eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetTo się narobi...Re: To się narobi...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: To się narobi...
    Date: Fri, 07 Dec 2012 10:58:09 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 141
    Message-ID: <k9sejh$4ik$1@node2.news.atman.pl>
    References: <4l07o4sqkr5r.1xm7t5urxtjty$.dlg@40tude.net>
    <50b081d8$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    <k8q9ju$jn2$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <k8qd8a$2s9$2@node2.news.atman.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <k8t0da$90q$2@node1.news.atman.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <k9knji$r8u$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <k9pquv$3am$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <k9r0gd$q8p$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: ipv4-176-102-83-127.grakom.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1354874289 4692 176.102.83.127 (7 Dec 2012 09:58:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 7 Dec 2012 09:58:09 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:17.0) Gecko/17.0 Thunderbird/17.0
    In-Reply-To: <2...@g...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1219851
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 07.12.2012 09:11, Iguan_007 Iguan_007 pisze:
    > Nie widzisz? Tak naprawde to nie wierze, ze ktos zyjacy w obecnych czasach moze nie
    widziec zalet smartfona.

    To znaczy co najwyżej, że masz małą wyobraźnię.

    > Ale jesli nie trolujesz tylko akurat mieszkasz gdzies w innym wymiarze albo
    gleboko w dzungli amazonskiej to specjalnie dla

    Nie. Po prostu nie daję się zwariować marketoidom.

    > - mobilny dostep do bankowosci internetowej.

    Po co? Nie ma tak pilnych rachunków, by nie można ich zapłacić
    za dzień czy dwa z domowego zacisza, z normalnego komputera.

    Poza tym, ma być mnie łatwiej okraść? ;)

    > - wygodny check-in na lotnisku (np.
    http://www.qantas.com.au/travel/airlines/domestic-mo
    bile-checkin/global/en)

    Litości, ile ludzi lata częściej niż raz na kilka lat? No
    dobrze, nawet raz na rok. To już można postać w tej kolejecz-
    ce parę minut (a nawet podejść "od strzału", jak się jest od-
    powiednio wcześniej).

    > - dostep do informacji gieldowych i aplikacji do zarzadzania inwestycjami-
    mozliwosc szybkiej reakcji na zmiany cen.

    Po cholerę mi to? Nie jestem maklerem. Moimi pieniędzmi ma
    obracać specjalista, niech zarabia na tym, że poświęca swój
    czas za zarabianie dla mnie! Nie mam zamiaru marnować wolnego
    czasu na obserwowanie rynków.

    > - szybki dostep do aktualnych wiadomosci

    Po co? Nie mam wpływu na wielkie wydarzenia na świecie i nic
    nie zmieni to, czy się dowiem szybko o tym, że w Japonii znów
    było trzęsienie ziemi, czy nie. Pomijając to, że nie ma to
    da mnie żadnego znaczenia.

    No i kiedyś wiadomości były raz na parę godzin w radio czy TV,
    dzisiaj można mieć je raz na godzinę przy komputerze. Po co
    zatem mieć je co minutę na telefonie?

    PS. Najbardziej lubię czytać czasopisma sprzed paru tygodni --
    człowiek może oddać się spokojnie lekturze nie stresując
    się, że dowie się czegoś strasznego z ostatniej chwili ;)

    > - mobilny dostep do www. Niezastapione np. gdy zepsuje Ci sie samochod i szukasz
    najblizszego warsztatu albo noclegu.

    A to już nie można zadzwonić po pomoc drogową albo do znajo-
    mego, żeby poradził lub znalazł? Helou, 30 lat temu samochody
    psuły się częściej, a ludzie nie umierali z głodu i zimna na
    ulicach ;) Poza tym częściej raczej problemy tego typu zdarza-
    ją się w środku miasta, a nie na odludziu.

    PS. I w zasadzie nie miałem jeszcze sytuacji, by samochód
    zepsuł mi się tak, żebym nie dojechał do domu. Nawet Po-
    lonez, którym długo jeździłem. Najpoważniejsza ostatnio
    awaria mojego samochodu polegała na przerwaniu przewodu
    masowego akumulatora, przez co wszystko wysiadło natych-
    miast -- ale połączyłem to prowizorycznie i dopiero po
    paru dniach naprawiłem ostatecznie. Po naprawie kabel
    działa do dzisiaj, czego pewnie by nie wytrzymał po na-
    prawie w serwisie nastawionym na "prymitywny zysk".

    > - dostep do aktualnych map, od nawigacji samochodowej po szczegolowe mapy
    topograficzne. Czesto jezdze na rowerze po rozleglych lasach.

    Wybacz, ale ja potrafię jeździć po lesie rowerem bez mapy.
    Wystarczy, że w domu sobie zerknę na Google Maps na przykład.

    > - dostep do programow do zamawiania taksowek. Widze gdzie czy jakas taksowka juz
    przyjela moje zgloszenie, widze dokladnie gdzie jest,

    Po cholerę? Dzwonię, czekam, przyjeżdża. Po co mam marnować
    czas i energię na obserwowanie *gdzie* jest? To za***any
    obowiązek firmy (przepraszam za wyrażenie) by taksówka przy-
    jechała jak najszybciej i dowiozła mnie jak najtaniej, bo jak
    się zawiodę, to następnym razem zadzwonię do innej firmy.

    Poza tym rzadko jeżdżę taksówkami w ogóle.

    > - szeroko pojeta komunikacja - od wideo-rozmow na skype po sprawdzanie firmowych
    maili z zalacznikami.

    Po co mam je sprawdzać co pięć minut? Pomijając może ekstre-
    malny przykład mnie, bo przez pół dnia mam jakiś komputer w
    zasięgu ręki i mogę pocztę odbierać bez problemu, nie ma znów
    takich spraw, by nie mogły odczekać godziny. Nie dajmy się
    zwariować, że wszystko ma być od zaraz i już.

    Kiedyś ludzie potrafili się dobrze komunikować mimo tego, że
    listy szły tygodniami, a telegramy całymi godzinami. Dzisiaj
    mogą wysłać coś w ciągu pięciu minut, a kontakty międzyludzkie
    umierają.

    > - pomoc przy treningach - od aplikacji z programem cwiczen na silownie po zapis
    treningow (lacznie z np. tetnem czy pokonana trasa na rowerze).

    I po co to? Wystarczy mi spacer do pracy i jazda na rowerze
    w lecie. Jeszcze mam płacić raz za smartfona, a dwa za siło-
    wnię? :)

    > - dodatkowe bezpieczenstwo. Czesto jezdze na rowerze gorskim sam (na 4 rano brakuje
    chetnych ;)). Mam aplikacje ktora pozwala mojej rodzinie widziec
    > gdzie jestem. To tak na wypadek gdybym kiedys wpadl w drzewo i sie polamal
    (odpukac).

    No cóż... Zwiększone wymagania. Kiedyś ludzie martwili się,
    jeżeli ktoś przez miesiąc się nie odzywał, dzisiaj po godzinie
    zakładają, że umarł lub dogorywa w rowie. Czy to naprawdę le-
    piej? Wątpię mimo wszystko.

    > - pomoc przy zakupach. Od mobilnego dostepu do ebay'a do szybkiego sprawdzenia czy
    "promocja" w sklepie jest naprawde atrakcyjna.

    Nie jest. To jest podstawowe założenie. Poza tym jeżeli coś
    potrzebuję kupić, to *wcześniej* sprawdzam ceny, a nie dopie-
    ro w sklepie. A co do serwisów aukcyjnych, to nie udowodnisz
    mi, że przeglądanie ofert na miniaturowym ekranie telefonu jest
    choć w najmniejszym stopniu wygodne.

    > - dostep do aplikacji z aktualizowanymi na biezaco rozkladami jazdy komunikacji
    miejskiej

    Od kiedy KZK GOP podniósł w zasadzie o 50% ceny biletów -- nie
    jeżdżę komunikacją miejską. Taniej wychodzi samochód i jak zaw-
    sze własne nogi.

    > Pomyslow na wykorzystanie smartfona jest mnostwo - pewnie ile ludzi, tyle pomyslow.

    Tylko że pomysły nie zawsze oznaczają rozwiązania pewnej ko-
    nieczności. Czasem są po prostu gadżetami, które może i są
    fajne, ale albo oszczędzają niewiele czasu, albo wręcz go
    zabierają.

    Poza tym zauważ, że wszystko o czym piszesz to pewnego rodza-
    ju dążenie do zwiększenia "samoobsługowości" klienta. Czyli
    do zmniejszenia kosztów przez zlikwidowanie czy zredukowanie
    personelu obsługującego -- niech klient sam robi check-in,
    niech sam sprawdza stan taksówek, niech sam porówna ceny w
    sklepie i niech sam skasuje zakupy przy kasie. Ja jestem ab-
    solutnym *przeciwnikiem* takiego podejścia, bo prowadzi ono
    wprost do likwidacji usługowych miejsc pracy dla osób bez
    kwalifikacji i wzrostu bezrobocia.

    --
    |"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
    """""""|
    | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ |
    | | |
    \...................................................
    ......./

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: