  • 1. Data: 2011-04-29 20:42:20
    Temat: Toyota Rav4 - tempomat
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    Jest sobie tempomat w Toyocie Rav4 z 2005r (2.0 D4D, Sol) i wydaje mi
    się, że jest uszkodzony.
    Otóż czasami jego włączenie + kliknięcie SET powoduje faktycznie
    włączenie funkcji tempomatu, ale czasami majtam tą wajchą we wszystkie
    strony i nic (tzn. włącza się kontrolka na desce ale z utrzymaniem
    prędkości nie ma to nic wspólnego).

    Może się zdarzyć takie częsciowe uszkodzenie?
    Od jakiej prędkości tempomat tenże działa?

    Ps. Jadę w przyszłym tygodniu na przegląd więc spytam, ale to dopiero w
    przyszłym tygodniu więc jeśli ktoś miałby jakieś pomysły to śmiało :-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 2. Data: 2011-04-30 01:44:19
    Temat: Re: Toyota Rav4 - tempomat
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-29 20:42, Adam 'Adak' Kępiński
    pisze:
> [...]
    > tempomatu, ale czasami majtam tą wajchą we
    > wszystkie strony i nic (tzn. włącza się
    > kontrolka na desce ale z utrzymaniem prędkości

    Najwyraźniej, to serwo sterujące kierownicą
    jest uszkodzone. Masz problem z
    mikro(dosłownie)kontrolerem sterującym tym serwem.

    JK

  • 3. Data: 2011-04-30 10:05:57
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    On 2011-04-30 01:44, JK wrote:

    > Najwyraźniej, to serwo sterujące kierownicą jest uszkodzone. Masz
    > problem z mikro(dosłownie)kontrolerem sterującym tym serwem.

    Hmm, a to nie serwo steruje przepustnicą, a nie kierownicą? :-)

    Kto to może zrobić? Tylko ASO? Jakieś przybliżone koszty?

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 4. Data: 2011-04-30 15:11:11
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-04-29 20:42, Adam 'Adak' Kępiński pisze:

    > Może się zdarzyć takie częsciowe uszkodzenie?

    Niemożliwe. Toyoty się nie psują a tym bardziej RAV4.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 5. Data: 2011-04-30 15:15:31
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-04-29 20:42, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
> [...]
    >
    > Ps. Jadę w przyszłym tygodniu na przegląd więc spytam, ale to dopiero w
    > przyszłym tygodniu więc jeśli ktoś miałby jakieś pomysły to śmiało :-)

    W Picasso załącza się tempomat od IV biegu. Co do prędkości nie
    sprawdzałem, natomiast w Mondeo bieg bez znaczenia ale prędkość powyżej
    40 km/h.
    Pozdrawiam
    Marcin Jan