    From: RadekNet <r...@r...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Toyota Prius
    Date: Sat, 22 May 2010 14:29:12 +0100

    > Nie wolałbyś poczekać trochę na Leaf od Nissana?

    Troche dlugie bylo by to czekanie, bo (jak pisalem na poczatku watku),
    nowego nie kupie ;)

    > Trzeba podejść do całego rozliczenia i zastanowić się czy podobnie
    > wymęczony Prius i Octavia będzie kosztować tyle samo czy inaczej.
    > Wystarczy że ten Prius przy zakupie będzie 1250e droższy i już Ci
    > to zjada różnicę na podatku przez te 5 lat które kalkulujesz sobie.

    Pobieznie przegladajac ogloszenia wyszlo mi na to, ze ceny kilkulatkow
    sa podobne do zwyklych aut. Ale zakladam, ze nie bijemy sie o kazde 500e
    i duzo wazniejsze jest to o czym piszesz ponizej, a ja nazwalem to
    "kosztami serwisu", ktore chcialbym porownac do normalnego auta:

> [...]
    > już nie będzie taka sama jak nowych. To tak jakbyś miał nowego laptopa
    > i pięcioletniego laptopa - nowy wytrzymuje na bateriach 5 godzin
    > na pięcioletni ledwie godzinę, robiąc dokładnie to samo...
    > A więc już w momencie kupna pięciolatka masz gorzej niż w nowym.
    > Co będzie za następne 2 lata? Jak będą działać 7-letnie baterie?
    > A co po 4 latach? Jak będą działać 9-letnie baterie? Ile kosztuje ich
    > ewentualna wymiana? Niech się całkiem zrypią w 8 roku eksploatacji.
    > Wyrzucisz auto na złom czy kupisz nowe baterie? To jest problem...

    Ktos gdzies pisal, ze gwarancja na baterie to 10 lat. Nie wiem na ile to
    istote, bo zapewne trzeba by caly czas auto serwisowac w ASO, a po
    uplywie ogolnej gwarancji malo ludzi tak robi (koszty).
    Bardzo cenna Twoja uwaga o spalaniu auta ze starymi bateriami. Idealnie
    by bylo jakby sie wypowiedzial wlasciciel takiego starego Priusa.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.cokm