  • 1. Data: 2010-05-20 21:17:54
    Temat: Toyota Prius
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Tak sie zastanawiam, jakie sa koszty eksploatacji Toyoty Prius?
    Spalanie wychodzi rewelacyjne, ale spalanie to nie wszystko... Jak sie
    ma taka 5 letnia Toyta do np. 5 letniego VW podobniej klasy, zakladajac
    ze jezdzic sie nia bedzie kolejne 5 lat?
    Pomijajac naped, ktory przypuszczam, ze dotknie tylko ASO, cala reszta
    jest serwisowalna w zwyklym warsztacie?
    Szkoda, ze nie mozna jej z gniazdka ladowac (bo nie mozna, prawda?), bo
    mozna by po miescie caly czas na pradzie jezdzic ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2010-05-20 21:31:59
    Temat: Re: Toyota Prius
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Szkoda, ze nie mozna jej z gniazdka ladowac (bo nie mozna, prawda?), bo
    > mozna by po miescie caly czas na pradzie jezdzic ;)

    Nie można. Auto samo decyduje jakiej konfiguracji napędu używa. Jeździłem
    nieco priusem bo mieliśmy w firmie jako służbówkę na delegacje i
    rzeczywiście spalanie było rewelacyjne. Samo auto też niczego sobie,
    komfortowe, ciche szybkie. Koszty serwisu i przeglądów mnie nie interesowały
    bo jak pisałem była to służbówka.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-05-20 22:14:57
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 20 May 2010 21:31:59 +0200, Jackare napisał(a):

    > Nie można.
    Standardowej nie mozna, ale sa takie zemozna :) Ale wyniki srednie
    lagodnie mowiac - HSD to jednak slabo sie nadaje do tej roli, uklad
    szeregowy juz lepiej sie spisze.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 4. Data: 2010-05-20 22:55:52
    Od: "Konrad" <r...@w...pl>

    > Nie można. Auto samo decyduje jakiej konfiguracji napędu używa.

    Poszukaj lepiej, wydaje mi sie ze były przeróbki i sie dało ..... co za
    problem powiedzieć z którego na korzystac ?

  • 5. Data: 2010-05-21 08:30:41
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    W dniu 2010-05-20 21:17, RadekNet pisze:
> [...]
    > Szkoda, ze nie mozna jej z gniazdka ladowac (bo nie mozna, prawda?), bo
    > mozna by po miescie caly czas na pradzie jezdzic ;)

    Znajomy już 3 rok nie może sprzedać. O czymś to świadczy...

    --
    radar

  • 6. Data: 2010-05-21 08:56:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    RadekNet pisze:

    > Szkoda, ze nie mozna jej z gniazdka ladowac (bo nie mozna, prawda?), bo
    > mozna by po miescie caly czas na pradzie jezdzic ;)

    Była taka wersja z możliwością ładowania z gniazdka, ale i tak nie można
    jej zablokować uruchamiania spalinowego, jeśli komputer uzna, że należy.

    Jeśli chcesz 100% elektryczne, to lada chwila ma wejść w Polsce ciekawe
    elektryczne Mitsubishi (sprzedawane pod marką Cytrynki i Peżota) z
    silnikami w kołach.

    Brytyjska policja ponoć trochę takich kupiła (przynajmniej kiedyś w
    TopGear coś o tym marudzili - nie lubią samochodów, co nie robią
    BRUUUUUUUUUUUUM ;) ).

    Jeśli coś malutkiego, to w Pruszkowie robią następcę Cree (2-osobowy
    trójkołowiec elektryczny z dwoma kołami z przodu i napędzanym z tyłu).

    Codziennie mijam się z gościem dojeżdżającym nim do roboty ;)

  • 7. Data: 2010-05-21 09:22:19
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    radar pisze:

    > Znajomy już 3 rok nie może sprzedać. O czymś to świadczy...

    Pewnie o tym, ze Polacy wola "passata w tedei" niz wynalazki ;)

    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 8. Data: 2010-05-21 09:24:50
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Jackare pisze:

> [...]
    > komfortowe, ciche szybkie. Koszty serwisu i przeglądów mnie nie
    > interesowały bo jak pisałem była to służbówka.

    Czyli wygodne auto na trasy i ekonomiczne na miasto. Do tego maly
    silnik, wiec (Irlandia) oplaty mniejsze niz np. za Octavie...trzeba sie
    bedzie mocno zastanowic.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 9. Data: 2010-05-21 09:27:28
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Jaroslaw Berezowski pisze:

    > Standardowej nie mozna, ale sa takie zemozna :) Ale wyniki srednie
    > lagodnie mowiac - HSD to jednak slabo sie nadaje do tej roli, uklad
    > szeregowy juz lepiej sie spisze.

    Ciekawe jak taka przerobka sprawdzala by sie na dystansie 2-3km i
    8-godzinny postoj, a potem powrot do domu, tzn czy przy spokojnym
    wciskaniu gazu (i tak sa korki) udalo by sie jezdzic tylko na pradzie.
    Musze taka prous dorwac w jakims komisie i sie przejechac.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 10. Data: 2010-05-21 10:13:12
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "RadekNet" <r...@r...com> wrote in message

    > Czyli wygodne auto na trasy i ekonomiczne na miasto. Do tego maly silnik,
    > wiec (Irlandia) oplaty mniejsze niz np. za Octavie...trzeba sie bedzie
    > mocno zastanowic.

    Nie przesadzaj, road tax kosmiczny nie bedzie, ubezpieczenie za Octavie
    wyjdzie podobnie (1.9TDI jest w 7 grupie, tak samo jak Prius). Do tego
    Octavia diesel spali mniej, bedzie szybsza i wygodniejsza.

    Pozdrawiam
    Kamil