-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!news.glorb.com!news-out.readnews.com!transi
t3.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.p
l!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.telefonia
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: To jest nju.life numerów 690(1-6) - dawniej NMT :-)
References: <s...@f...lasek.waw.pl>
<klqimm$uut$1@node2.news.atman.pl>
<t...@4...net>
<51814965$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
<kls7ms$jk8$1@node2.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<5182c3aa$0$1258$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<518d43f8$0$1249$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<518fcd9d$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<518fd88b$0$1253$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: : : :
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
Date: 12 May 2013 20:14:56 GMT
Lines: 59
NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.ip.netia.com.pl
X-Trace: 1368389696 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26682 77.253.217.116:49140
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia:236651
[ ukryj nagłówki ]Pan Maciej Bebenek napisał:
>>> Moment - to biling online czy sumaryczny, za zakończony okres bilingowy?
>>> Jeśli to pierwsze, to nic dziwnego - postprocessing jest rzeczą standardową
>>> we współczesnej taryfologii stosowanej. Teoretycznej również :-)
>>
>> Online. Ja wiem, że jest coś takiego jak postprocessing. Ale w znanych mi
>> przypadkach (nawet sam kiedyś maczałem palce w bilingowaniu) polega on na
>> tym, że surowe dane przerabia się na wynikowe, ludzioczytelne. W praktyce
>> może to skutkować tym, że zapisy pojawiają się z opóźnieniem, i to czasem
>> zmiennym -- jeśli procesuje się paczkami, na przykład co minutę lub co
>> kwadrans. Ale tu jest tak, że ten postprocessing działa po trzykroć i za
>> każdym razem wypluwa z siebie co innego. Przecież nie ma tak, że dochodzą
>> z zewnątrz jakieć dodatkowe informacje, które sprawiają, że ten sam zapis
>> za pierwszym razem zostanie wyceniony (dajmy na to) na 0,42 zł, za drugim
>> na 0,00 zł (albo w ogóle znika), a za trzecim na 1,00 zł. Jeśli istnieje
>> jakaś teoria, która przemawia za takim działaniem, to chętnie się zapoznam.
>
> Oczywiście, że może tak być, chociażby stawka malejąca za rozmowy czy
> SMS-y, limity dzienne tygodniowe czy miesięczne itp. Nie wiesz pan, jakie
> to cuda marketoidzi potrafią wymyśleć :-)
Ale ten przypadek dotyczy połączenia z infolinią, gdzie nie ma limitów
ni premii, jest tylko jedna z góry ustalona wysoka stawka za połącznie,
jako kara za bezczelną chęć pogadania w przedstawicielem operatora.
> Stąd - dla abonamentu - wymiernym i właściwym powinien być biling PO
> zamknięciu i postprocesingu. Oczywiście, jeśli operator udostępnia dane
> cząstkowe, powinien brać za nie odpowiedizalność :-)
No własnie, powinien brać odpowiedzialnoć za to, co udostępnia, a również
za to, co marketoid wyduma. Abonent zaś powinien mieć już w momnecie
dzwonienia świadomość, ile za to płaci. W bilingu może natomiast zobaczyć
na końcu pozycję "rabat za intensywne dzwonienie". Albo "kara za gadanie
ponad miarę" -- jeśli taryfa coś takiego przewiduje.
Albo inaczej -- można od biedy tolerować wykaz, w kótrym pojawiają się
pozycje z podanym czsem rozmowy, ale bez wyceny, a kwoty dodawane są po
jakimś czasie. Ale żeby tak wskakiwało coś nagle MIĘDZY dwie inne pozycje?
To już przesada. Przecież sam fakt zaistnienia połaczenia jest bezsporny,
żaden marketoid tego nie zmieni.
>> A tak apropos taryfologii stosowanej, to nijak nie mogę pojąć dlaczego ten
>> cały RBM 29,5 został zrobiony jako oferta abonamentowa, a nie przedpłacona.
>> Przecież skoro nie ma umowy terminowej i jest płaska taryfa za (niemal)
>> wszystko, to wygodniej opłatę za miesięczny pakiet łupać z góry z doładowań
>> i nie chrzanić się z umowami, kurierami, fakturami i podobnymi duperelami.
>> Chyba że chodzi o to, żeby takie coś było w ofercie do porównania z innymi
>> sieciami (że my tacy tani), a klienci żeby brali droższe i gorsze taryfy.
>
> Dokładnie to samo przyszło mi do głowy. Jest sobie na przykład taka oferta
> https://www.gosmartmobile.com/compare-prepaid-cell-p
hone-plans
> i ciekaw jestem, na ile Heyah będzie jej kopią :-)
Jeśli będzie wierną do tego stopnia, że powtórzą również te 30 dolarów,
to im sukcesu nie wróżę.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 12.05.13 23:12 Jarosław Sokołowski
- 28.05.13 08:08 WAM
- 28.05.13 12:13 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Hackowanie SS7
- nowe spamerstwo ?
- Przychodzące impulsy telefon nie dzwoni
- Re: Zgody...
- Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Czas umierać.
- [ot] aplikacja - ameryk. nr. telef + dzwonienie za free do stanow i kanady
- Vectra 'Plan domowy bez limitu'
- Re: Ponownie: Android i zarządzanie książką telefoniczną z komputera
- Re: Ponownie: androSRAJ i zarządzanie książką teleSRAną z bitMłyna
- Re: Ponownie: Android i zarządzanie książką telefoniczną z komputera
- Android, export/import książki telefonicznej
- Przeniesienie numeru HaloNet -> INEA
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=