL
- 01.05.10 23:50 Yogi\(n\)
- 02.05.10 00:30 Plumpi
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-18 Ostrów Wielkopolski => Laravel PHP Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-18 doładowania 5zł