  • 11. Data: 2009-06-24 17:45:00
    Temat: Re: Torba a deszcz
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 24 Cze, 16:40, Michał Smoczyk <m...@w...pl> wrote:

    > Mam do plecaka LowePro taki pokrowiec "wbudowany": składany i
    > wciskany pod dno plecaka (All Weather Cover czy jakoś tak), kilka
    > razy już łaziłem w mocno deszczową pogodę z tym plecakiem z
    > założonym pokrowcem cały dzień i nic nie przemaka - sprawdza się.

    Mam nowy Lowepro Flipside 300, bez dodatkowego pokrowca,
    jednak napisali ze wierzchni material jest wodoodporny, wiec im
    wierze.
    StaM

  • 12. Data: 2009-06-24 22:22:23
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik <q...@g...com> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...
    On 24 Cze, 16:40, Michał Smoczyk <m...@w...pl> wrote:

    Mam nowy Lowepro Flipside 300, bez dodatkowego pokrowca,
    jednak napisali ze wierzchni material jest wodoodporny, wiec im
    wierze.

    Żaden tkany materiał nie jest całkiem wodoodporny, bo nie może być. Pewnie
    wytrzyma jakiś niedługi deszcz, ale raczej nie wielogodzinny marsz w ulewie.
    Może zresztą on sam wytrzyma, ale sprzęt pod nim już nie :) Gdyby dało się
    taki materiał zrobić, nikt na dłuższą metę nie bawiłby się w pokrowce.
    Oczywiście zależy, co komu potrzebne. Warto zaopatrzyć się w taki
    wodoodporny pokrowiec AWC, mam wrażenie, że da się je kupić osobno na różne
    rozmiary.

    Następnym razem bierz torbę LowePro z oznaczeniem AW. Wystarczy wyjrzeć
    przez okno :)

    Pozdro, PW

  • 13. Data: 2009-06-24 23:21:40
    Od: Andrzej Makarczuk <m...@g...com>

    Jan Rudziński <j...@g...pl> w <h1t5b6$poc$1@inews.gazeta.pl>:

    >A może trzeba wybierając torbę zwracać na to uwagę ...

    Mam trzy Lowepro AW - z zintegrowanym pokrowcem...

    >...lub wręcz usprawniać samemu?

    ...ale i tak noszę w torbie cienki foliowy worek na śmieci, takich
    rozmiarów by móc zakryć całą torbę w razie potrzeby.

    pozdrawi AM
    --
    Magister Kwaśniewski? Doktor Kaczyński? Profesor Lepper?
    Pawiem narodów jesteś i papugą...

    m...@g...pl.gov (best gov is no .gov)

  • 14. Data: 2009-06-25 12:18:03
    Od: Michał Smoczyk <m...@w...pl>

    q...@g...com pisze:

    > Mam nowy Lowepro Flipside 300, bez dodatkowego pokrowca,
    > jednak napisali ze wierzchni material jest wodoodporny, wiec im
    > wierze.
    > StaM

    Do czasu. Mam również stary i wysłużony plecak LowePro (zdaje się
    OrionTrekker) kupiony jakieś 9 lat temu jeszcze w Niemczech i też
    był niby wodoodporny. Po kilku latach użytkowania i kilku praniach
    złuszczyło się podgumowanie komory plecaka (na tym polegała jego
    wodoodporność) i materiał niczym się nie różni od normalnej cordury
    - czyli przemaka ile może. Impregnacja trochę daje, ale cudów nie ma.

    Wystarczy pokrowiec i jest dobrze - wydaje mi się że osobny
    pokrowiec to najlepsze rozwiązanie: tani, waży tyle co nic,
    przenośny. Takie pokrowce kupić można w większości sklepów ze
    sprzętem turystycznym za niewielką cenę i w różnych kolorach.

  • 15. Data: 2009-06-25 13:08:05
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On Jun 24, 1:14 pm, Jan Rudziński <j...@g...pl> wrote:
    > Cześć wszystkim
    >
    > Czy torby foto (powiedzmy - markowe) są z definicji odporne na ulewę,
    > np. taką jak wczoraj?
    >
    > A może trzeba wybierając torbę zwracać na to uwagę lub wręcz usprawniać
    > samemu?

    Zdarzylo mi sie przetestowac Lowepro Fastpack 350 - cieknie na
    mocniejszym deszczu. Nie tylko przy szwach ale i sam material
    zwlaszcza w gornej komorze. W dolnej komorze to mniejszy problem, bo
    jest dosc gruba. Wymienilem na Primus AW z "wbudowanym" pokrowcem p-
    deszczowym.

    Osobny pokrowiec w odpowiednim rozmiarze znajdziesz np na ebayu,
    sklada sie to tak ze nie zajmuje prawie miejsca i nic nie wazy.

    Psor

  • 16. Data: 2009-06-25 22:06:41
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    Jan Rudziński pisze:

    > Czy torby foto (powiedzmy - markowe) są z definicji odporne na ulewę,
    > np. taką jak wczoraj?

    O ile mają pokrowiec, to tak. Same w sobie ulewy nie przetrzymają. Mam
    kilka Lowe Pro, wszystkie z pokrowcami - dają radę.
    Jednak - jak już ktos napisał - noszę w nich również zwykłe foliowe
    reklamówki "na wszelki wypadek".

    --
    f1969

  • 17. Data: 2009-06-29 07:52:34
    Od: "xXx" <n...@o...pl>

> [...]
    > np. taką jak wczoraj?
    >
    > A może trzeba wybierając torbę zwracać na to uwagę lub wręcz usprawniać

    Mam markowa torbe Tamrac Adventure Messenger 4: http://tamrac.com/5534.htm
    i nie jest odporna na deszcz. Chodzilem kilka godzin po miescie w lekkim
    deszczu/mzawce i gora przemokla, na wiekszy desz to juz nie trzeba wiele zeby
    przemoklo. Bo bokach jakos splywa ale problem w plaskiej czesci pokrywy,
    chronilem ja na ile sie dalo reka, ale na dlugo to nie pomaga. Torba ta nie ma w
    zestawie pokrowca przeciwdeszczowego, jaki maja np. Lowepro.
    Poradzilem sobie jednak w ten sposob ze kupilem srodek impregnujacy w spraju wg
    opakowania przezaczony do impregnacji dachu w kabrioletach, zabezpieczylem cala
    torbe i teraz deszcz nie wsiaka w material tylko formuje sie w kulki wody ktore
    splywaja z torby.

  • 18. Data: 2009-06-29 09:48:05
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Mon, 29 Jun 2009 09:52:34 +0200, xXx napisał(a):

> [...]
    > torbe i teraz deszcz nie wsiaka w material tylko formuje sie w kulki wody ktore

    Jesteś w stanie podać namiar na sensowny i sprawdzony środek tego typu?