  • 1. Data: 2010-10-27 14:45:55
    Temat: Toyota Corolla 1.4 D4D- jaki olej
    Od: "Krzysztof" <k...@t...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow.
    Jestem od niedawna szczesliwym (jak narazie) posiadaczem Corolli 1.4 D4D.
    Musze wymienic olej, ASO Toyoty liczy sobie dosc drogo za taka usluge, a na
    pieczatce w ksiazce serwisowej mi nie zalezy. Zastanawiam sie ktory z oleji
    5W-30 moglbym zastosowac. Od dawna uzywam Motul`a ale obecnie w ofercie
    sklepu z ktorego korzystam maja tylko 8100 Eco Clean ACEA C2 . W ulotce jest
    napisane, ze olej nie nadaje sie do niektorych typow silnikow. O co chodzi z
    tymi oznaczeniemi C1, C2, C3, C4 ?
    Ewentualnie Mobil 1 ESP.
    Jakies inne propozycje?
    Probucent podaje aby olej zmieniac co 16kkm, czy watro byc nadgorliwym i
    wymieniac co 10.000km, czy tez obence oleje nie wymagaja tak czestej
    wymiany.
    Przy okazji na co zwrocic uwage aby w przypadku tego modelu aby sprawowal
    sie dobrze i bezawaryjnie
    Dziekuje za wszelkie sugestie i porady.
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2010-10-27 14:50:33
    Temat: Re: Toyota Corolla 1.4 D4D- jaki olej
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-10-27 14:45, Krzysztof pisze:
    > Probucent podaje aby olej zmieniac co 16kkm, czy watro byc nadgorliwym i
    > wymieniac co 10.000km, czy tez obence oleje nie wymagaja tak czestej
    > wymiany.

    nie zaszkodzi, a czy pomoże to już się przekona pewnie któryś z
    następnych właścicieli. Zapewne za chwile zobaczysz tu wypociny różnej
    maści specjalistów którzy nie widzą różnicy, oni jednak nie rozumieją,
    że efekty wymiany lub nie oleju nie są widocznie do razu.

    > Przy okazji na co zwrocic uwage aby w przypadku tego modelu aby sprawowal
    > sie dobrze i bezawaryjnie

    z tego co pamiętam to trwały i udany silnik i chyba nawet nie ma dwumasy
    co jest sporym plusem. Nic poza standardowe zabiegi nie musi Cię
    interesować, jeśli chcesz mieć to auto na dłużej warto pomyśleć o
    zabezpieczeniu antykorozyjnym. Fabryczne jest dobre ale po latach może
    wymagać poprawy.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-10-27 16:08:06
    Od: " " <b...@g...pl>

    Krzysztof <k...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > wymiany.
    > Przy okazji na co zwrocic uwage aby w przypadku tego modelu aby sprawowal

    Czesc, posiadam od nowosci rollke 1.4 D4D, oleum wymieniam co przeglad czyli
    15 tkm, i wg mojej instrukcji powinien to byc 5W30 o specyfikacji A1/B1

    czyli leje fordowski olej 5W30 A1/B1 - ten o zmienionej formule na
    syntetyczna, chyba "HC syntetyk" ale co tam ;)

    do tej pory jezdzilem na:
    - Mobil 1 - tojka pila go tyle co ropy :D
    - Castrol chyba GTD 5W30 chyba* C1 z niemiec bo 5L - super
    - Castrol 5W40 chyba* C3 - z niemiec bo 5L - bo nie kupilem tego GTD
    - Mobil 0W40 TD chyba ESP - tak sobie i drogo
    - teraz Ford 5W30 A1/B1 i chyba zostane przy nim bo baniak 5L, bo ubytku malo
    i tani ;)

    PS. przebieg ponad 80 tkm, a chyba* to po prostu nie pamietam, dokladnie co
    tam bylo napisane na butli ;).

  • 4. Data: 2010-10-27 16:39:53
    Od: " " <b...@g...pl>

    krzysiek82 <g...@m...pl> napisał(a):

    > z tego co pamiętam to trwały i udany silnik i chyba nawet nie ma dwumasy
    > co jest sporym plusem.

    tak zgadza sie, nie posiada dwumasy, ma lancuch rozrzadu - oby lepszy niz w
    micrze, bo tam podlega wymienie ;( i brak flitra czastek stalych,

    pali to to srednio od min. 4,2 max. w korkach 7,2 ;) i z dobgrzewczem przy -21 stC

    trasa wakacyjna, kombi zaladowane na maksa
    - 16 godzinnna jazda sred. wg kompa 81 km/h to 4,4L
    - 17 godzinna trasa srednia wg kompa ponad 85 km/h to 4,9L,
    - 16 godzinna trasda ale palnik srednia wg kompa ponad 103 km/h to juz
    niestety 5,9...

    srednia z kmpa, a zuyzcie wg kalkulatora i dystrybutora )roznica miedzy
    kompem, a pompa i kalkulatorem to od 0,25 do 0,5 l ;) w zaleznosci od pory roku.

    Glowny atut to bezawaryjnosc i ekonomia, minusy przydalo by sie tak ze 15 kucy
    wiecej ;), majac VW 1.8T z 170 km, po przesiadce widze roznice w mocy i
    przyspieszeniu, ale sa one naprawde akceptowalne - oczywiscie jak dla mnie ;).

  • 5. Data: 2010-10-27 17:32:41
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > trasa wakacyjna, kombi zaladowane na maksa
    > - 16 godzinnna jazda sred. wg kompa 81 km/h to 4,4L
    > - 17 godzinna trasa srednia wg kompa ponad 85 km/h to 4,9L,

    wyrazy wspolczucia dla kogos kto musial jechac za toba ;P

    Icek

  • 6. Data: 2010-10-27 18:29:49
    Od: "Duch" <W...@o...pl>

    Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał w wiadomości news:ia9gfu$6k7

    > wyrazy wspolczucia dla kogos kto musial jechac za toba ;P

    Wyprzedzić łatwo to i współczuć nie trzeba.

    --
    Pzdr
    Duch

  • 7. Data: 2010-10-27 18:56:10
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    > wyrazy wspolczucia dla kogos kto musial jechac za toba ;P

    Zła średnia 80 km/h jak na taki samochód?

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 8. Data: 2010-10-27 19:06:59
    Od: "Krzysztof" <k...@t...pl>

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message

    > Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał w wiadomości
    > Zła średnia 80 km/h jak na taki samochód?

    Nie wiem jak komputer pokladowy oblicza srednia predkosc, niemniej jednak
    kilka dni temu zrobilem trase Glasgow-liverpool-Glasgow, 800 km, z czego 770
    km po autostradzie. Komputer skasowany przed wyjazdem w trase, jazda w nocy,
    srednia predkosc na autostradzie 120 km/h a komputer pokazal 81 km/h

  • 9. Data: 2010-10-27 19:22:44
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-10-27 19:06, Krzysztof pisze:
> [...]
    > km po autostradzie. Komputer skasowany przed wyjazdem w trase, jazda w nocy,
    > srednia predkosc na autostradzie 120 km/h a komputer pokazal 81 km/h

    Na tej grupie sa eksperci, ktorzy bez trudu na zwyklych polskich drogach
    robia srenia ponad 100 ;)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 10. Data: 2010-10-27 19:25:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 27 Oct 2010 18:06:59 +0100 osobnik zwany Krzysztof
    wystukał:

> [...]
    > z czego 770 km po autostradzie. Komputer skasowany przed wyjazdem w
    > trase, jazda w nocy, srednia predkosc na autostradzie 120 km/h a

    a jak miałby obliczać? droga przebyta od ostatniego skasowania przez czas.
    I to jest prawidłowe oczywiście jak nie stoisz z włączonym silnikiem na
    postoju przez dłuższy czas bo wtedy liczy to do średniej.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?