  • 11. Data: 2019-01-06 21:40:53
    Temat: Re: Totem pole z przesuniętą masą (kontynuacja wątku o MPPT)
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

    > Użyj gotowego drivera z wejściem różnicowym, np:
    >
    > www.mouser.com/ProductDetail/infineon/1edn8550bxtsa1
    /?qs=55YtniHzbhC1cGWawXpgGA%3d%3d&countrycode=PL&cur
    rencycode=PLN

    > i odpuść sobie rzeźbiarstwo ludowe. :-)

    Wygląda ciekawie, nie wiedziałem, że takie są :)

    > AO3409 jest w obudowie SOT-23, możesz nie wyrobić termicznie, zwłaszcza,
    > że w samochodzie latem bywa ciepło.

    Hmm, 300 mA i 110 mR to 10 mW... pytanie, ile wyniosą straty na
    przełączaniu.

    > Poza tym, skoro i tak brniesz w buck, weź synchronicznego gotowca:
    >
    > http://www.ti.com/product/TPS54302

    Gotowców jest wiele, ale nie mogę (łatwo) użyć gotowca, bo chcę ręcznie (z
    MCU) sterować wypełnieniem żeby znaleźć punkt, w którym Uwy (czyli tak
    naprawdę moc) będzie największa.

    Mogę oczywiście zamienić diodę na mosfeta i zrobić synchroniczny buck na
    piechotę, ale czy przy tych prądach synchroniczny buck naprawdę zrobi
    jakąkolwiek różnicę (i np. korzyści z zamiany diody na mosfeta nie pożre
    prąd poświęcony na przełączanie go)?

    Tzn. ja zakładam, że 300 mA na wejściu to będzie wyjątkowa sytuacja, na
    którą układ musi być przygotowany, ale która może nigdy nie nastąpić. Dużo
    częściej i dłużej będzie tam... dużo mniej, nie potrafię oszacować ile,
    może kilkanaście mA.

  • 12. Data: 2019-01-06 21:52:02
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Cezar <c...@t...pl.nospam> wrote:

    > Zeby zaoszczedzic Ci troche czasu:
    > https://www.banggood.com/mppt-p-1307801.html
    >
    > bazujący na tym układzie:
    > http://www.consonance-elec.com/pdf/datasheet/DSE-CN3
    722.pdf

    No proszę. I cena śmiesznie niska. Dzięki. Do tej pory żyłem w
    przekonaniu, że tanie MPPT to ściema i tak naprawdę to PWMy, ale
    skoro bazują na gotowym scalaku z MPPT...

    Teraz to mnie korci, żeby zamówić ten układ, ale i tak zrobić tę swoją
    wydumkę i porównać, choćby z ciekawości.