    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
    Date: Tue, 23 Jul 2024 20:34:18 +0200
    <v7jofo$mic$1@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <v7ko93$ia2$1@news.chmurka.net>
    <4yq4wv03ncq0$.1i59ebb5ff5jk.dlg@40tude.net>
    <v7m2bb$j88$1@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <v7mbpn$rig$1@news.chmurka.net>
    <6par7ksifbot$.402373ieqrmu$.dlg@40tude.net>
    <v7o4pc$bk6$1@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <v7orhd$bk5$4@news.chmurka.net>

    On Tue, 23 Jul 2024 20:07:40 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Jak? Widzisz oczyma wyobraźni frez długości 500 mm i średnicy nawet 20
    > mm i aby to coś przecięło, nawet styropian to te 1 k obr/min potrzeba.
    > Podparte z jednej strony.

    Jak szybko wirujące, to samo się ustabilizuje.

    > Do 50 cm dużo brakuje.

    Dużo, ale nie wiemy czy to koniec możliwosci :-)

    > Ten gorący drut z ramką jest lekki, nie powinno być problemu z
    > usztywnieniem takiego narzędzia na osi Z.

    Uuu, chyba będzie. Trzeba by solidną ramę.

    > Jakie skosy? Profil skrzydła wypala, najpierw dół a potem górę skrzydła.

    ale widzisz, ze ramka na początku skośna, i cos tam jeszcze odmierza.
    Chyba chodzi o inne przesuwanie z obu stron.

    > Większość skomplikowanych elementów wydrukowana.

    Ale przydałoby sie trochę sztywnosci i precyzji.

    > A widziałeś kanał gościa, który robi latającego DeLorean-a z XPS-a.
    > Frezuje robotem 6 osiowym.
    > https://youtu.be/vXDUZpdSU_A?si=R3gsKbsvKPRJXIwU

    Wow.

    Ale tak się to robi w metalu
    https://www.youtube.com/watch?v=dCXu8Ju_fdY
    https://www.youtube.com/watch?v=VcYWzP8hj7E

    > Do prac domowych pomijalne.

    0.5mm i już nie wejdzie jedno w drugie :-)

    > Jak jakaś podła mechanika to sterowniki maszyny mogą kompensować luzy
    > nawrotne.
    >
    > A sztywność... możesz frezować sklejką ze skokiem 1 mm.

    no ale ma być ze sklejki 6mm, zeby się stołek nie rozpadł pode mną :-)

    > A jednoczęściowe plasticzaki nie mają.

    Ale widać drewniane na sliskich płytkach też się rozjezdzają :-)

    > 125 cm to krótszy bok. Powoli jadąc wiatr nie powinien urwać bagażnika.
    > Tylko chyba wygodniej kupić formatkę na Allegro.

    O widze, sklejka 8mm 157x120cm 314zl.

    Stolik z Ikei ... zl ?

    no ale taka 100x60cm 54zl. "do cięcia laserem".
    To sporo taniej.

    Pierwsze taka droga, czy takie małe to z jakis odpadów ?

    J.