eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonianju - co to jest?Re: To jest nju.life numerów 690(1-6) - dawniej NMT :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!news.glorb.com!news-out.readnews.com!transi
    t3.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.p
    l!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
    .POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: To jest nju.life numerów 690(1-6) - dawniej NMT :-)
    References: <s...@f...lasek.waw.pl>
    <klqimm$uut$1@node2.news.atman.pl>
    <t...@4...net>
    <51814965$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <kls7ms$jk8$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5182c3aa$0$1258$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <518d43f8$0$1249$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <518fcd9d$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <518fd88b$0$1253$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: : : :
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
    Date: 12 May 2013 20:14:56 GMT
    Lines: 59
    NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.ip.netia.com.pl
    X-Trace: 1368389696 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26682 77.253.217.116:49140
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia:236651
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan Maciej Bebenek napisał:

    >>> Moment - to biling online czy sumaryczny, za zakończony okres bilingowy?
    >>> Jeśli to pierwsze, to nic dziwnego - postprocessing jest rzeczą standardową
    >>> we współczesnej taryfologii stosowanej. Teoretycznej również :-)
    >>
    >> Online. Ja wiem, że jest coś takiego jak postprocessing. Ale w znanych mi
    >> przypadkach (nawet sam kiedyś maczałem palce w bilingowaniu) polega on na
    >> tym, że surowe dane przerabia się na wynikowe, ludzioczytelne. W praktyce
    >> może to skutkować tym, że zapisy pojawiają się z opóźnieniem, i to czasem
    >> zmiennym -- jeśli procesuje się paczkami, na przykład co minutę lub co
    >> kwadrans. Ale tu jest tak, że ten postprocessing działa po trzykroć i za
    >> każdym razem wypluwa z siebie co innego. Przecież nie ma tak, że dochodzą
    >> z zewnątrz jakieć dodatkowe informacje, które sprawiają, że ten sam zapis
    >> za pierwszym razem zostanie wyceniony (dajmy na to) na 0,42 zł, za drugim
    >> na 0,00 zł (albo w ogóle znika), a za trzecim na 1,00 zł. Jeśli istnieje
    >> jakaś teoria, która przemawia za takim działaniem, to chętnie się zapoznam.
    >
    > Oczywiście, że może tak być, chociażby stawka malejąca za rozmowy czy
    > SMS-y, limity dzienne tygodniowe czy miesięczne itp. Nie wiesz pan, jakie
    > to cuda marketoidzi potrafią wymyśleć :-)

    Ale ten przypadek dotyczy połączenia z infolinią, gdzie nie ma limitów
    ni premii, jest tylko jedna z góry ustalona wysoka stawka za połącznie,
    jako kara za bezczelną chęć pogadania w przedstawicielem operatora.

    > Stąd - dla abonamentu - wymiernym i właściwym powinien być biling PO
    > zamknięciu i postprocesingu. Oczywiście, jeśli operator udostępnia dane
    > cząstkowe, powinien brać za nie odpowiedizalność :-)

    No własnie, powinien brać odpowiedzialnoć za to, co udostępnia, a również
    za to, co marketoid wyduma. Abonent zaś powinien mieć już w momnecie
    dzwonienia świadomość, ile za to płaci. W bilingu może natomiast zobaczyć
    na końcu pozycję "rabat za intensywne dzwonienie". Albo "kara za gadanie
    ponad miarę" -- jeśli taryfa coś takiego przewiduje.

    Albo inaczej -- można od biedy tolerować wykaz, w kótrym pojawiają się
    pozycje z podanym czsem rozmowy, ale bez wyceny, a kwoty dodawane są po
    jakimś czasie. Ale żeby tak wskakiwało coś nagle MIĘDZY dwie inne pozycje?
    To już przesada. Przecież sam fakt zaistnienia połaczenia jest bezsporny,
    żaden marketoid tego nie zmieni.

    >> A tak apropos taryfologii stosowanej, to nijak nie mogę pojąć dlaczego ten
    >> cały RBM 29,5 został zrobiony jako oferta abonamentowa, a nie przedpłacona.
    >> Przecież skoro nie ma umowy terminowej i jest płaska taryfa za (niemal)
    >> wszystko, to wygodniej opłatę za miesięczny pakiet łupać z góry z doładowań
    >> i nie chrzanić się z umowami, kurierami, fakturami i podobnymi duperelami.
    >> Chyba że chodzi o to, żeby takie coś było w ofercie do porównania z innymi
    >> sieciami (że my tacy tani), a klienci żeby brali droższe i gorsze taryfy.
    >
    > Dokładnie to samo przyszło mi do głowy. Jest sobie na przykład taka oferta
    > https://www.gosmartmobile.com/compare-prepaid-cell-p
    hone-plans
    > i ciekaw jestem, na ile Heyah będzie jej kopią :-)

    Jeśli będzie wierną do tego stopnia, że powtórzą również te 30 dolarów,
    to im sukcesu nie wróżę.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: