-
Data: 2012-12-08 14:58:25
Temat: Re: To się narobi...
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia 2012-12-08 14:34, Użytkownik PK napisał:
>> "Chyba wszyscy" nie oznacza że wszyscy.
>
> "Chyba wszyscy" oznacza, że może wszyscy a może nie wszyscy,
> przy czym moim zdaniem "wszyscy" jest znacznie bardziej
> prawdopodobne.
Czyli potwierdzasz że nie wszyscy a co najwyżej że jest to
mocno prawdopodobne. Ale to w dalszym ciągu nie to samo. :-)
>> Ale te setki osób to nie koniecznie wszyscy. Nie wspomnę że akurat
>
> Ale ja nie mówię, że wszyscy w CH. CH ich nie zatrudnia. CH wynajmuje
> powierzchnię firmom i te firmy robią tam sklep, w którym pracują
> 3 osoby.
>
> Jeśli mówię "w mojej firmie", to też mam na myśli konkretnie mój
> zakład pracy w tym budynku (co jest trochę nieścisłe, ale chyba
> potocznie akceptowalne, logiczne). Ani nie cały budynek (w którym firm
> jest chyba 6 - wliczając administrację), ani naprawdę całą firmę (która
> ma 2 centrale i wiele przedstawicielstw).
No to wszyscy w tym "twoim zakładzie pracy w tym budynku" dojeżdżają
komunikacją miejską ? Jeśli tak to napisz ile to osób i jakie to
stanowiska pracy.
>> większość centrów handlowych a wszystkie które odwiedzam mają na
>> tyle rozbudowane miejsca parkingowe że pracownicy mogą tam bez
>> problemu parkować.
>
> Mogą, ale przyjeżdżają zbiorkomem. Ludzie nie wybierają komunikacji
> publicznej tylko dlatego, że nie stać ich na samochód lub nie mieliby
> go gdzie zaparkować.
Ja nie twierdziłem z jakiego powodu wybierają komunikację.
Świetnie rozumiem że bardzo często w przypadku dużych miast
komunikacja bywa szybsza i wygodniejsza a nawet tańsza.
Ale pamiętam też o całej masie przypadków kiedy to własny
samochód jest szybszy i wygodniejszy a bywa że i tańszy.
>> I jeszcze jeden drobiażdżek o którym zapominacie, część ludzi
>> dojeżdża do pracy nie z sypialni gdzie mają niezłe możliwości
>> przejazdu komunikacją miejską a pod miastami gdzie możliwości
>> to są wielokrotnie mniejsze. Im opłaci się (i pod względem
>> finansowym i pod względem straconego czasu) dojeżdżać własnym
>> samochodem. I najczęściej tak dojeżdżają więc dopóki ich
>> nie "znikniesz" twierdzenie że wszyscy dojeżdżają komunikacją
>> nie będzie prawdziwe ani nawet wiarygodne.
>
> Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ten fragment (przecinki?), ale
> generalnie nie masz racji.
> Po pierwsze: w ogólności nie jest prawdą, aby dojazd z
> "miast-satelitów" do pracy był trudniejszy czy mniej wygodny niż
> poruszanie się tylko po mieście (jeśli to rozumiesz przez "sypialnię",
> bo chyba inaczej rozumiemy ten termin). Zazwyczaj (jeśli nieźle
> wybierzesz miejsce zamieszkania oraz miejsce pracy) może być
> dużo wygodniejszy i trwać krócej.
Zostaw miasta satelity i dzielnice dużych miast bo tam przeważnie
nieźle funkcjonuje komunikacja miejska, popatrz na mniejsze miasta
i całą masę miejscowości je otaczających gdzie większość mieszkańców
prace ma w mieście a komunikacja publiczna funkcjonuje w godzinach
szczytu lub wcale.
> Po drugie: nigdzie nie twierdzę, że wszyscy na świecie dojeżdżają
> komunikacją miejską. Cały czas mówię tylko, że istnieją firmy, gdzie
> tak właśnie jest.
Cały czas proszę o konkretny przykład takiej firmy.
>> ps. ciekawy też jestem do której grupy zaliczysz mojego kolegę
>> ze szkoły, wyemigrował do stolicy (tam pracuje) ale mieszka
> [cut]
> To nie jest łatwe pytanie i trudno mi na nie dobrze odpowiedzieć.
> Zakładam, że dobra ocena jest oparta na zdrowym rozsądku. Jeśli
> Twój kolega pokonuje w samochodzie 20 km, staje 2 przystanki od pracy
> (bo jest łatwiej o miejsca) i resztę przechodzi lub korzysta z KM,
> to IMO dojeżdża do pracy samochodem. Bo w samochodzie spędza
> większość czasu i bo dokłada swój samochód (w istotny sposób)
> do obciążenia dróg, a to przecież właściwie chodzi w takich dyskusjach.
> Jeśli Twój kolega dojeżdżałby autem kilometr np. na stację kolejową,
> potem 15 minut jechał pociągiem, a potem szedł 1.5km od stacji do pracy,
> to uznałbym, że dojeżdża pociągiem, ponieważ w pewnym sensie pozostałe
> formy transportu (choć mogą zajmować mu więcej czasu) są podporządkowane
> skomunikowaniu z koleją.
Pokonuje dwadzieścia kilka kilometrów samochodem, ale potem ma
jeszcze kilka kilometrów do przejechania komunikacją miejską.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 08.12.12 15:49 PK
- 08.12.12 18:33 RadoslawF
- 08.12.12 20:21 Gotfryd Smolik news
- 08.12.12 19:49 Gotfryd Smolik news
- 08.12.12 20:16 Gotfryd Smolik news
- 08.12.12 21:27 JDX
- 08.12.12 21:41 PK
- 08.12.12 21:44 JDX
- 08.12.12 22:07 PK
- 08.12.12 22:22 z
- 08.12.12 22:59 RadoslawF
- 08.12.12 23:01 JDX
- 09.12.12 10:08 PK
- 09.12.12 10:36 PK
- 09.12.12 10:54 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jaka moc wi-fi ?
- Karta dźwiękowa stereo
- Mini pecet
- drukarka potrzebna
- Rok 1973
- CFM (airflow) AMD Wraitha
- 16. Raport Totaliztyczny: Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 15. Raport Totaliztyczny: Średniowiecze Po,Zniszczeniu AmigaOS i Plan9
- USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- Ten adapter nie obsłuży dysków HDD PATA 2.5 cala - producent kłamie czy ja jestem głupi ?
- Przedłużacz USB-C działa w połowie
- Fujitsu LIFEBOOK E746
- Alternatywny nośnik do monitoringu zamiast HDD?
- Pendrive, ale dysk
Najnowsze wątki
- 2025-02-16 PV teraz
- 2025-02-16 Czy chodzenie jest ekologiczne?
- 2025-02-15 skurwiałe miasto
- 2025-02-16 Puszka lub gniazdo trójfazowe na balkonie
- 2025-02-16 Przepisy przeciwpożarowe w bloku mieszkalnym.
- 2025-02-15 statystyki urodzeń
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=